שתף קטע נבחר

מה אומר עדכון התנאים של פייסבוק?

תנאי השימוש החדשים שקיבלתם הבוקר לא משנים כלום. המידע שלכם עדיין יימסר אנונימית למפרסמים ופייסבוק רשאית לעשות מה שהיא רוצה

שלא תאמרו "לא ידעתי": פייסבוק שלחה הודעה דרך הסמארטפונים ובגלישה באתר, ושם היא מסבירה על שינויים סמנטיים בתנאי השימוש ומוסיפה מדריך גרפי נוח לפרטיות (אם אתם מקבלים את הגרסה האנגלית לחצו על Settings ושנו את השפה לעברית). העדכון הוא בעיקר בשביל לחדד ולהבהיר מה מותר לפייסבוק לעשות: המון מידע עלינו מגיע לפייסבוק ובצורה מסויימת למפרסמים, פייסבוק רשאית להשתמש בו כראות עיניה. העדכונים תקפים החל מינואר 2015.

 

מדריך גרפי נוח.  ()
מדריך גרפי נוח.

 

קוקיות

במסמך פייסבוק מסבירה למשל את הגישה לקבצי קוקיז - אלה ששומרים מידע על הגלישה שלנו, כדי שהגלישה באתר תהיה דומה בכל פעם שסוגרים ופותחים את הדפדפן. שימוש בקוקיז נהוג שנים ארוכות בכל אתרי האינטרנט, וכעת פייסבוק מבהירה ומגלה עם אילו חברות היא עובדת כדי לנטר את השימוש וכך למקד את הפרסומות שלה בלקוחות.

 

 

וכדי שלא נקבל שוב את "הודעת מבלי לפגוע בזכויות" חסרת המשמעות שאנשים פרסמו בפייסבוק שלהם, שווה להזכיר כי פייסבוק אומרת בתנאי השימוש כי "עבור תוכן המוגן בזכויות קניין רוחני, כגון תמונות וסרטונים (תוכן קניין רוחני), אתה מעניק לנו את ההרשאה הבאה באופן ספציפי, בכפוף להגדרות הפרטיות והגדרות האפליקציות שלך: אתה מעניק לנו רישיון בינלאומי, לא בלעדי, ניתן להעברה, המאפשר הענקת רישיון-משנה ללא תמלוגים לשימוש בכל תוכן קניין רוחני שאתה מפרסם בפייסבוק או בהקשר לפייסבוק (רישיון קניין רוחני). רישיון קניין רוחני זה יסתיים כאשר תמחק את תוכן הקניין הרוחני שלך או את חשבונך, אלא אם התוכן שלך שותף עם אחרים שלא מחקו אותו".


פייסבוק, טכנית, רשאית לעשות שימוש בכל התמונות שאתם מעלים. באופן מעשי, הסעיף הזה מגן על החברה, בן השאר, בהצגה של תמונה שהעלתם בפידים של גולשים אחרים, ובאפליקציות שלה. 



אנחנו יודעים הכל

בעדכון מדיניות הנתונים מסבירה פייסבוק במה היא משתמשת ואיך. כך, בצורה גרפית נעימה מגלה הרשת החברתית כי היא מנטרת את יצירת החשבון כולל כל הפרטים וכמו כן כשאתה "יוצר או משתף, ושולח הודעות או מקיים תקשורת עם אחרים. מידע זה יכול לכלול מידע בתוכן שאתה מספק או אודותיו, כגון מיקום של תמונה או תאריך יצירת קובץ. אנו אוספים גם מידע אודות השימוש שלך בשירותים שלנו, כגון סוגי התוכן שאתה צופה בהם או מקיים עמם אינטראקציה, או התדירות ומשך הזמן של הפעילויות שלך".


 

כמו כן, פייסבוק בודקת ומשתמשת במידע שאנשים אחרים מספקים עליך (כשהם משתפים תמונה שלך, שולחים הודעה). הדברים הללו אינם חדשים, ופייסבוק נוצרה בשביל לאסוף עלינו מידע ולהציג לחברים - בשביל זה מצטרפים אליה, אך ברשת החברתית מנסים להבהיר ולחדד את הנקודות הללו.

 

סעיף מעניין נוסף: פייסבוק כותבת כי "אנו אוספים מידע על האנשים והקבוצות שאתה מקושר אליהם ועל האינטראקציה שלך עמם, כגון האנשים שעמם אתה מרבה לתקשר או הקבוצות שעמן אתה אוהב לשתף".

פייסבוק צריכה את המידע הזה, בין השאר בשביל לנתח מה אוהבים בפיד - ולהראות יותר ממנו.

 

בתשלומים

את פייסבוק מעניין גם על מה אתם מוציאים כסף. כך מוסבר: "אם אתה משתמש בשירותים שלנו לביצוע רכישות או עסקאות כספיות (למשל כשאתה קונה משהו בפייסבוק, מבצע רכישה במשחק או תורם תרומה), אנו אוספים מידע על הרכישה או העסקה. מידע זה כולל את פרטי התשלום שלך, כגון מספר כרטיס האשראי או כרטיס החיוב ופרטים נוספים על הכרטיס, מידע נוסף לגבי החשבון ולגבי אימות, וכן פרטי חיוב, משלוח והתקשרות". פייסבוק יכולה לנצל את המידע בשביל להציע לגולשים רכישות עתידיות על סמך דברים שהם קנו בעבר.

 

 

אבל מה הם עושים עם כל המידע?

בפייסבוק מסבירים כי את המידע שהם אוספים הם משפרים את השירות. נניח, מספקים הצעות תיוג לתמונות או מספרים לחבריך שאתה בקרבת מקום.

 

הם גם עורכים סקרים ומחקר. פייסבוק גם שולחת מסרים שיווקיים ופרסומות, בודקת פעילות חשודה ואת היעילות של מודעות פרסומת, בעזרת המידע שהיא אוספת.

 

ב"מחקר" כדאי להזכיר כי השנה נחשפנו לניסוי שפייסבוק ערכה בגולשים יחד עם אוניברסיטת קורנל. בניסוי בוצעו מניפולציות על הפיד של 689,003 אנשים שנבחרו ללא ידיעתם ב-2012. לצורך הניסוי, פייסבוק העלימה מהפיד סטטוסים לפי הפרמטרים של הניסוי, ויצרה פידים מלאכותיים.

 

הניסוי עורר ביקורות בקרב גולשים, מומחי אבטחה ופרטיות ועיתונאי טכנולוגיה והעלה שאלות לגבי האתיות שלו - שכן נעשה ניסוי חברתי על המשתמשים ועל מצב הרוח שלהם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים