שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לקראת הקור: איך לאכול בריא בחורף

    שעות החושך הרבות, הטמפ' הנמוכות והרצון שלנו להתכרבל על הספה, גורמים לנו להיות רעבים יותר ולאכול יותר. הדיאטנית רותי אבירי מסבירה למה זה קורה לנו ואיך נוכל לאכול בריא בחורף ולהגיע לאביב הבא בלי ק"ג עודפים

    המעבר של שעון החורף הוא רק הסמן הראשון לעונה הקרה. "שעות החושך הרבות גורמות להפרשה של פחות סרוטונין במוח, מה שמוביל למצב רוח ירוד יותר ובמקביל תשוקה גוברת לפחמימות", מסבירה הדיאטנית רותי אבירי.

     

    עוד סיפורים חמים – בפייסבוק שלנו

     

    הפתרון מבחינתנו הוא אוכל חם, שגם יחמם אותנו וגם ישביע אותנו. "הבעיה היא", מסבירה אבירי "שבחורף קשה לאכול יותר מזונות קרים שיכולים להקל על אכילה בריאה כמו סלט למשל, כי זה נחשב למאכל "קר".

     

    עוד כתבות במדור משפחה בריאה 

    מסביב לעולם: השיטה הבריאה להכנת דגים

    צלייה, אידוי ובישול: שיטות בריאות להכנת דגים

    מה הקשר בין אכילת דגים לבריאות הלב?

      

    איך נתמודד?

    אבירי מסבירה כי עם תכנון מוקדם ניתן לעבור את חודשי החורף בשלום, לאכול בריא ואפילו לשמור על המשקל.

     

    1. קומו מוקדם

    נכון שאנחנו רוצים לישון ולא לצאת מהשמיכה החמה, אבל אם ננצל את שעות האור, נוכל לנצל את היום גם לפעילות גופנית, וגם לאכילה בריאה יותר.

     

    2. איכלו פחמימות

    בעיקר מורכבות ומלאות כמו למשל, לחם מלא ופסטה מלאה. "חשוב להבין כי אנחנו צריכים פחמימות כי הן גורמות להפרשת הסרוטונין שאחראי על מצב הרוח שלנו, כמו גם על שינה סדירה, שני דברים שאנחנו זקוקים להם כדי להישאר בריאים.

     

    3. שימרו על חום

    חשוב מאד שלא יהיה לנו קר. "כשאנחנו חוזרים הביתה, אל תיגשו ישר למקרר כדי לקחת משהו לאכול, חממו את הבית, שתו משהו חם, החליפו לביגוד ביצי ומחמם, ורק אז גשו לאכול את הארוחה".

     

    4. איכלו מזונות חמים

    בחורף, כאמור, קשה לאכול מזונות קרים שמסייעים בשמירה על המשקל, אבל יש פתרונות. "בחורף ניתן לשמור את הירקות מחוץ למקרר ואז הם לא יהיו כל כך קרים. בנוסף, ירקות מבושלים מומלצים מאוד בחורף.

     

    בנוסף, ניתן ומומלץ להכין מאכלים חמים ובריאים כמו מרקים, תבשילי בשר ודגים מכל הסוגים כמו טונה, סלמון ועוד.

     

    5. נצלו את ימי השמש

    למזלנו החורף בארץ מלא בימים שמשיים וחמימים, שבהם ניתן לצאת החוצה ולא לוותר על פעילות גופנית, כמו גם לאכול בריא בהתאם למזג האוויר.

     

    6. אל תוותרו על שתייה

    למרות שבחורף נראה לנו שאנחנו לא צריכים לשתות כמו בקיץ, זו טעות. המזגנים מחממים ומייבשים ואנחנו זקוקים לנוזלים. 

     



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    לא לוותר על שתייה גם בימי החורף
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים