שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    פיז'ו 308 במבחן דרכים: חתול צמרת

    המשפחתית החדשה של פיז'ו במבחן כפול - גם האצ'בק, גם סטיישן. האם אחרי שנים של דשדוש יש לצרפתים סוף-סוף את הנוסחה המנצחת?

    • שנת השקה: 2013 (סטיישן ב-2014)
    • קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות / קומפקטיות סטיישן
    • מתחרות עיקריות: אופל אסטרה, טויוטה אוריס, יונדאי i30, סיאט ליאון, פולקסווגן גולף, פורד פוקוס
    • מחיר התחלתי: 133 אלף שקל (140 אלף לסטיישן) 
    • מחיר לרכב המבחן: 133 אלף שקל (140 אלף לסטיישן)
    • גלריית התמונות המלאה של פיז'ו 308 ו-308SW 

     

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    פיז'ו ביצעה צעד גדול לפנים בעיצוב תא הנוסעים - ולא רק ביחס ל-308 הקודמת. התא במשפחתית החדשה מציג עיצוב חדשני לקטגוריה, עם מערכת מולטימדיה בעלת מסך גדול מאוד ("9.7) שמחליפה כמעט את כל המתגים המסורתיים. זה מסייע ליצירת תחושה חדשנית ויוקרתית, ובפירוש מרשים - גם אם תפריטי המערכת אינם אינטואטיביים מספיק, בעיקר תפריטי העומק בהם משתמשים יחסית לעיתים רחוקות. האיכות בתא גבוהה, הן מבחינת החומרים והן הרכבה - אם כי עדיין לא מצטיינת הקטגוריה בשני המובנים. המרווח בתא הנוסעים מכובד, עם שפע מקום לנהג ולנוסע מלפנים, מרווחי כתפיים וראש טובים ליושבים מאחור ומרווח ברכיים טוב בסטיישן. בהאצ'בק בעלת בסיס הגלגלים הקצר יותר, המרווח לברכיים מספק בלבד.

     

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    כיול המתלים של ה-308, בשתי הגרסאות, מוצלח למדי. המכונית מסוגלת לספוג שיבושים באופן מעורר רושם מרבית הזמן, ויחד עם מושבים טובים מתקבלת חווית נסיעה נינוחה ונעימה מהמקובל בקטגוריה. הראות החוצה טובה לפנים אך פחות מכך לאחור, וכושר התמרון העירוני טוב - תודות להיגוי קל ומדויק בתנאים אלה ורדיוס סיבוב סביר. בידוד הרעשים טוב בכל המדדים - רוח, צמיגים ומנוע (למעט בסל"ד גבוה מאוד).

     

    פיז'ו 308 האצ'בק ()
    פיז'ו 308 האצ'בק

    פיז'ו 308SW ()
    פיז'ו 308SW

     

    3. מנוע ותיבת הילוכים

    שתי הגרסאות בהן נהגנו צוידו במנוע ה-1.2 ליטר החדש של פיז'ו, עם שלושה צילינדרים, מגדש טורבו, 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבה אוטומטית חדשה, וסוף-סוף עם שישה יחסי העברה במקום תיבת הארבעה הילוכים המושמצת. השילוב בין השניים מוצלח מאוד: המנוע חזק, גמיש ושקט (למעט תחת נהיגה אגרסיבית למדי), ומעניק ביצועים מצוינים ביחס לקטגוריה. באופן חריג, המנוע לא רק גמיש בסל"ד נמוך כמקובל במנועי טורבו מודרניים, אלא גם שש לסל"ד גבוה - אם כי שם הוא מעט רועש מהרצוי. תיבת ההילוכים יעילה ולא מתחכמת, עם העברות הילוכים מהירות למדי ותגובה טובה לפקודות נהג - גם אם לעיתים העברות אינן חלקות כמו במיטב התיבות.

     

    ל-308 מערכת עצור-סע שמכבה את המנוע בעצירה לחסכון בדלק ופעולתה מהירה וחלקה - אך פוגעת בעוצמת המיזוג (ניתן לנתקה). תצרוכת הדלק במסלול המבחן הרשימה עם 15 ק"מ לליטר בשתי הגרסאות, נמוך ב-22% מנתון היצרנית (19.2 קמ"ל).

     

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    היכולת הדינמית של ה-308 גבוהה, עם זוויות גלגול מתונות, היגוי מדויק ובעל משקל סביר ותחושה כללית של נינוחות בנהיגה. לכך מסייעת גם רמה גבוהה של אחיזה. נותר רק להצטער על כך שה-308 אמנם מרשימה, אך נעדרת את אותו גורם נעלם של "הנאה מנהיגה", עירוב הנהג בתחושות מהדרך באמצעות היזון חוזר מההיגוי והשלדה, שאיפיין את דגמי פיז'ו בעבר וקיים עדיין אצל מקצת המתחרות. כושר הבלימה של המכונית - הן מבחינת עוצמה ועמידות תחת עומס, והן מבחינת תחושת בלימה - היה טוב. כל גרסאות ה-308 מצוידות בשש כריות אוויר ובקרת יציבות ובצמד עיגוני איזופיקס למושבי תינוקות. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכה הדגם לציון חמישה כוכבים מרבי. 

     

     

     

     

    5. אבזור ומחיר

    רכבי המבחן היו ברמת הגימור הבסיסית של ה-308, "אקטיב", שמחירה 133 אלף שקל להאצ'בק ו-140 אלף לסטיישן. בתמורה לסכום זה תקבלו מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חיבור USB, קישור בלוטות' ואפשרות לגלישה באינטרנט ממסך הרכב (בסיוע טלפון חכם), בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מראה נגד סינוור, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקים קלים. מדובר בסך הכל באבזור מכובד, אך תג המחיר של שתי הגרסאות ממצב אותן בקצה הגבוה של הקטגוריה.

     

     

    ציון כולל וסיכום

    + נוחות, איכות, תצרוכת דלק, מנוע ותיבה, חדשנות

    - מחיר, נוחות תפעול (מולטימדיה)

     

    ולסיכום: עבור יצרנית שרק כעת מתחילה לצאת ממשבר כלכלי חריף, פיז'ו 308 היא הישג מרשים. לא רק משום שהיא טובה בכל מובן מהדור הקודם, אלא משום שהיא משפחתית קומפקטית טובה מאוד בכל קנה מידה, עובדה שסייעה לה לזכות בתואר "מכונית השנה באירופה 2014". היא נוחה, איכותית, חדשנית ובעלת יחידת כוח מרשימה בביצועיה ובתחנת הדלק. בשוק יש משפחתיות מהנות, איכותיות או עם חבילת אבזור-מחיר משתלמת יותר, אבל גם אם פיז'ו 308 לא כובשת את הצמרת, היא בפירוש מהמשפחתיות הטובות שיש.

     


    פיזו 308 (בסוגריים - 308SW)

    פיז'ו 308 (בסוגריים - 308SW)
    מנוע 3 צילינדרים, 12 שסתומים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,199 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד
    מומנט מרבי 23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק (סטיישן) / חמישה
    אורך 425 ס"מ (458.5)
    רוחב 180 ס"מ
    גובה 146 ס"מ (147)
    בסיס גלגלים 262 ס"מ (273)
    משקל 1,150 ק"ג (1,200)
    נפח תא מטען 470 ליטר (563)
    100-0 קמ"ש 9.8 שניות (10.1)
    מהירות מרבית 200 קמ"ש (198)
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 19.2 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 15 ק"מ לליטר
    פליטת פחמן דו-חמצני 119 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 4
    מחיר לגרסה שנבחנה 133,000 שקל (1.2 האצ'בק אוטומטי)
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים