שתף קטע נבחר

שופרסל השיקה: 46 חיתולים ב-31.9 שקל

במסגרת מהלך הרחבת המותג הפרטי בשופרסל, הרשת השיקה מותג פרטי בחיתולים: "שופרסל בייבי", של יצרנית חיתולי בייביסיטר. המחיר: 67 אג' לחיתול מידה 4, במארז הכולל 46 חיתולים. אין מידות ניו בורן ו-2. מבדיקה שערכנו עולה כי חיתולי בייביסיטר התייקרו בסניף שופרסל תוך יום. ברשתות המתחרות יצאו במבצעים

מארז של 46 חיתולים יימכר החל מהיום (ג') ב-31.9 שקל, 69 אג' לחיתול, כך לפי רשת שופרסל. הרשת השיקה היום מותג חיתולים משל עצמה, "שופרסל Baby", מתוצרת DPL, יצרנית בייביסיטר. החיתול יקבל 20% שטח מדף בסניפי הרשת. זה צעד נוסף בהרחבת המותג הפרטי ברשת שופרסל, במטרה להוריד מחירים ולהחזיר לצרכנים לרשת.

 

 

המותג החדש יימכר במחיר קטלוגי זה, אך גם במבצעים. לא יימכרו מידות ניו בורן ו-2, אלא רק מידות 6-3. מדובר בחיתול כמעט זהה לחיתול "בייביסיטר", אך טכנולוגיית הספיגה שלו מתקדמת יותר, כך לפי הרשת. הצרכן הישראלי מוציא כ-620 מיליון שקל בשנה על חיתולים.

 

החיתול החדש של שופרסל. "בטכנולוגיית בייביסיטר" ()
החיתול החדש של שופרסל. "בטכנולוגיית בייביסיטר"

 

המחיר של בייביסיטר בשופרסל עלה תוך יום

במקביל עלו מחירי חיתולי בייביסטר ברשת, כך עולה מבדיקה בסניף בת"א. אריזת בייביסיטר (מידות 6-3) נמכרה אתמול במבצע: 38 שקל (מחיר קטלוגי: 42 שקל). היום, עם כניסת "שופרסל בייבי", מותג בייביסיטר (מידות 6-3) החל להימכר ב-39.80 שקל.  גם באתר האינטרנט של שופרסל מכרו בייביסיטר ב-38 שקל ועדיין מוכרים את החיתולים במחיר זה גם היום.

 

המחיר היום לחיתולי בייביסיטר: 39.80 שקל ()
המחיר היום לחיתולי בייביסיטר: 39.80 שקל

המחיר אתמול לחיתולי בייביסיטר: 38 שקל ()
המחיר אתמול לחיתולי בייביסיטר: 38 שקל

 

בזכות ההשקה? ברמי לוי מעט יותר זול. במגה יצאו במבצעים

מהשוואה בין חיתולים במידה 4 ממותגים שונים, עולה כי בהאגיס יש 52 חיתולים, בהאגיס בנים בנות 46 חיתולים, בטיטולים 48 חיתולים ופמפרס נמכר במארזים בגדלים משתנים, בין היתר: 46 חיתולים, 99 חיתולים ו-106 חיתולים. בחיתולי לייף של סופר-פארם יש 52 חיתולים, בחיתולי בייביסיטר יש 52 חיתולים ובחיתולי שופרסל בייבי - 46 חיתולים. עקב כך יש לבדוק את המחיר לחיתול בודד. עקב כך יש לחשב תמיד את המחיר לחיתול.

 

מחישוב כזה עולה ששופרסל לא הכי זולה: ברמי לוי באינטרנט חיתולי בייביסיטר נמכרים ב-34.80 שקל (המחיר לא השתנה מאתמול) - 66.9 אג' לחיתול כלומר, מחיר נמוך ממחיר שופרסל בייבי, פר חיתול.

 

במגה הודיעו בהודעה לעיתונות, כי יצאו במבצע על חיתולי בייביסיטר - 28.90 שקל לאריזה (אם כי באתר האינטרנט שלהם נקוב המחיר: 39.90 שקל). אריזת האגס פרידום נמכרת ב-39.90 שקל לטענת מגה, טיטולים פרימיום במבצע 3 ב-100 ופמפרס אקטיב בייבי - 74.90 שקל. כל המבצעים: עד 3 מימושים.

 

עוד גדלים של שופרסל בייבי: באריזת גודל 3 יש 54 חיתולים, באריזת גודל 4+ יש 40 חיתולים, באריזת גודל 5 יש 36 חיתולים ובאריזת גודל 6 יש 30 חיתולים.

שופרסל בייבי (צילום: שופרסל) (צילום: שופרסל)
שופרסל בייבי(צילום: שופרסל)

   

"השוק נשלט על-ידי שני שחקנים גדולים"

"אנחנו משיקים מוצר בשוק ש-90% ממנו נשלט על ידי 2 שחקנים גדולים (האגיס: 42% וטיטולים 29% של חוגלה קימברלי ופמפרס של פרוקטר אנד גמבל - 14% מ.ק)", אמר היום מנכ"ל הרשת איציק אברכהן, במסיבות עיתונאים שערכה הרשת. לשאלה מדוע שהרשת לא תשיק מותג פרטי גם בתחליפי חלב לתינוקות אמר: "זה יותר קשה, אך ניכנס עם המותג הפרטי לכל תחום, אין פרות קדושות.

 

"הגענו למסקנה שהשוק משתנה הצרכן משתנה. ברבעון השלישי הורדנו מחירים. הורדה באמת גדולה באמת יסודית. צמצמנו את ההנחות בתווים ואת ההנחות בתתי המועדונים".

 

"מחירי המותג הפרטי נמוכים משמעותית"

מטרת המהלך לפי אברכהן: הגדלת העצמאות של שופרסל מול הספקים הגדולים. "נתח הספקים בארץ ידוע. מעל ל-50%. אין לו אח ורע בעולם. לכן הקמעונאים נכנסים בעוצמה למותג הפרטי. באירופה, המותג הפרטי מהווה 20%, 30% מהתמהיל של הרשת. בישראל - אחוזים בודדים. נכנסנו לרשת עם תה ומוצרים אחרים במחירים נמוכים משמעותית מהמותגים המובילים ובפעם הראשונה, הציבור שקונה את המוצרים, מאמין למחירים.

 

"אני קורא לספקים קטנים, נוריד מחירים יחד. ניתן לכם מקום טוב על המדף. ונוזיל יחד את סל הקנייה. ולצרכנים אני אומר: תתחילו להיגמל מהמותגים. זה משתלם. זה הזמן להרים את המותג הפרטי".

 

נראה ששופרסל הופכת בעצמה לספק גדול. מתי תיכנסו לרשימת חמשת הספקים הגדולים?

 

"אני לא יודע לומר בנקודת הזמן הזאת. אני רק יכול לומר שיצאנו לדרך, אנחנו כרגע לא חושבים כל כך רחוק, אבל אנחנו נהיה שחקן משמעותי".



מחיר ממוצע לחיתולי בייביסיטר באתרי האינטרנט של הרשתות (מקור: אתר מיי סופרמרקט) (מקור: אתר מיי סופרמרקט)
מחיר ממוצע לחיתולי בייביסיטר באתרי האינטרנט של הרשתות(מקור: אתר מיי סופרמרקט)

 

 

 

 

 

נתוני סטורנקסט ינואר-אוקטובר 2014: חוגלה קימברלי, יצרנית האגיס בירידה (מקור: סטורנקסט) (מקור: סטורנקסט)
נתוני סטורנקסט ינואר-אוקטובר 2014: חוגלה קימברלי, יצרנית האגיס בירידה(מקור: סטורנקסט)

 

מנכ"לית בייביסיטר: "לא באתי להיות מותג בינלאומי כמו האגיס ופמפרס"

לפי מנכ"לית DPL, עינת אדיב ברר, נתח השוק של החברה עומד על 14% כספי, כשמותג החיתולים היחיד שהיא מייצרת עבור השוק הישראלי, זה בייביסיטר. המותג הפרטי של סופר-פארם, הגיע ל-10% ממכירות סופר-פארם במאי האחרון. בעקבות מחאת יוקר המחיה שהביאה לכניסת מותגים כאלה לשוק, המחיר הממוצע לחיתול בכל השוק ירד בממוצע ב-6%-15%. הצטמקות ההכנסה הפנויה וצמצום הקניות בסופר הוסיפו גם הם לירידת המחירים.

 

DPL, מייצרת את מוצריה בארץ, בקיבוץ עמיר, למעט חיתולי ניו בורן שמיוצרים בטורקיה. היא מייצרת גם מגבונים לחים מוצרי ספיגה למבוגרים. בעבר ייצרה מותג פרטי בחיתולים בשם דרימס למחסני כמעט חינם. היא מייצרת מגבונים להסרת איפור ללייף ולללין.

 

"זה מהלך שמגדיל את החדירה שלנו לשוק", אמרה ל-ynet אדיב ברר. "המחיר יהיה נמוך יותר מהמחיר של בייביסיטר, או אותו הדבר. כיוון שפה אנחנו רק היצרן הם רשאים לתמחר כאוות נפשם".

 

זה יוציא את בייביסיטר משופרסל בסופו של דבר? כי אם מוכרים בזול שופרסל בייבי, שזה מוצר זהה לבייביסיטר, אז למה שאקנה בייביסיטר?

 

"שופרסל בייבי יתחרה בהאגיס ופמפרס ומתעתדת לקחת 25%-30% מהקטגוריה. לבייביסיטר היה קשה להילחם עם שחקנים בעלי שיניים גדולות. שופרסל, זו הרשת שלהם".

 

זה אותו מוצר

 

"כן, למעט טכנולוגיית ספיגה מתקדמת יותר, אבל הצרכן לא יחוש בהבדל. הצרכן רוצה לדעת שיש אמא ואבא למוצר. אנחנו נמשיך למכור בייביסיטר בשופרסל וגם ברשתות אחרות כמובן".

 

מה נתח השוק שלכם בשופרסל?

 

"במכירות: 7%-8%. אני רואה במותג הפרטי גדילה. אני יצרן. אני לא באתי להיות מותג בינ"ל כמו האגיס ופמפרס. אני מה שנקרא 'קונטרול ברנד': אלטנטיבה למותגי פרימיום שממותגים גבוה יותר מהמחיר האמיתי של המוצר. ובשת"פ אני מסתכלת במצרפי – כמה חיתולים נמכור בסך הכל".

 

חיתולים זה לא לוס לידר – מוצר שהרשתות מפסידות עליו?

 

"היום, אין אף אחד שמפסיד על חיתולים, בטח לא החיתולים שלנו, 3 שנים אחרי שנכנסנו, ברשתות מרוויחים כסף בחיתולים. והמחיר לצרכן ירד בעד 15% בשלוש שנים. זה המון".

 

את לא חוששת מתגובת הרשתות האחרות?

 

"הם יודעים וכולם בירכו אותנו והתלהבו. אם שופרסל תצליח, זה ישליך גם עליהם. כי הצרכנים מתרגלים לקנות מותגים אחרים מפמפרס והאגיס". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים