שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

אודי A3 סדאן במבחן: ייחודית, אבל ביוקר

ה-A3 סדאן מציעה איכות, נוחות וביצועים של מותג יוקרה, בחבילה קומפקטית וצנועה יחסית. ומה עם תג המחיר?

  • שנת השקה: 2012 (סדאן ב-2013)
  • קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות יוקרתיות
  • מתחרות עיקריות: ב.מ.וו סדרה 1, לקסוס CT 200h, מרצדס A קלאס
  • מחיר התחלתי: 171 אלף שקל (האצ'בק, 192 אלף לסדאן)
  • מחיר לרכב המבחן: 245 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של אודי A3 סדאן

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

עיצוב מינימליסטי ונקי - זה מה שתא הנוסעים של ה-A3 סדאן מציע למבקרים בו. וכן, הוא כמעט זהה לתא בגרסאות ההאצ'בק של ה-A3 . אלה חדשות טובות בעיקרון, שכן איכות החומרים היא מהטובות שניתן למצוא ברכב משפחתי קומפקטי. אלא שאיכות ההרכבה ברכב ההדגמה הייתה נמוכה במפתיע - בעיקר בחלקה התחתון של הקונסולה.

 

נוחות תפעול המערכות השונות טובה, אם כי ישנן מערכות אינטואטיביות ממנה לתפעול. המרווח בתא מכובד לארבעה מבוגרים, כולל לרגלי וראשי שני היושבים מאחור. המושב האמצעי שם אינו נוח, בעיקר בגלל "תעלת הכוח" הענקית שמפריעה לרגלי היושב בו. תא המטען גדול ונוח לשימוש.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

נוחות הנהיגה והנסיעה טובה מאוד. כיול המתלים מוצלח ומציע נוחות גבוהה בעיר ומחוץ לעיר - למרות נטייה בסיסית לנוקשות. לכך תורמים גם מושב נהג נוח ותנוחת נהיגה מצוינת. ההיגוי קל ואינו מדויק במיוחד, ומציע בעיקר נוחות תפעול עירונית טובה. הראות החוצה טובה אף היא, ורדיוס הסיבוב צנוע. בידוד הרעשים טוב למדי - כביש, רוח ומנוע.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

רכב ההדגמה צויד במנוע 1.8 ליטר, טורבו-בנזין, עם 1.8 ליטר ו-180 כ"ס, ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. הביצועים מרשימים ומגיעים באופן נינוח וגמיש. לכך מסייע כמובן אופי מנועי טורבו - מומנט גבוה יחסית בסל"ד נמוך - 25.5 קג"מ במקרה של ה-A3, כבר ב-1,250 סל"ד. מנגד, היינו שמחים לתגובת מצערת חדה יותר, שכן תחילת מהלכה חסרת משמעות.

 

תיבת המצמד הכפול היא כבר סיפור מורכב יותר: תחת נהיגה נמרצת היא מהירה וחלקה למדי, אך דווקא בנהיגות איטיות ומנהלתיות - ובפרט בפקקים ותנועה עירונית - היא לא הייתה חלקה מספיק, והציגה נטייה מופרזת להעלאת הילוך לטובת חסכון. התיבה גם יוצרת תחושת "החלקה" ביציאה מהמקום, ומקשה על מינון הלחיצה על דוושת המצערת, מה שיוצר לעיתים חריקת צמיגים קדמיים מיותרת. במסלול המבחן רשמה יחידת הכוח תצרוכת דלק של 9.8 ק"מ לליטר - 45% פחות מנתון היצרנית (17.8 קמ"ל בממוצע).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של ה-A3 סדאן מכובדת, אך אינה מרשימה במיוחד ביחס לקטגוריה התחרותית בה היא נמצאת. קשה לשים את האצבע על נקודה אחת ספציפית בה ה-A3 סדאן כושלת, שכן זו החבילה כולה, על תת ההיגוי הבולט, ההגה הקל מדי, המצערת ורגישות מוגזמת בעת בלימה - למרות כושר בלימה מרשים בפני עצמו. אבזור הבטיחות כולל שבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג) ובקרת יציבות. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP הדגם זכה לציון חמישה כוכבים מרבי בשנת 2012, אם כי יש לציין שמבחן זה בוצע לגרסת שלוש דלתות האצ'בק.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

רכב המבחן היה החזק והמאובזר בין דגמי ה-A3 (מלבד גרסאות S), ברמת הגימור "Luxury" שמחירה עומד על 245 אלף שקל (כולל חבילה בהתקנה מקומית הכוללת חיישני נסיעה לאחור ומצלמה, ותוכנת ניווט). אבזור הבסיס כולל מערכת מולטימדיה עם מסך "5.8, חיבור בלוטות' ו-AUX (אין חיבור USB), חישוקי "17 קלים, ריפודי עור, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור ומראה מרכזית נגד סינוור. תוספת 26 אלף שקלים לחבילה שברכב המבחן, כוללת חלון גג, מושבים קדמיים חשמליים, כניסה והנעה ללא מפתח ופנסי קסנון. מדובר בסך הכל באבזור מכובד, אך לא מצטיין ובעיקר כזה שמוצע בתג מחיר שממקם את ה-A3, שלא לטובתה, בלב הקטגוריה שמעליה (משפחתיות גדולות יוקרתיות).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ נוחות, ביצועים, בידוד רעשים, איכות חומרים

- היגוי, איכות הרכבה, מחיר

 

ולבסוף: אודי A3 סדאן היא מכונית נוחה, שקטה ובעלת ביצועים מרשימים. היא יכולה להיחשב כזו שמציעה חווית יוקרה משכנעת. זאת, כל עוד ההשוואה שתעשו נכונה. שכן חובה להציב אותה מול משפחתיות קומפקטיות-יוקרתיות, ולא גדולות. ה-A3 אמנם מציעה מרכב סדאן שמייחד אותה ממתחרות קומפקטיות ישירות, אבל היא בפירוש לא יוצאת נשכרת מהשוואה לדגמי יוקרה גדולים ממנה. למשל ב.מ.וו סדרה 3, שזולה ממנה בלא פחות מעשרות אלפי שקלים. השוואה כזו מעמידה את ה-A3 בנחיתות, שכן היא הופכת לפתע יקרה, יקרה מדי.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
אודי A3 סדאן
אודי A3 סדאן
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.8 ליטר / בנזין
הספק מרבי 180 כ"ס ב-5,100 סל"ד
מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,250 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, שבעה הילוכים
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה
אורך 446 ס"מ
רוחב 180 ס"מ
גובה 144 ס"מ
בסיס גלגלים

262 ס"מ

משקל 1,370 ק"ג
נפח תא מטען 425 ליטר
100-0 קמ"ש 7.3 שניות
מהירות מרבית 235 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.8 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 9.8 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 149 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4
מחיר לגרסה שנבחנה 245,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות* 5 כוכבים לפי ה-Euro NCAP

* הדירוג מתייחס לגרסת שלוש דלתות 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
אודי A3 סדאן
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אודי A3 סדאן
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אודי A3 סדאן
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אודי A3 סדאן
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אודי A3 סדאן
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אודי A3 סדאן
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אודי A3 סדאן
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים