שתף קטע נבחר

ישראכרט: לרכוש ברשת בלי לתת את מספר הכרטיס

חברת כרטיסי האשראי יוצאת בפיילוט ל-15 אלף לקוחות במסגרתו הם יקבלו קוד אישי שאותו ימסרו בעת הקנייה ברשת במקום את מספר כרטיס האשראי; התשלובת יצאה בנוסף עם מבצעים חדשים למחזיקי הכרטיס

חברות כרטיסי האשראי לא נחות לרגע מאז כניסת לאומי ויזה לתמונה לפני כשלושה שבועות. הפעם תורה של ישראכרט לחזר אחר הצרכנים באמצעות תוכניות וכלים חדשים, בחלקם מהפכניים. ברור למה החברות מחזרות אחרי הצרכן: על פי נתוני ישראכרט סך כל ההוצאה השנתית בכרטיסי אשראי ב-2000 הסתכמה ב-75 מיליארד שקל, והצפי לשנת 2001 היא להוצאה של 85 מיליארד שקל. השאלה היא איפה הן היו עד כניסת לאומי ויזה.

חיים קרופסקי, מנכ"ל ישראכרט, הודיע כי החל מהיום (ג') החברה נכנסת לפיילוט בהיקף של 15 אלף לקוחות לקנייה בטוחה באינטרנט, במסגרתו יקבלו הלקוחות מספר קוד אישי שאותו ימסרו בעת הקנייה ברשת במקום את מספר כרטיס האשראי. זאת, כדי להוריד מהציבור את המחסום בקניות ברשת בשל הצורך למסור מספר כרטיס אשראי ומחשש לשימוש לרעה בו.

תוכניות חדשות נוספות שמציעה התשלובת הן חודש פלוס – שתאפשר למי שיירשם אליה ליהנות מחודש אשראי חינם נוסף. תוכנית נוספת היא "אישי חודשי", הלקוח קובע את גודל ההוצאה החודשית שלו. אם הוא חורג מהסכום היתרה עוברת לתשלום קרדיט. עם תוכניות כזו, יש לציין, יצאה לאומי ויזה ביום הראשון להשקתה.

לישראכרט 1.6 מיליון לקוחות כאשר בשנה האחרונה נוספו לה 100 אלף לקוחות. החברה דיווחה על גידול של 15% במחזור השנתי בשנת 2000 ל-33 מיליארד שקל. כמו כן מסרה החברה כי תוכניות הקרדיט זוכות להצלחה רבה וגדלו ב-14% ברבעון הרביעי של 200 לעומת הרבעון המקביל ב-99'.

 

תשלומי ממשלה בכרטיס אשראי

 

ישראכרט רואה פוטנציאל גידול רחב בשני מיליארד השקלים המשולמים על ידי הציבור לתשלומי ממשלה. בתשלובת כבר החלו בפעילות להעברת התשלומים מצ'קים ומזומן לכרטיסי אשראי, אולם עדיין ההיקפים נמוכים מאוד.

תחום נוסף שיזכה לטיפול עי התשלובת הוא רצונה להגיע לכך שתשלומי מקדמות ועסקאות נדל"ן ייעשו באמצעות כרטיס אשראי, דבר שיהווה עבור החברה פלטפורמה להיקפים גדולים של מסחר בגלל הסכומים הגבוהים שבהם מדובר.

עם זאת, לדברי קרופסקי תחום הנדל"ן אינו תחום טבעי לכרטיס אשראי בגלל הצורך באישור מוקדם של הבנק לפני כל עסקה ובגלל הסכומים הגדולים שבהם מדובר.

 

אסטרטגיית המועדונים תימשך

 

תשלובת ישראכרט תמשיך באסטרטגיית המועדונים שלה (650 אלף מלקוחות ישראכרט הם חברי מועדונים), ותמשיך לבחון את הערך המוסף הפוטנציאלי של כל מועדון לפני שתקים אותו. זאת, למרות שבעל כרטיס אשראי של מועדון מוסיף 300-400 שקל בחודש יותר מבעל כרטיס שאינו חבר במועדון כלשהו.

 

 

 

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל ישראכרט, חיים קרופסקי
מנכ"ל ישראכרט, חיים קרופסקי
ישראכרט. לאומי ויזה הציתה את שוק כרטיסי האשראי
ישראכרט. לאומי ויזה הציתה את שוק כרטיסי האשראי
מומלצים