שתף קטע נבחר

אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק: נהיגה ראשונה

אלפא רומיאו נמצאת בראשיתה של תוכנית התרחבות מרשימה. עד שזה יקרה, ממשיכה היצרנית רבת המורשת להסתמך על דגמים ותיקים - כמו מיטו ביצועיסטית מחודשת. נהגנו בה

 

 

בעד: עיצוב, ביצועים

נגד: איכות, יכולת דינמית, היגוי, נוחות

 

מה חדש?

אלפא רומיאו הכריזה על תוכנית רב-שנתית רחבת היקף, במסגרתה תציג שורת דגמים חדשים בהשקעה כספית מהגדולות שידעה. כל זאת כחלק מתוכנית לשפר את התוצאות מחוץ לאיטליה בכלל וארה"ב בפרט. עד שההשקעה תניב את הפירות הצפויים יעברו שנתיים לפחות. בזמן זה תמשיך היצרנית להתבסס על מכונית ספורט מרשימה אך יקרה (4C) ושני דגמים עממיים-ותיקים המציעים גם גרסה ספורטיבית - בלשון אלפא: "תלתן ירוק" או QV. על חווית הנהיגה בג'ולייטה QV המחודשת סיפרנו לכם לאחרונה, כעת מגיע תור מתיחת הפנים של המיטו החזקה.

 

ומה חדש? לא הרבה. במקום תיבה ידנית יש כעת רק תיבה רובוטית (מצמד-כפול, שישה הילוכים), ובתא הנוסעים הותקנה מערכת מולטימדיה חדשה. מלבד זאת, המיטו החזקה-ספורטיבית ביותר מציעה את אותו מנוע (1.4 ליטר טורבו עם 170 כ"ס), כיול מתלים והיגוי ועיצוב חיצוני ופנימי.

 

 

תא הנוסעים

המיטו הוצגה לראשונה לפני שש שנים, על בסיס פיאט גרנדה-פונטו - אך בניגוד לה רק במרכב שלוש דלתות. לאורך השנים שיפרה אלפא קלות את איכות תא הנוסעים, אך כיום הוא כבר מרגיש מבוגר מדי. איכות החומרים וההרכבה אינה מצטיינת, ודאי שלא ביחס לדגמי יוקרה, ואף לא מול חלק מדגמי הסופר-מיני הזולים ממנה משמעותית. המרווח בתא הנוסעים לא השתנה, ואינו מציע ליושבים מאחור מרחב ראוי לנסיעות שאינן קצרות. הנדסת האנוש טובה בסך הכל, גם אם תפעול חלק מהמתגים ומערכת המולטימדיה בעלת המסך הקטן יחסית, אינו מבריק.

 

 

מנוע ותיבת הילוכים

מתחת למכסה המנוע ממוקמת יחידת 1.4 ליטר טורבו עם 170 כ"ס ו-23.4 קג"מ ב-2,500 סל"ד (25.5 קג"מ ב-2,500 סל"ד במצב "דינמי"). היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות ומביאה את המיטו למהירות מרבית של 219 קמ"ש. אלה נתונים מכובדים, אך אינם יוצאי דופן כיום בהשוואה למתחרותיה הישירות.

 

המנוע מספק ביצועים טובים על הכביש והוא גמיש באופיו - כלומר אפשר להתנהל במהירות יחסית מבלי להעביר יותר מדי הילוכים. התיבה הרובוטית כפולת המצמד שמחה להעלות הילוך לטובת חיסכון בדלק, ואינה מסייעת למיטו להרגיש נמרצת במיוחד. המנוע אינו מרגיש ספורטיבי במיוחד, כולל פס קול מאכזב גם בסל"ד גבוה. תיבת ההילוכים אינה המהירה או החלקה מסוגה, אך בהחלט תספק לשימוש יומיומי וצפויה לשפר את מכירות ה-QV בישראל. ל-QV מערכת עצור סע, שבדומה לגרסאות אחרות במשפחת המיטו בפרט וקונצרן פיאט בכלל, אינה מהטובות בתעשייה.

 

 

נוחות ויכולת דינמית

המיטו QV מציעה תמהיל פושר של נוחות ויכולת דינמית. בנהיגה רגועה היא נוקשה מדי, ומתקשה לעקוב אחד האספלט באדיקות נדרשת בכביש משובש. ניתן רק לשער שבכבישים עירוניים, המצב אינו טוב יותר. לעומת זאת, בנהיגה מהירה מורגשת רכות מיותרת, המייצרת זוויות גלגול מוגזמת, עם נטייה להרחיב את קו הפנייה (תת-היגוי). ההיגוי אינו מדויק דיו והוא מרגיש קל מדי כאשר אינו במצב דינמי. יתכן והמיטו לא הייתה מרגישה כך, אם התחרות מסביב לא הייתה כיום עזה ואיכותית כל כך. המיטו מסוגלת אמנם לקצב תנועה מהיר יחסית, בין היתר תודות לצמיגים רחבים (215/45-17), אך היא אינה מערבת מספיק את הנהג. 

 

 

סיכום

אלפא רומיאו מבטיחה כי תחזור לגדולתה, עם מכוניות שנראות נהדר ומציעות יכולת ספורטיבית בהתאם. בינתיים היא מציעה את הג'ולייטה והמיטו QV שגילן בעוכריהן. הן אמנם נראות עדיין מרשימות, אך יש מספר נקודות חשובות בהן אלפא חייבת להשתפר. כל זאת, אם היא עדיין מעוניינת להביס את המתחרות - ההולכות ומשתפרות באופן קבוע.
אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.4 ליטר / בנזין
הספק מרבי 170 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 23.4 קג"מ ב-2,500 סל"ד (25.5 ב-2,500 במצב "דינמי")
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, שישה הילוכים
מרכב/ מושבים שלוש דלתות, האצ'בק / ארבעה
אורך 406 ס"מ
רוחב 172 ס"מ
גובה 147 ס"מ
בסיס גלגלים 251 ס"מ
משקל 1,170 ק"ג
נפח תא מטען 270 ליטר
100-0 קמ"ש 7.3 שניות
מהירות מרבית 219 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 18.5 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 124 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 160,000 שקל (הערכה)
אחריות 24 חודשים
כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 

* לאחר פרסום הכתבה עדכנה חברת סמל"ת כי היא מעריכה את מחיר הדגם בפחות מ-160 אלף שקל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים