שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מדינת עשירים: 1,350 ישראלים שילמו הון על אוטו

    עשירי ישראל לא הושפעו ממחירי המכוניות ושילמו סכומי עתק על מכונית חדשה ונוצצת. רובם הסתפקו בסכומים של בין חצי מיליון למיליון, אבל היו גם כאלה ששילמו יותר מכפליים

    שנת 2014 הייתה הטובה ביותר שידע שוק הרכב הישראלי, וכנראה שגם עשירי המדינה עשו עסקים לא רעים. שכן קרוב ל-1,350 מהם הכניסו את היד עמוק (מאוד) לארנק, ושלפו ממנו לפחות חצי מיליון שקלים תמורת מכונית חדשה וכמובן יוקרתית. בחינת נתונים שפרסם איגוד יבואניות הרכב לחודשים ינואר-דצמבר 2014, מגלה כי כל מותגי היוקרה, כמעט ללא יוצא מהכלל, נהנו משנה מצוינת. כזו בה אפילו דגמי פאר יקרים באופן יוצא דופן, נמסרו למספר מרשים של לקוחות.

     

     

    קחו לדוגמה את מרצדס S-קלאס, ממנה נמסרו לא פחות מ-124 יחידות, כל אחת מהן במחיר התחלתי של 960 אלף שקלים, ורובן יקרות (בהרבה) ממיליון. וכן, כדאי גם לשים לב שירידת הערך השנתית לכלי רכב שעולים כל-כך הרבה, גבוהה יותר לעיתים ממחירה של מכונית משפחתית חדשה.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    גם מתחרותיה של ה-S, מבית אודי (A8) וב.מ.וו (סדרה 7), מסרו כל אחת כ-50 יחידות. המחיר כאן פחות קיצוני, אבל עדיין לא ממש מתאים לשכירים כחולי צווארון. שכן מחיר הפתיחה עומד על 630 אלף שקל, לפני תוספות ממש חשובות כמו מושב אחורי ממוזג, גרסה מוארכת וכמובן כזו עם מנוע חזק. אפילו מה-LS המהודרת של לקסוס והמעט פחות מנקרת עיניים - אלמנט חשוב במיוחד בקרב רוכשי פאר והדר - נמסרו 16 מכוניות.


    יותר מחצי מיליון שקל - הכי נמכרות בישראל
    יותר מחצי מיליון שקל - הכי נמכרות בישראל
    המכונית מסירות 2014
    1. מרצדס M-קלאס 191
    2. מרצדס S-קלאס 124
    3. ב.מ.וו X5 97
    4. לנד רובר דיסקברי 87
    5. אודי Q7 75
    6. ב.מ.וו X6 69
    7. אודי A7 66
    8. אינפיניטי FX 55
    9. ב.מ.וו סדרה 7 52
    10. אודי A8 49
    * לא כולל מכוניות שיובאו בייבוא אישי 
     
    אגב, המכונית היקרה ביותר שנרשמה בדו"ח המסירות של האיגוד, היא ללא ספק ה-SLS של מרצדס. אדם אחד רכש השנה כזו מהיבואנית הרשמית, ושילם תמורתה מחיר של 2.25 מיליון שקלים לכל הפחות. מרצדס מסרה בישראל עוד מספר מכוניות שעלו יותר ממיליון שקלים, בהן חמש יחידות של ה-SL.

     

    מזראטי. 40 ישראלים שילמו 595 אלף שקל - לפחות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    מזראטי. 40 ישראלים שילמו 595 אלף שקל - לפחות(צילום: רועי צוקרמן)

     

    לא רק מותגי יוקרה נהנו מהשפע הזה. אפילו ניסאן, שמציעה בישראל את המכונית ה"עממית" היקרה ביותר, ה-GT-R הספורטיבית (מ-785 אלף שקל), מסרה אצלנו ארבע מכוניות.


    מותגי היוקרה - 2014

    מותגי היוקרה - 2014
    מותג מסירות 2014 מסירות 2013
    אודי 2,568 2,323
    מרצדס 1,739 1,441
    ב.מ.וו 1,733 1,441
    לקסוס 1,001 570
    אלפא רומיאו 509 500
    מיני 496 498
    קדילאק 427 239
    לנד רובר 201 168
    אינפיניטי 144 154
    יגואר 59 61
    פורשה 50 57
    אבארט 46 51
    מזראטי 41 -
    פרארי 7 -

     

    עשירי ישראל אוהבים, בדיוק כמונו פשוטי העם, את פלח רכבי הפנאי. עד כמה? מרצדס M-קלאס נמסר ב-191 עותקים, ב.מ.וו X5 ו-X6 ב-166 עותקים, אודי Q7 רשם 75 מסירות ואינפיניטי FX מעט יותר מ-50. מדגמי הריינג' רובר של לנד רובר (לא כולל אווק) נמסרו 52 יחידות במחיר התחלתי של 780 אלף שקלים ומדגם הדיסקברי ה"זול" יותר מ-80.

     

    ומה עם פרארי ומזראטי? לא לדאוג, גם מהן נמכרו השנה בישראל לא מעט. ליתר דיוק, 41 מזראטי במחיר התחלתי של 595 אלף שקל, ושבע פרארי שעולות - כל אחת 1.67 מיליון שקלים לפחות. מדובר בנתונים מרשימים ביותר לשנת השיווק הראשונה של המותגים האקסקלוסיביים, ולבטח בזמן שאינם מציעים רכבי פנאי שמהווים חלק נכבד ממכירות פורשה, המתחרה העיקרית.

     

    ובכלל, קטגוריית היוקרה חוגגת

    גם כאשר מדובר בסכומים נמוכים יותר, יבואני מכוניות מותגי היוקרה חגגו  השנה - כמעט ללא יוצא מהכלל. את הקטגוריה ממשיכה להוביל אודי, בפער ענק של עשרות אחוזים. מותג היוקרה של פולקסווגן העלה השנה על הכביש 2,568 מכוניות חדשות, מספר מכובד בכל קנה מידה, ועלייה של כ-10% לעומת 2013. במקום השני בקטגוריה נמצאת מרצדס עם 1,739 מכוניות יוקרה חדשות (או 1,985 אם כוללים גם דגמים מסחריים ומשאיות), לפני היריבה המושבעת ב.מ.וו שמכרה רק שש מכוניות פחות (1,733) - בשני המקרים מדובר בעליה של יותר מ-20%.

     

    את הזינוק המרשים ביותר בקטגוריה ביצעה ללא ספק לקסוס. מותג היוקרה של קונצרן טויוטה כמעט והכפיל ב-2014 את מספר המכוניות שהעלה על הכביש בשנה אחת, מ-570 ב-2013 ל-1,001 בשנה החולפת. כל זאת לאחר שנים ארוכות של נתוני מכירות מאכזבים יחסית, בין היתר עקב מיעוט דגמים תחרותיים. יש להניח שב-2015 ימשיך המותג ליהנות מאטרקטיביות תודות לרכב הפנאי החדש NX שהושק לאחרונה.

     

    מיני מבית ב.מ.וו שמרה על כוחה עם כ-500 מכוניות חדשות, כשהיא מקדימה את קדילאק האמריקאית עם תוצאות מעולות השנה - 427 לעומת 239 ב-2013. כדאי לציין גם את מותג וולוו, המתנהל כבר מספר שנים על תפר היוקרה. המותג השוודי מכר אשתקד 985 מכוניות, זינוק נאה לעומת 738.


    פורסם לראשונה 05/01/2015 17:00

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אייל טואג
    8 פרארי, כל אחת ב-1.7 מיליון לפחות
    צילום: אייל טואג
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים