שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    כך מסתירים בחדשות ערוץ 2 תוכן ממומן באתר הבית

    התוכנית "מהדורה ראשונה" של חדשות ערוץ 2 נפתחה אתמול באייטם על תוכן ממומן באתרי האינטרנט בישראל. איכשהו, שכחו להזכיר שם את אתר הבית mako

    "שלום רב לכם, יש לנו הרבה חדשות - אבל קודם לסגירת העמוד של סטטוסים מצייצים", פתח אתמול אורן וייגנפלד את התוכנית מהדורה ראשונה שפותחת את רצועת שידורי האקטואליה של חדשות ערוץ 2. החדשות נדחקו הצידה כדי לעסוק בסוגית הפרסום הסמוי באתרי האינטרנט בישראל.

     

    לאולפן הוזעקה ענת באלינט שהוצגה כ"חוקרת תקשורת ועיתונאית". "גילינו שכל אתרי החדשות, בהבדלים מאוד ניכרים, נגועים בצורה כזו או אחרת במיסחור", אמרה באלינט, ואז החלה למנות את האתרים השונים.

    זהירות, זיכרון סמוי. וייגנפלד ובאלינט שכחו את אתר הבית ()
    זהירות, זיכרון סמוי. וייגנפלד ובאלינט שכחו את אתר הבית

    כמעט 5 דקות הוקדשו לאייטם על באלינט, בו היא מתחה ביקורת על ynet ועל אתר "וואלה". אלא שעל פי ה"תחקיר" שפורסם ב"עין השביעית", בעוד ynet זכה על פי באלינט במקום הראשון בדירוג הפרסום הסמוי, במקום השני זכה, לצד "גלובס" אתר mako. בפתח דבריו בראיון אמר וייגנפלד: "בחצי שנה האחרונה עבדת על תחקיר שמתפרסם היום בעין השביעית, שמוכיח שעיתונות ואובייקטיביות לא בהכרח הולכים יחד". הוא צדק.

     

    mako הוא אתר הבית של זכיינית ערוץ 2 "קשת" ושל חדשות ערוץ 2 (אתר הזכיינית השנייה, רשת, אינו רלוונטי). משום מה, בראיון בערוץ 2, שכחה באלינט להזכיר את mako, ואילו המגיש וייגנפלד שכח לשאול לגביו. באלינט, אגב, עבדה בעבר בעיתון "הארץ". במהלך הראיון היא ציינה לשבח את מעסיקיה לשעבר.

     

    ענת באלינט מסרה בתגובה: "הראיון איתי התקיים בשידור חי, ובמהלכו ציינתי את האתרים שכיכבו בראש הרשימה, כבולטים לרגע, ואת האתרים שנמצאים בתחתית הרשימה, כאלו שמצטיינים בהפרדה בין פרסום ותוכן. התייחסתי לנושא, כפי שהתייחסתי אליו בראיונות אחרים שהענקתי לתקשורת בעקבות פרסום התחקיר".

     

    מערוץ 2 נמסר בתגובה: "אנו מציעים ל-ynet להקדיש את זמנם ומרצם בלעשות עיתונות נקייה ולא ממומנת".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הרבה חדשות? קודם לסגירת סטטוסים מצייצים
    מומלצים