שתף קטע נבחר

מצעי גדעון אוברזון במשביר: "מעדיף למכור יקר"

הרשת שהפסידה 6.3 מיליון שקל במחצית ה-1 של 2014, השיקה היום מגבות ומצעים בעיצוב המעצב ב-1,299.90-49.90 שקל. בקרוב גם כריות, שמיכות וכלי בית. המטרה: מכירות של 25 מיליון שקל בשנה. אוברזון: "התפלאו שאני הולך למשביר, אבל מצעים זה קשר אישי עם הלקוחה. אני מעדיף מחיר גבוה ולא מבצעים, אבל כשהקופה מתקתקת - אין לי בעיה איתם"

ד"ש מהאייטיז: סט מצעים של גדעון אוברזון מוצג לצד סט מצעים של פנינה רוזנבלום, על גבי מדף אחד במשביר לצרכן. המחיר הממוצע של כל סט: 900-800 שקל. תקנו?

 

 

אוברזון והמשביר השיקו היום (ג') מצעים, מפות ומגבות שעיצב, תחת שם המותג: גדעון אוברזון קאסה (CASA) ומותג זול יותר: גדעון אוברזון גו (GO). את המהלך יזם יוסי יגל, מנכ"ל חברת הומטקס, החברה שמייצרת את הפריטים בהודו ובסין, ותייצר בקרוב, בארץ, גם כריות ושמיכות תחת השם אוברזון ובהמשך: כלי בית וכלי בישול.

 

המצעים של פנינה רוזנבלום כבר ותיקים במשביר. "לפנינה יש רשימת לקוחות שכשמחליטים לעשות מבצע מתקשרים אליהם. מחלקת הטקסטיל קופצת בעשרות אחוזים רק בגלל זה", אמר ל-ynet דודי כהן, סמנכ"ל הסחר של המשביר, אבל טקסטיל של גדעון אוברזון זה חידוש. ליתר דיוק: קאמבק.

 

מגבות של גדעון אוברזון (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
מגבות של גדעון אוברזון(צילום: מירב קריסטל)

סט מצעים זוגי של גדעון אוברזון עם דוגמת סוסים (פרקל 100% כותנה): 999.90 שקל (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
סט מצעים זוגי של גדעון אוברזון עם דוגמת סוסים (פרקל 100% כותנה): 999.90 שקל(צילום: מירב קריסטל)

 

מכר מצעים ומגבות כבר בשנות ה-80

זו לא הפעם הראשונה שאוברזון מעצב מצעים ומגבות. הוא עיצב כאלה לכיתן בסוף שנות ה-80. מערכת מצעים 100% כותנה שלו, עלתה אז 185.60 שקל או 218 שקל והיא היתה יקרה ב-25% ממחיר המצעים האחרים שנמכרו בחנויות כיתן.

 

הפעם, בשת"פ עם המשביר, המחירים לסט מצעים שלם נעים בין 239.90 שקל ל-1,299 שקל, אבל הם דווקא דומים ולעיתים נמוכים ממחירי המתחרים אחרים במשביר. הכוונה כמובן למתחרים בקטגוריות גבוהות המחיר. מחירי המגבות: 279.90-49.90 שקל. 


המצעים הזולים יותר, כוללים יותר פרינטים וצבעים (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
המצעים הזולים יותר, כוללים יותר פרינטים וצבעים(צילום: מירב קריסטל)

  

100% כותנה, אין ג'רסי

חומר הגלם במגבות: 100% כותנה רקומה או ג'קארד. בסדינים: 100% כותנה פרקל, סאטן, ג'קארד ומיקרו סאטן מוברש. כמו מותגים אחרים במשביר, המגבות והמצעים נמכרים כעת ב-30% הנחה + 10% הנחת מועדון

 

מצעים מג'רסי אין לאוברזון, אפשר למצוא כאלה מחוץ למשביר בדוכן של ורדינון שמוכר ציפיות ב-49.90 שקל לזוג וציפה למיטה זוגית ב-169.90 שקל. בגולף אנד קו יש גם מצעים בסקצייה היקרה, שהם תערובת של 60% במבוק ו-40% כותנה. סט (לא תמיד נמכר ביחד) יכול להגיע ל-800-700 שקל.

 


גדעון אוברזון במשביר. מחירים (בשקלים)

גדעון אוברזון במשביר. מחירים (בשקלים)
פריט מחיר
מגבת פנים 100% כותנה 85 על 50 GO 49.90
מגבת גוף 70 על 125 100% כותנה GO 99.90
מגבת רקומה CASA 85 על 50 89.90
מגבת רקומה CASA 100% כותנה 70 על 125 189.90
מגבת פנים CASA 100% כותנה ג'קארד 199.90
מגבת רקומה גוף CASA 100% כותנה 249.90
מגבת גוף ג'קארד CASA 100% כותנה 279.90
2 ציפיות כותנה פרקל 169.90
2 ציפיות סאטן ג'קארד 199.90
סט מלא יחיד (מיטה וחצי, 120 על 200), ציפה, ציפית מיקרו סאטן מוברש GO 239.90
סט מלא זוגי (160 על 200) סאטן מוברש GO 299.90
סט מלא זוכי 100% כותנה סאטן (160 על 200) GO 499.90
סט מלא זוגי 100% פרקל כותנה (160 על 200). CASA 829.90
סט מלא 100% פרקל כותנה (160 על 200). CASA 999.90
סט מלא בשק בד 100% כותנה סאטן (160 על 200) CASA 1,299.90
מפה + ראנר GO 159.90


מצעים של אוברזון באריזת בד. 1,299.90 שקל (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
מצעים של אוברזון באריזת בד. 1,299.90 שקל(צילום: מירב קריסטל)

סט מצעים גדעון אוברזון GO. עשוי מ-100% כותנה סאטן. המחיר: 499.90 שקל (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
סט מצעים גדעון אוברזון GO. עשוי מ-100% כותנה סאטן. המחיר: 499.90 שקל(צילום: מירב קריסטל)

  

רוצה מחירים גבוהים

אוברזון לא אחראי על המחירים, אבל הם מעניינים אותו. "מעניין אותי שהמחיר יהיה כמה שיותר יקר. כמה שיותר גבוה", אמר ל-ynet. "אני רוצה לשמור גובה, כדי לשמור על שם המותג. לכן יצרנו שתי קבוצות מחירים, אחת באמת עממית, למתנות והשנייה יקרה ואיכותית יותר. הכנסנו יותר עיצוב דווקא למוצר הזול יותר ופחות עיצוב למוצרים ברמה היותר גבוהה, שם השקענו יותר בחומרים. ככל שאתה יותר נמוך במחיר, תן לסלט עוד קצת תבלינים, תכניס עוד תפוח, עוד ירק, כך שכשאתה מקבל את המנה - תראה צלחת צלחת", הוא מסביר.

 

הוא לא אוהב מבצעים בעבר אמר בראיון, שכשהוא רואה שלט: "סייל" הוא יוצא מהחנות. "זה נכון אני לא איש מבצעים, אבל כשהקופה מתקתקת אין לי בעיה עם מבצעים".

 

אתה רוצה להיות יקר, יש פה מצעי "רויאל סאטן" של כיתן שהם יותר יקרים.

 

"האיכות שלנו יותר טובה, אבל זה נכון, אנחנו יותר זולים. אנחנו בעונה ראשונה, רוצים להשיק, לכבוש את כל השוק. יצאנו למלחמה, אז כדאי שנהיה חכמים. יש פה אולי דברים לא הגיוניים אבל הם מאוד נכונים בשביל לנצח. בעתיד אולי נמכור אחרת".

 

אתה מוצג ליד פנינה רוזנבלום.

 

"אני ממש לא פנינה רוזנבלום. זה גם לא הטעם שלי, אבל כל הכבוד. אני גם לא אוהב את הסט ששמו בתצוגה, (לשם קידום מכירות, הציבו ליד תצוגת הפריטים בחנות בקניון רננים, מיטה עם סט באדום-קורל, לבן כחול של אוברזון. מ.ק). אני אוהב את המראה המונוכרומטי, אבל הישראלית, עד כמה שהיא צבעונית, אוהבת צבע, אז חייבים צבע. זה עניין של מזג, עניין של תרבות ואני הולך עם זה, אבל אני ממתן את זה. גם בצבע אני משתדל לא להגזים".

מצעים של פנינה רוזנבלום. 989.90 שקל (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
מצעים של פנינה רוזנבלום. 989.90 שקל(צילום: מירב קריסטל)

 

"אני בולדוזר של עיצוב"

בשנים האחרונות, אוברזון יורה עיצוב לכל הכיוונים: עיצב קולקציית קפסולה של בגדי ים לקסטרו וימשיך עם החברה לעוד עונה. הוא מעצב מטבחים כבר 4 שנים למטבחי זיו ועיצב גם לשטיחי כרמל. כל זה לצד הפעלת הבוטיק שלו.

 

"לא נעים להגיד, אבל אני בולדוזר של עיצוב", הוא טוען. "כל הדברים האלה משתלבים, הם לא סותרים. השם שלי היה סגור 10 שנים עם גוטקס והם לא עשו עם זה כלום חוץ מבגדי ים וזו אחת הסיבות שעזבתי אותם והיום אני מתפתח לכמה כיוונים. הרי במקרה של המשביר, אני לא מבצע את זה, רק מעצב ונותן רעיונות, אז אני יכול לעשות 20 קולקציות".

 

ואיך זה שגדעון אוברזון משתף פעולה דווקא עם המשביר?

  

"פנו אלי וזה קסם לי, עם כל זה שזה המשביר. היום זה מקובל, זה כמו שיש שיתופי פעולה של H&M עם אלבר אלבז. אמרו לי: 'מה אתה הולך למשביר'?? התפלאו. אז כן, אני הולך למשביר ואני מרגיש שזו עליית מדרגה עבורי, לגשת לקהל הרחב. אני עושה הוט קוטור כל החיים שלי וזו הבועה הקטנה שלי שאני נהנה ממנה בטירוף אבל זה לא משהו שמניע אותי. זו הסיבה שבמשך שנים עשיתי בגדי ים, כי שם יש את הקשר האישי עם הלקוחה. קשר עוד יותר אישי. אני רוצה שכל אישה במדינת ישראל תיכנס למיטה של אוברזון. וגם הגבר שלה".


 (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
(צילום: מירב קריסטל)

     

"נגיע למכירות של 25-24 מיליון שקל"

המחצית הראשונה של 2014 לא היתה קלה לקבוצת המשביר - הפסד של 6.3 מיליון שקל (לעומת רווח נקי של 62.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד), כך לפי דו"חות שפרסמה השבוע. הכנסות בתי הכלבו ירדו ב-1.1% והרווח התפעולי עמד על כ-2 מיליון שקל לעומת 11 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. המכירות של ניו פארם ירדו ב-5.4%, קשרי תעופה רשמה הפסד תפעולי של 4.9 מיליון שקל ורשת הסופרמרקטים קוסט 365 רשמה הפסד תפעולי של 10 מיליון שקל.

 

גדעון אוברזון אמור לשמש מנוע צמיחה, לצד מותגים אחרים שהרשת מבקשת לטפח. "אני מאמין שעד סוף 2014, נמכור גם כריות ושמיכות של גדעון אוברזון ונגיע למכירות של 6.5-5.5 מיליון שקל", טוען דודי כהן. "עד סוף 2015, כלל המכירות, כולל כלים, מחבתות וסכו"ם יגיע ל-25-24 מיליון שקל, כך להערכתי. החתימה של אוברזון עוזרת ללקוחות לקנות. אם כתוב אוברזון זה בסדר.

 

אוברזון רוצה למכור יקר כדי להצדיק את החתימה שלו.

 

"המוצרים ללא ספק איכותיים, אבל המוצרים היקרים נמוכים ב-15% מרויאל סאטן של כיתן. אם המחיר יהיה גבוה מדי, הוא לא ימכור. חשוב היה לנו לשמור על מחירים טובים לקטגוריה. לפחות בהשקה. זו האסטרטגיה. זה לא הולך להיות מוצר זול, אני לא הולך לשחוט אותו, אבל אנחנו בונים פה מותג לטווח ארוך אז יכול להיות שעם הזמן ניקח עליו אקסטרה פרמיה, לא עכשיו. תוך שנתיים".

 

 

מבחינת חלוקת אחוזי הרווח ביניכם לבין הומטקס ובין אוברזון - הרוב הולכים לכיסכם.

 

"זה נכון, אבל יש לנו גם את הכי הרבה הוצאות. אנחנו צריכים לשלם שכר דירה, למכור, לתחזק. אז אולי אני לוקח הכי הרבה, אבל לא בטוח שאני מרוויח הכי הרבה. לנו היה חשוב שהמותג יהיה בלעדי למשביר הצרכן ועבורם זה טוב: בעולם הבית, אנחנו ככל הנראה השחקן הכי גדול".

 

מה הוצאתם מהמשביר כדי להכניס את אוברזון?

 

"את סדרת פריטי GO של גדעון אוברזון, הייתי מביא בעבר תחת כל מיני שמות מותגים: לה קאסה וסיגניצ'ר, למשל. אז זה מחליף אותם וכמובן שהמוצרים של אוברזון, למרות שזו הסדרה הזולה, הם באיכות גבוהה יותר. בנוסף, ספקים אחרים יספקו פחות מגוון ואולי נוציא ספקים מאוד קטנים. כך יהיה גם בכלים".

 

כמו כולם: המכירות שלכם הושפעו מהמלחמה. האם באופן כללי אתם חשים שהצרכן ההישראלי זהיר יותר מבחינת הוצאות?

 

"במלחמה היתה ירידה במכירות של כ-25% כך לפי הדו"חות, ב-50 ימי המלחמה, למרות שט"ו באב היה חזק מאוד אצלנו. האופנה סבלה מאוד בחורף, אבל אומרים שב-2015 הולך להיות חורף מאוד גשום. במקביל אנחנו עושים מהלכים כדי להכניס קהל יותר צעיר למשביר. כמו למשל, בני נוער שקונים פה נעלי ספורט ואנחנו במו"מ להכניס עוד חברת אופנה ספרדית גדולה.

 

"האמת היא גם השנה שעברה לא היתה קלה. כשעשינו ימי מכירות – זה היה היסטרי. שיאי מכירות. גם השנה נצא במבצעים. אנחנו רוצים להחזיר את הקונים לחנויות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מירב קריסטל
גדעון אוברזון ימכור מגבות ומצעים במשביר
צילום: מירב קריסטל
מומלצים