שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הוקטנו אריזות קרמבו, פנטן וטייד. המחיר עלה

    פרוקטר אנד גמבל הקטינה את שמפו פנטן ומחירו ברשתות עלה בעד 25%. אריזת נוזל הכביסה טייד הוקטנה מ-4.5 ליטר ל-4 ליטר ומ-3 ליטר ל-2.48 ליטר והמחיר עלה בעד 20%. אריזת קרמבו 40 יחידות בוטלה ובמקומה צצו 2 אריזות יקרות יותר. פרוקטר: "השינוי תוקשר על גבי האריזה כחוק" יוניליוור: "האריזות החדשות - לנוחיות הצרכנים"

    שיטה: חברות ממשכות להקטין מוצרים כדי ליצור מראית עין של ירידת מחיר או שמירה על מחיר קיים כשבפועל, ברוב המקרים המחיר לצרכן עולה.

     

     

    פרוקטר אנד גמבל הקטינה לאחרונה את שמפו ומרכך פנטן מ-700 מ"ל ל-650 מ"ל ומחירו ברשתות לא בהכרח ירד בהתאם ואפילו עלה. החברה הקטינה גם את נוזל הכביסה טייד מ-3 ליטר ל-2.48 ליטר ומ-4.5 ליטר ל-4 ליטר וגם מחירו ברשתות לא תמיד ירד בהתאם. בנוסף, לכבוד החורף - יוניליוור הקטינה את אריזת 40 יחידות קרמבו לאריזות של 32 יחידות ו-20 יחידות, אך המחיר ליחידה עלה בקרוב ל-30% לצרכן, זאת אחרי שהחברה העלתה מחירים לקמעונאים בכ-20%.

      

    פנטן התייקר ברמי לוי ב-4.43% ובשופרסל ב-25%, אך יש מבצע

    לפי קמעונאים, פרוקטר אנד גמבל הקטינה את פנטן כחודש אחרי שהקטינה את הד אנד שולדרס, שמפו נוסף של החברה. הד אנד שולדרס הוקטן ביולי השנה מ-750 מ"ל ל-600 מ"ל ברשתות הגדולות ומ-600 מ"ל ל-550 מ"ל ברשתות הפרטיות. כעת מסתבר שבסוף אוגוסט, תחילת ספטמבר, גם פנטן של אותה חברה הוקטן. שני המוצרים משווקים בישראל על-ידי חברת דיפלומט.

     

    גודל חדש (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
    גודל חדש(צילום: מירב קריסטל)

     

    לטענת החברה דאז, המחיר המומלץ לקמעונאים של הד אנד שולדרס, ירד בהתאם לגודל האריזה החדשה. יחד עם זאת, הקמעונאים דווקא העלו מחיר בחישוב לפי 100 מ"ל, כך שהשינוי גרר עד 33% התייקרות במחיר לצרכן.

     

    בפרוקטר אנד גמבל סירבו לענות האם שינו את מחיר פנטן בהתאם להורדת המשקל, לכן בדקנו מה קרה לפנטן ברשתות השיווק. מבדיקה באתר האינטרנט של רמי לוי, ניתן לראות שמחיר המוצר שהיה ואיננו עוד (במשקל 750 מ"ל), עומד על 23.70 שקל (מחיר מבצע. לא ברור מה היה המחיר "המקורי" לפי האתר). לעומת זאת, מחיר המוצר החדש (600 מ"ל) עומד על 19.8 שקלים. על פניו: הוזלה. מבט במחיר ל-100 מ"ל חושף את האמת: המוצר עלה 3.16 שקלים ל-100 מ"ל בגודלו הקודם ו-3.3 שקלים ל-100 מ"ל בגודלו החדש: התייקרות של 4.43%.

    המחיר ל-100 מ"ל: 3.16 שקלים (מחיר מבצע) ()
    המחיר ל-100 מ"ל: 3.16 שקלים (מחיר מבצע)

    הגודל החדש. מחיר ל-100 מ"ל: 3.3 שקלים. התייקרות ()
    הגודל החדש. מחיר ל-100 מ"ל: 3.3 שקלים. התייקרות

     

    בשופרסל דיל, מצאנו מרכך פנטן המיועד לתלתלים במשקל הישן: 750 מ"ל: 24.90 שקל. מרכך אחר במשקל החדש: 600 מ"ל עולה אותו הדבר: 24.90 שקל. לכאורה אותו מחיר, בפועל התייקרות: המחיר ל-100 מ"ל עלה מ-3.32 שקלים ל-4.15 שקלים, התייקרות של 25%. יחד עם זאת, שופרסל ופרוקטר אנד גמבל מציעות את המוצר במבצע זמני ב-20 שקל, כך שמחיר המבצע משקף התייקרות זניחה (0.4%). אגב, למרות המבצע, המחיר ברמי לוי נמוך יותר.


    מרכך פנטן בגודל "הישן" - 750 מ"ל, לעומת מרכך פנטן בגודל "החדש", 600 מ"ל בשופרסל דיל. התייקרות של 25% ל-100 מ"ל (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
    מרכך פנטן בגודל "הישן" - 750 מ"ל, לעומת מרכך פנטן בגודל "החדש", 600 מ"ל בשופרסל דיל. התייקרות של 25% ל-100 מ"ל(צילום: מירב קריסטל)
     

    טייד: המחיר עלה ב-20%

    ומה קרה בטייד? כאמור, האריזות של נוזל הכביסה השתנו מ-4.5 ליטר ל-4 ליטר ומ-3 ליטר ל-2.48 ליטר.


     

    ההקטנה גם בטייד צבעוני וטייד לבן הוקטנו מ-3 ליטר ל-2.48 ליטר (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
    ההקטנה גם בטייד צבעוני וטייד לבן הוקטנו מ-3 ליטר ל-2.48 ליטר(צילום: מירב קריסטל)

     

    במוצר האחרון, צרכן שפנה ל-ynet, מצא שהמחיר בשופרסל שלי נשאר אותו מחיר: 32.6 שקל ל-3 ליטר (ניתן לראות זאת על גבי המדף) וכעת הוא עולה אותו דבר: 32.6 שקל, אבל ל-2.48 ליטר. מכאן שהמחיר ל-100 מ"ל עלה ב-20%. כלומר גם בטייד הקטנת המוצר לא שמרה על המחיר אלא העלתה אותו.

    ההתייקרות על גבי המדף: מחיר ל-3 ליטר: 32.60 שקל. על גבי הגודל החדש, 2.48 ליטר: 32.60 שקל. מסקנה המחיר ל-100 מ"ל עלה ב-20% ()
    ההתייקרות על גבי המדף: מחיר ל-3 ליטר: 32.60 שקל. על גבי הגודל החדש, 2.48 ליטר: 32.60 שקל. מסקנה המחיר ל-100 מ"ל עלה ב-20%

      

    קרמבו

    ומה קרה בקרמבו? גם פה יש התייקרות כמובן. בעבר אריזת 40 יחידות קרמבו עלתה לצרכן 1.1-1 שקלים לקרמבו. כיום, אריזת 20 יחידות עולה 1.1475 שקלים ליחידה - התייקרות של 14.75% במחיר לצרכן. באריזת 32 יחידות, המחיר לצרכן יכול להגיע ל-1.25 שקלים ליחידה - התייקרות של 25%. הקרמבו ממותג: "גלידת שטראוס", אך המותג שייך לחברת יוניליוור.

     

    עוד יותר מכך, בקרמבו הקטנת האריזה עמומה. בפרוקטר הקטינו את פנטן וטייד והודיעו על כך לצרכנים: "המשקל השתנה מ-X ל-Y", על גבי האריזה. גילוי נאות על פי חוק, אך אם מתבוננים באריזת הקרמבואים, קשה לדעת מה היה משקלה הקודם. ביוניליוור רק ציינו שזה "משקל חדש" ולא יספו.

     

    אריזה חדשה! מה המשקל הקודם? זה סוד (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
    אריזה חדשה! מה המשקל הקודם? זה סוד(צילום: מירב קריסטל)

     

    המתחרים של קרמבו, "מנבו" של הגלידות של פלדמן ומוצר דומה של ריאו, לא נמכרים בכל הרשתות. אפשר גם לקנות קרמבו באריזת שמינייה שמחירה לא השתנה, אך המחיר של הקרמבו באריזה הקטנה יותר ממילא יקר יותר ליחידה.

     

    למרות הקטנת אריזות: הצרכנים ממשיכים לקנות

    נראה שהקטנת אריזות זו שיטה שעובדת. עובדה, בשנה החולפת הוקטנו גם חיתולי פמפרס של פרוקטר אנד גמבל. הצרכנים התלוננו שלמרות שהמחיר "הוקטן" בהתאם, המבצעים על המוצרים נשארו אותם מבצעים. עוד הוקטנו השנה: כמה ממוצרי פסטה פרפקטו של אסם ופרינגלס. אם הצרכנים ממשיכים לקנות, אז למה לא?

     

    גודל חדש, אותם מבצעים ()
    גודל חדש, אותם מבצעים

     

    תגובת החברות

    מפרוקטר אנד גמבל נמסר בתגובה: "במהלך השנה החולפת שונו חלק מהאריזות של מוצרים אלה. כנדרש בחוק, השינוי בגודל האריזה תוקשר על גבי האריזה באופן ברור ובמשך מספר חודשים".

     

    לשאלת ynet, האם המחיר לקמעונאי ירד בהתאם למשקל החדש, מסרו: "לא תהיה מהחברה תגובה בנושא זה".

     

    מיוניליוור נמסר בתגובה: "אריזת הקרמבו הגדולה המונה 40 יחידות הוחלפה בשתי אריזות חדשות המונות 20 יחידות ו-32 יחידות, במטרה להרחיב את מגוון האריזות המשפחתיות לנוחיות הצרכנים. עצם השינוי במספר היחידות מצוין במובלט על גבי האריזות. בכל מקרה, המחיר הסופי לצרכן נקבע ע"י הקמעונאים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים