שתף קטע נבחר
 

מחקר בינלאומי: אפל היא החברה הכי חדשנית

ענקית הטכנולוגיה ממוקמת בראש דירוג החברות החדשניות לשנת 2014 שערכה חברת הייעוץ האסטרטגי בוסטון קונסלטינג גרופ. זו הפעם העשירית ברצף שהיא מתברגת לראש הרשימה. מיד אחריה מדורגות גוגל וסמסונג. החברה הצעירה והמבטיחה ביותר: יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי

חברת אפל היא החברה החדשנית ביותר בשנת 2014 - כך עולה מרשימת החברות החדשניות ביותר שפרסמה הבוקר (ג') חברת הייעוץ האסטרטגי הגלובלית בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG). אפל מדורגת במקום הראשון בסקר בכל שנה מאז 2005.

 

 

מיד אחרי אפל מדורגות גוגל במקום השני וסמסונג במקום השלישי, לאחר שהחליפו מקומות בהשוואה לסקר אשתקד.  

מיקרוסופט ו-IBM מדורגות רביעית וחמישית, בהתאמה, ומשלימות את החמישייה המובילה.

 

חברות הטכנולוגיה והטלקום הובילו גם השנה את החבורה, עם כל 5 המקומות הראשונים, 7 מתוך 10 המובילות ו-21 מתוך 50 החברות המובילות בתחום – הנתון הגבוה ביותר מאז 2010. ענף מוצרי הצריכה החזיק ב-14 מתוך 50 המקומות, נתון שהיווה גם הוא מספר שיא מאז 2010.

 

רשימת 50 החברות החדשניות - לצפייה בהגדלה

  

רשימת 50 החברות החדשניות - לצפייה בהגדלה

 

השינוי הגדול ביותר ברשימה של 50 המובילות לשנת 2014 הוא הירידה של חברות הרכב. רק 9 חברות רכב מדורגות ב-50 המובילות בשנת 2014, ורק 4 מדורגות ב-20 הראשונות. זאת, בהשוואה ל-3 יצרניות רכב ב-10 המובילות בשנת 2013, 9 ב-20 המובילות ו-24 ב-50 הראשונות. 

 

משתתפי הסקר התבקשו על ידי עורכת המחקר, חברת BCG, לציין את החברות הצעירות החדשות. מדובר בחברות שעדיין לא הגיעו לסדר גודל של 50 המובילות בעולם, אך הספיקו כבר להתפרסם בזכות החדשנות שלהן.

 

בראש רשימה זו דורגה יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי (Xiaomi Technology), ומיד אחריה אפליקציית המסרים המיידיים וואטסאפ והסטארט-אפ סקוור (Square) העוסק בטכנולוגיית תשלומים באמצעות הסמארטפון.

 

מחצית מ-10 החברות המבטיחות יושבות בארה"ב. לצפייה בהגדלה

 

 מחצית מ-10 החברות המבטיחות יושבות בארה"ב. לצפייה בהגדלה

 

מחצית מהרשימה של חברות העתיד התחלפה מאז 2013, ורק 4 חברות הצליחו לעבור מהרשימה של 2013 לרשימה הנוכחית. כל החברות המבטיחות של אשתקד מינפו פלטפורמות-סלולר בדרך זו או אחרת. השנה הרשימה כוללת חברות חדשניות מגוונות יותר מתומים כמו מוצרי צריכה, מדיה, וחברות ביג-דאטה.

 

"חברות מכוונות לירח - ולא ממריאות"

BCG סוקרת מאז שנת 2004 יותר מ-1,500 מנהלים בכירים במגוון רחב של מדינות וענפים, על מנת לשפוך אור על מצב החדשנות בעולם העסקים הגלובלי. מהדו"ח של שנת 2014 שוב מתברר, כי פריצת דרך לחברות חדשות היא דבר מסובך: ברשימת 50 החברות שדורגו כחדשניות ביותר בידי מנהלים בינלאומיים, מופיעות חברות רבות שהפגינו התמדה ברשימה זו גם בשנים עברו.

 

הדו"ח של 2014 בחן את הגורמים המבדילים בין חברות חדשניות וופורצות הדרך לבין חברות אחרות. מהמחקר עולה, כי החברות החדשניות פורצות הדרך בולטות מחברות חדשניות חזקות אחרות ב-3 אופנים: הן פורסות רשת רחבה יותר של רעיונות, הן משתמשות יותר במודל עסקי של חדשנות, ויש להן תרבות המוכוונת לכיוון של הצלחה פורצת דרך. כמעט מחצית מהחברות החדשניות פורצות הדרך דיווחו על ייצור יותר מ-30% מהמכירות מחדשנות במהלך שלוש השנים האחרונות, יותר מכפול מהממוצע בחברות אחרות.

 

על פי המחקר, חברות רבות השואפות לחדשנות רדיקלית לא מצליחות במשימות הבסיסיות בתחום; יותר מ-40% מהמנהלים בחברות שרוצות להיות "גורם משנה משחק", מדרגים את מיומנויות החדשנות של החברות שלהם בתור ממוצעות או פחות מכך.

 

הסקר של 2014 גילה כי רק 13% מהמשיבים דיווחו על שאיפה משמעותית להוביל לחדשנות רדיקלית. מנהלים מחברות עם יכולות חדשנות גבוהות – ושאיפות לחדשנות פורצת דרך - היוו רק 7.6% מהמדגם.

 

"יותר מידי חברות רוצות לכוון לירח בזמן שתכניות החדשנות כמעט ולא מצליחות להמריא מהקרקע", אמרה קים ווגנר, שותפה בכירה ב-BCG ואחת ממחברי הדו"ח. "חברות חדשניות פורצות דרך יעילות במיוחד בחיבור בין החלקים הנדרשים לחדשנות רדיקלית וארגון החלקים לצורך השפעה משמעותית. קיימים לפחות 12 גורמים הקשורים לניהול, פיקוח ומבנה ארגוני, שיכולים להשפיע רבות על כל תכנית חדשנות של חברה כלשהי. חברות חדשניות פורצות דרך כוללות את כולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים