שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מותר לאכול דגים בהריון? 5 כללי תזונה בריאה
    נשים רבות מתלבטות לגבי האם מותר או אסור לאכול דגים בהריון. איזה הנחיות קיימות לגבי אכילת דגים במהלך חודשי ההריון ומה עוד צריך לאכול למען ההתפתחות הבריאה של העובר?

    נשים רבות מתלבטות לגבי התזונה המותרת להן בזמן ההריון. מומחים רבים מתייחסים לנושא ולמרות שהדעות עלולות להיות חלוקות, יש כמה כללי ברזל שחשוב לכל אישה לאמץ.

     

    עוד סיפורים חמים – בפייסבוק שלנו

     

    אחת השאלות החשובות הנשאלות היא האם מותר לצרוך דגים במהלך ההריון. מצד אחד הדגים הם מקור חשוב לחומצות השומן מסוג אומגה ‭DHA ,3‬ ו־‭,EPA‬ שחשובות מאוד להריון בריא, אך מצד שני הם עלולים להכיל מזהמים מזיקים רבים שיכולים לפגוע בעובר. אז מה עושים?

     

    עוד כתבות במדור משפחה בריאה 

    כספית מסוכנת בדגים? הכירו את הפתרון הטבעי

    לא לאכול מהסיר! 10 עצות הרזיה ללא דיאטה

    ילדים לא אוהבים דגים: 5 מיתוסים בריאים

     

    1. לא לאכול מזון לא מבושל

    באופן עקרוני אכילת מוצרי בשר, עוף, דגים וביצים לא מבושלים אינה מומלצת בתקופת ההריון. תהליך הבישול משמיד את החיידקים והטפילים בבשר, בעוף ובדגים.

     

    אכילת בשר לא מבושל או מבושל חלקית עלולה לחשוף את האישה למחלות כגון: ליסטריוזיס וטוקסופלסמוזיס (toxoplasmosis), שהן מחלות נדירות, אך עלולות לגרום לפגיעות קשות בעובר. גם חיידק הסלמונלה, העלול להימצא במוצרי עופות ובביצים לא מבושלות, גורם לשלשולים קשים ואף להתייבשות.

     

    בנוגע לאכילת דגים מוכנים ומבושלים, הבעיה היחידה היא לא לאכול דגים שמכילים כספית. לעומת זאת, ניתן ורצוי לאכול משאר מבחר הדגים המצוי בארץ כולל דגי ברכות וטונה בהירה. מומלץ לגוון את סוגי הדגים בתפריט.

     

    2.  להקפיד על אוכל מגוון

    חשוב לאכול בריא ומגוון בהריון, כדאי מאוד לשלב פירות, ירקות, פחמימות, חלבונים ובעצם כמעט כל מה שאתן אוהבות ורוצות. חשוב מאוד לאכול בצורה מאוזנת ובריאה שכן תזונה חסרה תגרום לחולשה, כאבי ראש, סחרחורות ולעתים גם לצירים מוקדמים, ומעל הכל תמנע מהתינוק רכיבים תזונתיים החיוניים להתפתחותו התקינה.

     

    3. לא לשכוח לשתות

    יש להקפיד על שתית מים מרובה, שמונה עד 12 כוסות ביום בכל תקופת ההריון, שתעזור להקל במקרים של עייפות וחולשה. בנוסף, הנוזלים מונעים התייבשות ומפחיתים את הסיכוי להתפתחות צירים מוקדמים. מומלץ לשתות מים גם במהלך הארוחות וביניהן. כמות המים הרצויה משתנה מאישה לאישה ומושפעת מרמת הפעילות הגופנית ומתנאי הסביבה. צבע שתן בהיר מהווה מדד טוב לשתייה מספקת.

     

    4. להימנע ככל האפשר ממלח ומונוסודיום גלוטמט (MSG)

    צריכת מלח במהלך חודשי ההריון עלולה להגביר אגירת נוזלים ולהגביר את הסיכון ליתר לחץ דם. ההמלצה היא להמעיט בצריכת מלח. ניתן לבדוק את כמות המלח במוצרי מזון קנויים, על פי הרישום בתוויות המזון. בדרך כלל ניתן למצוא מונוסודיום גלוטמט במוצרים כמו: אבקות מרק, במוצרי תיבול ובתערובות תבלינים למיניהן.

     

    5. לצרוך סיבים תזונתיים

    סיבים תזונתיים מסייעים להסדיר את פעילות מערכת העיכול, מה שחשוב מאוד במהלך חודשי ההריון. הסיבים מצויים בדגנים מלאים כמו למשל, שיבולת שועל, לחם מקמח מלא, קטניות, גם ירקות ופירות.  





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים