שתף קטע נבחר
 

איך הופכים גביע גלידה ללא סוכר לטעים?

מפעל הוופלים המשפחתי הציב לעצמו מטרה - פיתוח של גביע גלידה ללא תוספת סוכר ומבלי לפגוע בטעם. מה חשבו הטועמים והאם הם הצליחו במשימה? בואו לגלות איך מוצר חדש נולד

המוצר: גביעי גלידה ללא תוספת סוכר, של מנעמים.

 

מה זה בדיוק: מארז גביעי גלידה לאכילה בבית, כשכל גביע מכיל 16 קלוריות בלבד.

 

האנשים שמאחוריו: ליאורה בירנהק מרקוס, מנכ"לית החברה; בנה תום מרקוס, מנהל המכירות, ואורי גיטלין, מהנדס מזון בכיר במנעמים ויועץ לפיתוח מוצרים.

 

ליאורה בירנהק מרקוס. "מייצרים גביעים כבר 62 שנה" ()
ליאורה בירנהק מרקוס. "מייצרים גביעים כבר 62 שנה"

 

איך נולד הרעיון: "מנעמים מייצרת גביעי גלידה כבר 62 שנה: היא החלה לעשות זאת זמן קצר אחרי שהוקם מפעל הוופלים המשפחתי. "המוצר הנוכחי נולד מתוך מחשבה על מי שלא יכול לאכול סוכר", מספרת בירנהק מרקוס. "בעוד שבגלידריות כבר יש גלידות ללא סוכר, גביעים כאלה עדיין אין. רצינו לתת ללקוח כזה את ההרגשה של לשבת בבית ולאכול גלידה בגביע, כמו בגלידריה. כך גם קראנו לסדרת הגביעים הזאת, גלידריה".

 

הקלוריות: הגביע החדש, איבחן תום מרקוס, מתאים לא רק לאנשים שאסור להם לאכול סוכר - אלא גם לקהל רחב יותר של סופרי קלוריות. "יש פה בסך הכל 16 קלוריות. זה יכול להיות סוג של חטיף דיאטתי בפני עצמו, גם בלי הגלידה".

 

הטעם: האם מוצר עם 16 קלוריות בלבד יכול בכלל להיות טעים? בירנהק מרקוס משוכנעת שכן. "אנחנו הרי אוכלים גם קרקרים, והם טעימים", היא צוחקת, "בגביע שלנו יש קמח ויש ממתיק, ככה שהוא מתוק וטעים".

 

המוצר הסופי ()
המוצר הסופי

 

תהליך הייצור: "עד שמגיע המוצר הסופי, אנחנו עוברים כאן דרך ארוכה", מסביר יועץ הפיתוח אורי גיטלין, "אתה מתחיל עם רעיון, מגבש לו מרקם, טעם, צבע וצורה, ולאט לאט - עם לא מעט נסיונות וידע - אתה מתחיל לבנות אותו, לבנה אחרי לבנה. לפעמים זה לא הולך: זה מצליח בקטן, אבל כשמגיעים תכלס לפס הייצור רואים שזה לא עובד. זה תהליך ממושך, וכל הזמן אתה נדרש לשפר את עצמך, שלב אחר שלב".

 

הטעימות: חוץ מצוות טעימות מקצועי שעובד במנעמים, יש גם טעימות לא פורמליות. "כל מי שחבר שלי או של הילדים מקבל את המוצר", מחייכת בירנהק מרקוס, "וכמובן העובדים שלנו. שומעים מה כולם אומרים. לפעמים משהו מאוד טעים אבל נראה חיוור, למשל, אז אנשים מזהירים שלקוחות עלולים לחשוב שזה לא אפוי. גם לזה צריך להתייחס: איך עושים שצבע המוצר יהיה יפה ומזמין".

 

ההשקה: מנעמים התכוונה להשיק את הוופל בקיץ שעבר, אבל צוק איתן שיבש את התוכניות. "הוא כבר קיים בשוק פה ושם, אבל לא עשינו לו עדיין השקה רשמית", מספרת בירנהק מרקוס, "נעשה זאת מייד אחרי פסח".

 

הכתבה בשיתוף איגוד תעשיות המזון

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Jupiter
צילום: Jupiter
תום מרקוס, מנהל המכירות
מומלצים