שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הסודות הקטנים של הלוגואים הגדולים

    שאלתם את עצמכם פעם למה בלוגו של דומינו'ס פיצה יש שלוש נקודות? ומה פירוש הלוגו של אקמול? ספר חדש שפורסם לאחרונה מגלה את הסודות הקטנים שחבויים בלוגואים של המותגים הגדולים

    לוגו של מותג הוא הדרך שלו להגיע אליכם מהר, ולעורר בכם זיכרונות טובים לגביו, גישה חיובית כלפיו ורצון לצרוך אותו. לכן, משווקים משקיעים המון מחשבה בניסיון לעצב לוגו שיעשה עבורם את העבודה, ויקל עליהם את תהליך המכירה ללקוח.

     

    כתבות נוספות של ערן יסעור :

    מותגי העל: ממעבדה במטבח לרשת קוסמטיקה

    פרסומת אמנותית: כשוורהול מכר וודקה

    מי זו תמי 3? ההתחלות של המותגים המוכרים

    >> גם אתם יכולים להשקיע בקלות - הערוץ שלכם לעולם שוק ההון

     

    המהדורה החדשה של ספר ה-Superbrands של ישראל, שיצאה לאור לאחרונה, מסבירה מהם הסודות העיצוביים מאחורי הלוגואים הגדולים, ומדוע הם נראים כפי שהם נראים.

     

    למה יש 3 נקודות בלוגו של דומינו'ס פיצה?

    דומינו'ס פיצה הוקמה בארצות הברית על ידי שני אחים, תום וג'יימס מונהאן, שהתחילו בפתיחת פיצריה בהשקעה של 500 דולר בשנת 1960. והמשיכו להתרחב עם ההצלחה.

     

    כשהגיעו לסניף השלישי החליטו האחים להעניק למיזם שלהם שם ולוגו. מכיוון שבזמן שהלוגו עוצב הם הפעילו רק שלושה סניפים, המעצב החליט שעל אבני הדומינו שבלוגו יופיעו שלושה עיגולים - אחד כנגד כל חנות ב"רשת".

     

    אקמול? מה זה אקמול?

    המותג לשיכוך כאבים והורדת חום, אקמול, הושק על ידי חברת טבע בשנות ה-60' של המאה הקודמת, והשם אקמול הומצא על עובד החברה דאז, הרוקח צבי מאור, שהיה אחראי על פיתוח התרופה. מאור החליט לשלב בין תחילת שמו של החומר הפעיל עליו התרופה מבוססת, הנקרא בארצות הברית Acetaminophen לבין סוף שמו כפי שהוא נקרא באירופה: Paracetamol. וביחד - Acamol.

     

    יש הסבר קל ללוגו ולשם של CAL?

    חברת האשראי CAL משווקת בישראל את המותג VISA, את המותג דיינרס ואת המותג מאסטרקארד. אבל מה פירוש ראשי התיבות CAL?

     

    במקור, כשהוקמה החברה בשנת 1979, היא נקראה "כרטיסי אשראי לישראל". לאחר מכן, הוחלט לקצר את שמה ולקרוא לה בראשי התיבות שלה: כ.א.ל - או "כאל". בשנת 2001 עברה החברה מיתוג מחדש, וכדי לשמור על נכסי השם שלה (צרכנים כבר הכירו אותה כ-"כאל") במקביל לשינוי המתבקש, וגם כדי להדגיש שמדובר במותג שיש לו גם ערכים בינלאומיים, הוחלט להפוך את ה"כאל" ל-CAL.

     

    אגב, אם תסתכלו היטב תראו שהעיגול שמקיף את המילה CAL בנוי בעצם מעשרות צלליות של כרטיסי אשראי.

     

    מה הקשר בין גולדסטאר לכוכבים?

    בימי הביניים התכנסו יצרני הבירה תחת גילדה שסודותיה נשמרו והועברו מפה לאוזן ומאב לבן. סימלה של הגילדה היה כוכב מוזהב בעל שש צלעות. בשנת 1950 הגה מנחם ברלינר ממבשלת "תעשיית בירה ארץ ישראל בע"מ" את תהליך הייצור של בירה חדשה, והוחלט לקרוא לה על שם הסימן של הגילדה (כוכב זהב = Gold Star) וכדי להעמיק את הקשר בין שם המותג, ללוגו ולהיסטוריה של גילדת מבשלי הבירה - מופיע כוכב זהב כחלק מלוגו המותג.

     

    למה מי שלא קופץ כחול (וצהוב)?

    מועדון הכדורסל של מכבי תל אביב נוסד בשנת 1932 בשכונת שפירא בתל אביב. עד שנת 1942 לבשו שחקני מכבי תל אביב מדים בצבעי כחול ולבן, ולוגו הקבוצה לא היה בצורת מגן דוד. אולם לאחר שנודע על נוראות השואה שאירעה ליהודים באותה תקופה, החליטו במועדון להחליף את הצבע הלבן שבלוגו בצבע צהוב (כצבע הטלאי שיהודים נאלצו לענוד באותה תקופה) ולשלב את מגן הדוד בלוגו הקבוצה, גם כדי להפגין פטריוטיות וגם כרמז לצורת הטלאי, שהיהודים אולצו לענוד על בגדיהם.

     

    מה משמעות ה-UPS של חברת השילוח הבינלאומית?

    כשג'יימס מקוי הקים בשנת 1907 בסיאטל חברת בלדרות קטנה שהעבירה דברי דואר קטנים ממקום למקום, הוא קרא לה AMC, ראשי תיבות של American Messenger Company. בזמנו היה מדובר בחברה מקומית שהעבירה חבילות ממקום למקום, אולם עם השנים החלה החברה לספק גם שירותים מורכבים יותר כמו שליחויות של חבילות ואריזות גדולות, עד שבשנת 1937 הוחלט שהשם הישן אינו מתאר טוב מספיק את פעילותה והוא שונה ל-United Parcel Services ("שירותי חבילות מאוחדים") או בקיצור: UPS.

     

    איך הגיע משחק סיני ללוגו של חברת הבנייה?

    הביטו על לוגו חברת הבנייה אזורים. מימין למילה אזורים מופיע מבנה מודולרי צבעוני. מה הוא עושה שם?

     

    מסתבר, שהאיור לצד הלוגו מתכתב עם משחק סיני מוכר בשם טנגרם, שבמסגרתו מתבקש השחקן להרכיב דגמים הנדסיים באמצעות שבע צורות הנדסיות (ריבוע, מקבילית וחמישה משולשים - כולם מופיעים שם).

     

    סמל הטנגרם נבחר משום שהוא מסמל את המודולריות שבהצעות המכר של אזורים, שמציעה לרוכשי דירות מסגרות מודולריות אך ניתנות לשינוי בהתאם לאישיות המשפחה, ולצרכיה ב"הרכבת" דירה אישית וייחודית, בדיוק כפי שחקני טנגרם יכולים להרכיב אינסוף צורות באמצעות שבע הצורות ההנדסיות.

     

    מה כל כך סכסי בלוגו של חברת תיווך הנדל"ן?

    השנה: 1964. המיקום: שדרות רוטשילד בתל אביב. דייב בלומברג, ציוני ועולה חדש מדרום אפריקה, פותח משרד תיווך, לא רק כדי להתפרנס אלא גם כדי לסייע ליהודים מדרום אפריקה למצוא נכסים בישראל וכך לעודד אותם לעשות עליה.

     

    בשנת 1969 חבר אליו וורנר לובל, עולה חדש מארה"ב, שגם התמחה בלקוחות דוברי אנגלית (מה שנקרא: אנגלו-סכסים). בשל ההתמחות שהחלה בקהל מארצות אנגלו סכסיות, החליטו השניים לקרוא לשותפות שהקימו בשם אנגלו סכסון.

     

    כיום, אגב, מדובר ברשת ארצית המונה כ-80 סניפים. ועוד שתי עובדות על לוגו החברה: בלוגו יוצרות האותיות Aו-S מבנה של בית, וגם - כשדייב בלומברג פתח לראשונה את משרד התיווך שלו, היה נהוג לחתום הסכמים לרכישות דירה על מפיות.

     

    למה בלוגו של חברת הביטוח מופיעות האותיות AIG?

    האם תהיתם פעם מהם ראשי התיבות AIG? מדובר בראשי התיבות של American International Group (קבוצה אמריקאית בינלאומית) והוא נובע מכך שבעבר הייתה חברת הביטוח מורכבת ממספר קבוצות, שכל אחת ביטחה אזור אחר בעולם. ב-1967 הוחלט לאחד את כל הקבוצות תחת מבנה ארגוני אחד ותחת שם מותג אחד, שייצג את הפעילות הבינלאומית של החברה ואת עובדת היותה אמריקאית במקור.

     

    למה יש אצבעות בלוגו של ZAP

    היה היה בישראל מותג מדריכים צהוב ונפוץ בשם דפי זהב. סיסמת המותג הייתה "תן לאצבעות ללכת במקומך. דפי זהב". לוגו המותג, שלא במפתיע, היה איור של אצבעות מהלכות.

     

    הימים חלפו, זוהרם של המדריכים המודפסים הועם ובמקומם השתלטו על התחום מותגי אינטרנט דיגיטליים, שזאפ היה אחד מהם. כחלק משינוי המיקוד העסקי שלה, רכשה קבוצת דפי זהב את זאפ ומיזגה אליה את פעילות המותג החדש. אלא שעם השנים, התברר לראשי החברה כי זאפ הוא מותג חזק וצומח יותר מדפי זהב, והוא ש"השתלט" על מותג הבית, שנקרא כיום ZAP. אבל כדי לשמר את הרגשות החמים ואת הקשר האסוציאטיבי החיובי שיש לצרכנים עם דפי זהב הוחלט שמשהו מהעבר יישאר בלוגו החדש: האצבעות המהלכות מפעם.

     

    ערן יסעור הוא עורך המהדורה הישראלית של ספר הסופרברנדס, שמהדורת 2014 שלו יצאה לאחרונה לאור ביוזמת ארגון ה-Superbrands הבינלאומי. את הספר ניתן לרכוש ברשתות הספרים או לקרוא עותק דיגיטלי שלו באתר www.superbrands.co.il תחת הלשונית "התנ"ך של המותגים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים