שתף קטע נבחר

מחוץ לקניון: חזייה ב-20 ש', 4 פוטר ב-100 ש'

לא רק באינטרנט או בשוק: סלקט, זברה, ביג שופ ותפוז הן כמה מהרשתות הזולות שמוכרות 5 חולצות ב-100 שקל ו-5 גרביים ב-15 שקל, מגלגלות יחד מאות מיליוני שקלים בשנה, וטוענות שהן לא נופלות באיכות מפוקס. "בשנים האחרונות, מגיעים אלינו צרכנים שבעבר לא היו דורכים בחנויות שלנו"

סניף חדש של רשת סלקט, נפתח השבוע במתחם המרכז הישראלי לריהוט, ראשון לציון מערב. חנות ענק בגודל 1,000 מ"ר. עלות ההקמה: כ-4 מיליון שקל. שווי שלושת מסכי הלד (אחד מהם באורך 40 מ') שהוצבו בחנות ומחוצה לה: 600 אלף שקל. האם שמעתם בכלל על הרשת הזאת, שהוקמה ב-1994 ולה 8 סניפים מקריית שמונה ועד אילת? לא בהכרח. האם ידעתם שמוכרים שם חמישיית גרבי נשים ב-15 שקל, פיג'מות לילדים ב-9.90 שקלים, חזיות ב-20 שקלים ו-3 חולצות מכופתרות ב-100 שקל, מחירים שנמוכים כמעט כמו המחירים בשוק, רק עם תאי הלבשה ואפשרות להחלפה?

 

החנות החדשה של סלקט בראשל"צ. השקעה של 4 מיליון שקל (צילום: שוקה כהן) (צילום: שוקה כהן)
החנות החדשה של סלקט בראשל"צ. השקעה של 4 מיליון שקל(צילום: שוקה כהן)

 

סלקט היא אחת מיני רשתות רבות שנמצאות מחוץ לשיח המרכזי בעולם האופנה, אך מגלגלות עשרות מיליוני שקלים בשנה ויחד: מאות מיליונים. הן כמעט שלא מפרסמות, רובן לא נמצאות בקניונים, אלא בפאוור סנטרים ובמרכזים מסחריים. יש להן מודל עסקי אחר מזה של פוקס, קסטרו, H&M, זארה, המשביר לצרכן ו-H&O. אלה רשתות דיסקאונט – מחיריהן נמוכים מהממוצע בשוק כבר בתחילת העונה. 

 

לשם השוואה, בפוקס מוכרים כעת בסוף עונה, 3 חולצות פוטר בכ-120 שקל או 2 ב-99 שקל. לעומת זאת, בכל רשתות הדיסקאונט מוכרים 3 פוטרים ב-100 שקל או 4 ב-100 שקל. המחיר לפוטר נמוך אצלן בכמה אחוזים טובים. עוד השוואה: מצאנו שלישיית גרביים ב-35 שקל ב-H&O. ברשתות הזולות אפשר למצוא שלישייה ב-12 שקל או חמישייה ב-20-15 שקל.

3 חזיות ב-60 שקל. סלקט ()
3 חזיות ב-60 שקל. סלקט

  

כולן מוכרות את אותן מותגים ויש להן מותג פרטי

הרשתות הזולות מתפקדות כמו סופרמרקט: הן מחזיקות כולן את אותם מותגים (בוורלי הילס פולו, דיאדורה, פילה, סריגמיש, בגדי ילדים עם הדפסי הלו קיטי, בוב הבנאי וספיידרמן ומותגים של שי סחר כמו "פינק" ופנינה רוזנבלום) וכל אחת מטפחת מותג פרטי משלה, אחד או יותר. כולן גם מדפיסות סמלי בית-ספר על בגדים (שכן עיקר עסקיהן בחורף זו מכירת פוטרים).

 

מבצעים ברשת "תפוז" ()
מבצעים ברשת "תפוז"

 

הן מוכרות בגדים לכל המשפחה, כמו המשביר ו-H&O, אך אם המשביר מוכר במחיר גבוה בתחילת עונה וחותך אותו כמה פעמים עד סוף העונה, אז מחיריו מתקרבים למחיריהן, אצלן המחירים נמוכים כבר בתחילת העונה ובהמשך, יש מבצעי כמות שמתרבים.

 

האנגר, תפוז, סטוצ'י, זברה, ביג שופ, עומר אל מוכתר all mall, פוזה וסלקשן, אלה שמות הרשתות שפועלות בהצלחה מחוץ לקניונים (וזברה: גם בתוכם). בפתיחת החנות החדשה שלה, סלקט מבקשת להתקרב בעיצוב (מחלקות, סידור המדפים) ובחוויית הקנייה (מספר קופות, יותר תאי הלבשה, הכל חדש ונוצץ) לחנות של רשת אופנה שאינה דיסקאונט. במחירים היא נשארת ברמת הרצפה, כי זול זה השלד והשרירים של הרשתות הללו.

 

זברה. מעיל ג'ינס משולב פוטר הלו קיטי 59 שקל ()
זברה. מעיל ג'ינס משולב פוטר הלו קיטי 59 שקל

 

הרשתות הזולות מוכרות לא רק בייסיק, אלא גם פריטי אופנה, בעיקר אופנת נשים, אבל בסלקט למשל, אופנה מהווה אחוז קטן מההיצע. פריטי האופנה זולים, אבל לא מאוד זולים כמו פריטי הבייסיק לכל המשפחה. אפשר למצוא פריטי אופנה זולים באותה מידה ואף יותר ברשתות כמו פוראבר 21, ורשתות האופנה הישראליות שפנו בשנים האחרונות לדיסקאונט, כמו טוונטי סיקס ותמנון.

 

ג'ינס ב-40 שקל. ביג שופ ()
ג'ינס ב-40 שקל. ביג שופ

 

איך המחירים נמוכים? קונים בזול ומשלמים פחות שכירות

"זה סניף הדגל שלנו וזה הקונספט החדש שלנו, כך שכל הסניפים בסופו של דבר ייראו כך", אמר ל-ynet אלון דויטש, אחד מבעלי הרשת. "המחזור שלנו עומד על 60 מיליון שקל ב-2014. עם החנות הזאת, נגיע ל-75 מיליון שקל בשנה".

 

איך אתם מצליחים לשמור על מחירים נוחים?

 

"אנחנו מייצרים במפעלים של הגדולים: נייק ואדידס ובכל זאת יודעים איך לקנות בזול. בנוסף, אם בקניונים משלמים 400 שקל למ"ר, פה אנחנו משלמים 120 שקל למ"ר".

 

זול זה אומר איכות נמוכה?

 

"לא. אנחנו נלחמים על האיכות והמחיר כל הזמן. האיכות חשובה ללקוחות שלנו כמו המחיר. את חולצות בית הספר שלי אני מייצר בבנגלדש ולא בארץ כי שם האיכות טובה יותר. קפוצ'ונים המיועדים לבית-הספר, אנחנו מוכרים במשקל של 180 גרם בעוד שהאחרים מוכרים 140 גרם".

 


מחירים לדוגמא ברשת סלקט

מחירים לדוגמא ברשת סלקט
פריט מחיר בשקלים
חולצה מכופתרת פעוטות בנים 39
ג'ינס פעוטות בנים 54
מעיל פוף ילדים בנים 69
חליפות פוטר מותגים לפעוטות 19.90 במקום 39.90
חליפות פוטר מודפסות ילדים 1 ב-50 3 ב-100
פיג'מות ילדים 9.90
חליפות פוטר מודפסות פעוטות 1 ב-40 או 5 ב-100
חליפות פוטר בנים/בנות מידות 2-12 4 ב-100
חליפות פוטר תינוקות 9.90
מעיל פעוט 49
נעלי בית דרדסים או סופרמן 29
נעל הלו קיטי 29
סריג בנות 49
מעיל צמר בנות 59
מעיל פוף בנות 69
מגפי גומי דרדסים 49
חליפות פוטר נשים 69, 79
קרדיגן נשים 40
שמלת פסים טריקו נשים 60
מחטב 25
תחתוני נשים 5 ב-60 (יחידה: 13 שקל)
חזיות 3 ב-60 יחידה 25 שקל
ג'ינס נשים 49, 99
טייטס 40-30
גרביונים תרמיים פינק 20
5 גרבי נשים 15
צעיף לולאה 22
חולצות פלנל גברים 25
פוטר קפוצ'ון פרווה לגברים עם רוכסן וכפתורים 69
מכנסי גברים 100
חולצה משובצת מכופתרת 1 ב-40 3 ב-100
3 גרביים 100% כותנה בוורלי הילס פולו קלאב 1 ב-20 או 4 + 1
גרבי צה"ל 10
תחתוני גברים בורלי הילס פולו קלאב 4 ב-50

 

האיכות של הפריטים שקנינו בסלקט טובה, אם כי לפעמים יש בהם פגמי ייצור (כמו שקורה לעיתים גם ברשתות ענק). סלקט החלה את דרכה בפ"ת, ב-300 מ"ר ונקראה אז מחסני ביגוד. בעליה מתעתדים לפתוח חנויות גם בנתניה ובירושלים. ההאטה בשוק האופנה משפיעה עליהם לטובה, כך טוען דויטש: "אנחנו בעלייה רב-שנתית כבר כמה שנים בחנויות הקיימות ואנחנו עולים כל הזמן", אמר. "רשתות הביניים נמחקו ואנחנו התחזקנו במקומן".

 

סלק. מצפים להגיע למחזור של 75 מיליון שקל בשנה (צילום: שוקה כהן) (צילום: שוקה כהן)
סלק. מצפים להגיע למחזור של 75 מיליון שקל בשנה(צילום: שוקה כהן)

ברשתות הזולות, כמו בכל רשת, כדאי תמיד לבדוק את התוויות ()
ברשתות הזולות, כמו בכל רשת, כדאי תמיד לבדוק את התוויות

 

12 מחלקות בחנות ביג שופ: "קונים פה במאסות"

אחת המתחרות המרשימות של סלקט, זו רשת ביג שופ. למרות שיש לה רק 3 סניפים, היא מגלגלת לפי ההערכות למעלה מ-160 מיליון שקל בשנה. בכוונת הבעלים, יוסי נחמיאס, לפתוח לפחות חנות נוספת אחת עד סוף 2015 ויש מטרה רחוקה יותר, להגיע ל-9-8 חנויות. זה לא קל לפתוח חנויות ברשת הזאת, בטח כשהסניפים שלה בירושלים, חיפה ואשדוד משתרעים על פני שטח של 3,500 מ"ר ומעלה.

 

 

הפריט הכי יקר במצאנו במחלקת ביגוד בביג שופ. מעיל גברים ב-180 שקל ()
הפריט הכי יקר במצאנו במחלקת ביגוד בביג שופ. מעיל גברים ב-180 שקל

 

ביקרנו בסניף שלה באשדוד. סניף? זו חנות כלבו של ממש. היא משתרעת על פני 4,500 מ"ר ויש בה מחלקות נשים, ילדים וגברים (ובניגוד לשאר הרשתות הזולות, תחום האופנה אצלה מפותח למדי) אבל גם מחלקת תינוקות שכוללת צעצועים וחבילות לידה, מחלקת הלבשה תחתונה גדולה כמו ואולי אפילו יותר מזו של המשביר, מחלקת פארם, מחלקת כלי בית, מחלקת נעליים, ג'ימבורי ובית קפה, שכבר 10 שנים מוכר קפוצ'ינו ב-5 שקלים ואספרסו ב-3 שקלים.


ביג שופ: תחתונים ב-10 שקלים ()
ביג שופ: תחתונים ב-10 שקלים

ביג שופ ()
ביג שופ

ביג שופ: מחלקת הצעצועים ()
ביג שופ: מחלקת הצעצועים

 

"המטרה שלנו היא קנייה במאסות. מההתחלה אנחנו מוכרים במחיר הכי טוב שאנחנו יכולים לתת", אמר ל-ynet מנהל הרשת רונן טרוזמן. "לפעמים יש לנו שאריות שאנחנו טוחנים אותן קצת יותר במחיר, אבל מלכתחילה, המחיר אצלנו הוא כמו מחיר מבצע".

 

יש אצלכם פריטים שנמכרים גם ברשתות אחרות.

 

"נכון, אבל המגוון אצלנו יותר רחב. האנגר נראה כמו האנגר, אבל ביג שופ זו חנות שהיא כלבו עם אלמנטים של חנויות בוטיק. אנחנו יותר מובילים את השוק מאשר מובלים, גם בכוח קנייה וגם מבחינת המחיר לצרכן. אני לא יכול לומר שב-200 אלף פריט אני יותר זול מכולם, אבל בסל קנייה השלם אני הרמי לוי של הבגדים".

 

מה ממוצע הקנייה פר צרכן בחנויות שלכם?

 

"עגלת קנייה נעה בין 500 ל-800 שקל. זה נשמע הרבה אבל יש בחנות 14 מחלקות שכל מחלקה היא חנות בפני עצמה. זה כמו ללכת למרכז ביג ולהיכנס לחנות אחת, לצאת עם קנייה של 200 שקל, להיכנס לחנות נוספת ולצאת עם קנייה של 400 שקל. אצלנו את קונה הכל תחת קורת גג אחת, לכן ממוצע הקנייה קצת יותר גבוה משאר הרשתות ואנחנו גם מאפשרים יותר תשלומים".

ביג שופ: חולצת סריג ב-60 שקל ()
ביג שופ: חולצת סריג ב-60 שקל

 

 


מחירים לדוגמא רשת ביג שופ

מחירים לדוגמא רשת ביג שופ
פריט מחיר בשקלים
כל הפוטרים 2 + 1
קפוצ'ון פוטר על רוכסן 55
מכנסי פוטר 50
חליפת פוטר 100% כותנה בנות 20
שמלה לילדות 30
טייטס תרמי לבנות סריגמיש 16
ג'ינב בנות 40, 129
בגד גוף ילדות לייקרה + חצאית 70
3 גרבי ילדות 10
מעיל ניילון ילדות 50, 70
מעיל ניילון בנים 100
פוטרים בנים 1 ב-25, 2 ב-60
חולצות ילדים מודפסות 20
3 גרבי תינוקות מגבת נגד החלקה 10, 15, 16
סריג פעוטות 49
חצאית משובצת נערות 50
חצאית טריקו 20
שמלת גולף 50
ז'קט קפוצ'ון דמוי עור 100 במקום 120
גרביונים תרמיים 20
גרבונים 20 דנייר 20
3 גרבי נשים בוורלי הילס פולו קלאב 16
קרדיגן נשים 1 ב-30 4 ב-100
שמלה דמויית עור 50
כובע צמר 15
תחתוני נשים 10, 12, 20
מחטבים 20, 25
מסתירי פטמות 30
חזיות 20, 25, 30, 35
גוזיות 12, 15
3 גרבי גברים בוורלי הילס פולו קלאב 100% כותנה 20
גרבי צבא 10
בוקסר לגברים HIKE 100% כותנה 15
גופיית פלנל לגבר 20, 25, 42
סווטשירט גברים 45 או 2 + 1
מעיל ניילון ספורט גברים 45
חולצה מכופתרת 40 (במקום 60)
חולצה מכופתרת 100% כותנה 50 (במקום 70)
ז'קט צמר אפור גברים 180
מכנסי צ'ינו 70
קרם גוף ויקטוריה סיקרט 70
דאודורנט גרנייה 1 ב-15 2 ב-25

 

"מוכרים בעונה 800 אלף פוטרים חלק עליון"

לביג שופ 7 מותגים פרטיים כשהמוביל הוא "בייסיק שופ". "אלה בדים דומים מאוד לבדים של s.wear והודי'ס בפוטרים ומכנסי פוטר ואצלנו יש מגוון צבעים מטורף. אנחנו מוכרים בעונה 800 אלף פריטים רק חלק עליון. המבצע בחנוכה: קנה 2 פוטרים וקבל את השלישי חינם. ילדים: 3 ב-90 שקל".

 

איך אתם מועדדים מכירות?

 

"אנחנו מקדמים מכירות לפי אירועים. בזמן החזרה לבית הספר, אנחנו מקימים מחלקה מטורפת. בפורים, יש לנו מחלקת תחפושות ענקית. בפסח, מחלקת כלי הבית מתרחבת. עכשיו, יש פעילויות והופעות לחנוכה בחנות. כל הזמן אירועים".

 

זברה: נמצאים במיקומים שאף אחד לא רוצה בקניון

מבין הרשתות הדיסקאונט, הכי מוכרת זו רשת זברה, בעיקר בשל שיבוץ חנויותיה בקניונים וגם כיוון שקרן פלס היא הפרזנטורית שלה. "אנחנו הרשת הכי ותיקה בתחום הדיסקאונט בארץ", אמר ל-ynet הבעלים פיני פרטוק.

 

"אנחנו פועלים מעל 22 שנה ויש לנו מועדון של 330 אלף חברים. יש לנו 19 סניפים: חנויות בגדלים שבין 400 ל-1,400 מ"ר ומחזור של למעלה מ-150 מיליון שקל בשנה. במהלך השנים הצלחנו לבדל את עצמנו בכך שאנחנו היחידים שהצליחו להיכנס לקניונים, כי בקניונים הבינו שצריך לתת פיתרון גם למי שרוצה לקנות במחיר שווה לכל כיס".

 

איך אתם מוכרים בזול בקניונים? הרי השכירות ודמי הניהול יקרים?

 

"ברגע שהקניונים הבינו את זה, הם הלכו לקראתנו. אנחנו לא משלמים על פריים לוקיישן ולכן משלמים פחות והם מצליחים למלא את האזורים הפחות מבוקשים בקניון וככה כולם מנצחים. תמצאי את הסניפים שלנו בקומה מינוס אחד, או בקומה עליונה אחרי המעליות בקצה. ככה אנחנו יכולים להתחרות ברשתות הדיסקאונט שמחוץ לקניון. ולקניון יש לו פוקס, קסטרו, ברשקה, H&M, וזברה שהיא רשת דיסקאונט שמוכרת מעילים ב-29 ו-59 שקל. צריכה בסיסית".

 


מחירים לדוגמא ברשת זברה

מחירים לדוגמא ברשת זברה
פריט מחיר בשקלים
גטקעס תינוקות 13.90 או 2 ב-25
חליפת תינוק 39.90
שלישיית גרבי תינוק נגד החלקה 11, 13
גרביונים לתינוקות פינק 11
גרביונים לילדות זברה 11
גופיית שרוול ארוך זברה 19.90
פיג'מות ממותגות בנות 30
חליפת פוטר מודפסת ילדים 3 ב-100
ז'קט ג'ינס עם טלאי הלו קיטי 59
מעיל צמר בנות 59
מעיל פוף בנות 69
טייטס ילדות מנומר או עם הדפסי פרחים 20 (במקום 40)
ג'ינס בנות 69
חולצות פוטר ממותגות לילדים (סופרמן, באטמן) 59.90
קפוצ'ון פוטר עם רוכסן 60
מעיל ממותג כדורגל לבנים 69
ג'ינס בנות 100, 49
קפוצ'ון פליז בנים 20
מעיל דמוי עור נשים 129
קרדיגנים 49
שמלה משולבת בד דמוי עור 69
שמלת טריקו 49
פיג'מות נשים 69
3 גרבי נשים בוורלי הילס פולו קלאב 14.90
3 גרבי גברים בוורלי הילס פולו קלאב 19.90
תחתוני בוקסר לגברים בוורלי הילס פולו קלאב 12.90
בוקסר לגברים דון גילי 3 ב-50 מבצע.1 ב-19.90
גרבי בית גברים 20
עליונית קווילט לגבר  
חולצות מכופתרות e-pasa 30

 

גופיות ממותגות זברה ()
גופיות ממותגות זברה

 

"מספקים לאמא פיג'מות באיכות טובה ובמחיר נמוך"

פרטוק, כמו בעלי הרשתות האחרים טוען: שכולם, גם הרשתות הגדולות וגם רשתות הדיסקאונט קונים באותם אזורים בסין, "לפעמים זו אותה סחורה שיוצאת מאותו מפעל, אני יודע את זה, כי אני רואה את זה, אבל לא יכול לומר את זה בביטחון כי תמיד הם יכולים לטעון שיש שוני", הוא טוען. "ההבדל מגיע מזה שהרווח הגולמי שהם עובדים עליו יותר גבוה, כי יש להם מערכות ומטות יותר מנופחים והם עובדים בקניונים.

 

"אנחנו מוכרים חמישיית זוגות גרביים ב-15 שקל או 10 שקלים, אותם זוגות אפשר למצוא תחת המותג אדידס ונייקי. אנחנו מוכרים כמה מאות אלפי חליפות פוטר קפוצ'ון לתלמידי בית-ספר בעונת החורף, עליהן אנו מדפיסים את הלוגו של בית הספר. הקפוצ'ון הזה מתומחר בפוקס ב-139 שקל ואז עושים שם מבצעים 1+1 שזה בעצם 30% הנחה. אנחנו מוכרים קפוצ'ון כזה ב-49 שקל מחיר התחלתי, ברמת איכות זהה לדעתי, אבל כיוון שלא בדקתי אומר: קרובה".

 

יוקר המחיה עזר לכם למכירות?

 

"יוקר המחיה הרחיב את הקהלים שמגיעים לחנויות שלנו. אנשים שבעבר לא היו נכנסים לחנויות שלנו, היום אין להם בעיה עם זה. בשנים האחרונות, עם כל הנושא של הצרכנות החכמה, אנשים עושים חשבון לכסף, אז הם מגיעים לחנויות הדיסקאונט ושם הם קונים את הפריטים היומיומיים.

 

"אני שומע הרבה משפטים כמו: 'פעם הייתי פראייר, קניתי ב-50-40 שקל בסוף עונה והיום אני קונה בתחילת עונה 4 ב-100 שקל. אמא שיש לה 5-3 ילדים וצריכה לקנות פיג'מות, תחתונים וחליפות באה אלינו כי היא צריכה את זה וכי אנחנו מספקים לה את זה הכי בזול שאפשר ובאיכות טובה".

זברה: מעיל לילדות ב-49.90 שקל ()
זברה: מעיל לילדות ב-49.90 שקל

טייטס לילדות: 20 שקל ()
טייטס לילדות: 20 שקל

 

רוצה להיות זנב לאריות בקניון

"המחירים שלנו נמוכים כי אנחנו עובדים על רווחיות נמוכה כדי לתת לצרכן מחיר טוב", מסביר פרטוק. "אני קורא את כל הדו"חות הכספיים של פוקס וקסטרו וגולף. הם עובדים על 60% רווח גולמי. רשת כמו שלנו עובדת על 38%. רווח גולמי זה מחיר המוצר אחרי שערכת מבצעים. זה בעצם מה שנשאר. אז יש בינינו הבדל מאוד מאוד משמעותי".

 

ההאטה בשוק האופנה השפיעה עליכם?

 

"אני בן 50. בתור ילד, אני זוכר שקנינו ג'ינס ב-50 שקל והיום אני מוכר ג'ינס ב-50 שקל. ועברו 30 ומשהו שנה. פעם בגדים היו מוצר יקר, היום זה מוצר מאוד זול, מאוד זמין, מאוד קל לקנות, לא חשובים פעמיים. הקיץ היתה מלחמה שהשפיעה על כולם, אבל אנחנו מוושפעים בקצוות, כי הצריכה אצלנו בסיסית. זה כמו שבתקופות קשות אנשים יצרכו פחות דליקטס, אבל לא יפסיקו לאכול".

 

זה שלקחתם פרזנטורית ומשרד פרסום, לא יעלה את המחירים לצרכן?

 

"בניגוד לשאר רשתות הדיסקאונט, אנחנו מסתכלים קצת אחרת על הדברים. אני רוצה להיות זנב לאריות. להיות ליד קסטרו, H&M, לכן עלי לקחת פרזנטורית כמו כולם, כי אנחנו רוצים מודעות יותר גבוהה. זה לא משפיע על המחיר לצרכן".

הפרזנטורית. קרן פלס ()
הפרזנטורית. קרן פלס

 

תפוז: "סוף עונה ברשתות הוקדם וזה פוגע בנו"

לא כל הרשתות הזולות מחזיקות סניפי ענק. רשת תפוז, שמגלגלת מחזור של 40 מיליון שקל, קיימת 9 שנים ויש לה 9 סניפים, בגודל ממוצע של 400 מ"ר, "מאילת ועד קריית אתא", אמר ל-ynet הבעלים, אריק ממן. החנויות ברשת נראותכחנות דיסקאונט צפופה, אבל הפוטר של תפוז הגיע למקום הראשון בהשוואת איכות פוטרים שערכו בידיעות אחרונות.

 


מחירים לדוגמא: רשת תפוז

מחירים לדוגמא: רשת תפוז
פריט מחיר בשקלים
חליפת פוטר בנים 36.90 או 4 ב-100
מכנסי קנבס פעוטות 30
3 גרביים בייבי 10.9
מעיל פוטר + פרווה בנים 42.9
חולצה מודפסת בנים 5 ב-100
חולצת מעבר ילדים 25 או 4 ב-100
חולצה משובצת מכופתרת לבנים פעוטות 39.9
חליפת פוטר בנות מודפסת 70
3 גרבי בנות הלו קיטי 11.90
גוזייה 14.90, 27.90
חזיות PINK 19.90
תחתוני נשים 9.90 או 6 ב-50
מעיל ניילון בנות 44.90
מעיל צמר ילדות 69.9
מעיל צמר נשים 77.9
מכנסי פוטר נערות 19.90 או 4 ב-100
טייטס סקיני גבוה 32.9, 36.9
ג'ינס בנות 79.90, 100, 129.9
פיג'מה נשים 74.9
מעיל דמוי עור 124.99
צעיף דמוי פרווה 22.9
גרביונים תרמיים PINK 22.9
3 גרבי נשים 11.9
מכנסי צ'ינו גברים 99.9
ג'ינס גברים 59.9 או 2 ב-100
חולצה מכופתרת גברים 39.90
3 זוגות גרבי גברים 12.9
גרבי גברים "צה"ל" 9.90
גופיית גטקעס גברים 29.9 או 4 ב-100
מכנסי גטקעס גברים 29.9 או 4 ב-100
בוקסר HIKE 19.90 או 3 ב-49.90

 

תפוז. 5 חולצות ב-100 שקל ()
תפוז. 5 חולצות ב-100 שקל

תפוז: גרביונים ב-17.9 שקל ()
תפוז: גרביונים ב-17.9 שקל

ג'ינס: 2 ב-99.90 ()
ג'ינס: 2 ב-99.90

מעיל פליז + פרווה בנים: 42.9 ()
מעיל פליז + פרווה בנים: 42.9

תפוז: מעיל בנות 49.90 ()
תפוז: מעיל בנות 49.90

  

לטענתו, יוקר המחיה לא בהכרח העלה את המכירות שכן, "רשתות האופנה מחו"ל הורידו באופן דרסטי את מחירי הטקסטיל בארץ, כך שהפער בינינו לבינן הצטמצם. יש מגמה נוספת בקניונים: עוד לא התחילה העונה וכבר כולם יוצאים במבצעי סוף עונה. זה יוצר לנו צרות. בתחילת העונה יש פער משמעותי מאוד ביננו לבינם ואז הוא מצטמצם. אנחנו מוכרים בזול מההתחלה. הם מתחילים יקר ומכסחים. כשהם מכסחים מוקדם מדי, זה משפיע עלינו והופך את היתרון שלנו לפחות משמעותי בסופי עונה".

 

מי קונה אצלכם?

 

"עמך ישראל: מכל השכבות, לא רק עניים. בעיקר מי שעובר ליד החנות ורואה מחירים כה נמוכים, אז הוא עורך קנייה לא מתוכננת: פלנל 4 ב-50 שקל לילד. 4 פוטרים ב-100 שקל. אנחנו מנסים לעשות את הקניינות הכי טובה. קונים בזול – מוכרים בזול. כולם מייצרים באותם אזורים בסין. הרשתות הממותגות מרשות לעצמן לגבות יותר עבור הפריט שבבסיס שלו עלה אותו הדבר. שנינו קנינו חליפת טרנינג בסין. רק שהם גובים עליה 50% יותר".

  

קניתי ברשת מוכרת 3 גרביים ב-35 שקל ובסלקט מצאתי חמישייה דומה ב-15 שקל.

 

"חלק מהספקים שלנו הם הספקים של הרשתות הגדולות. לנו יש פחות עלויות מטה, אבל אין ספק שיותר קשה למכור בזול. הדלק מתרסק בכל העולם אבל לא בישראל והשינוע מאוד יקר. הארנונה הגבוהה זו פשוט חוצפה ויש גם העלאה של שכר המינימום".

 

מה הבידול שלכם לעומת המתחרים?

 

"אין בידול. כל הרשתות הזולות הן באותו קונספט. כולן אותו דבר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים