שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    פרשת השחיתות: יו"ר נת"ע מתפטר
    אלכס ויז'ניצר החשוד במעורבות בפרשת השחיתות הגדולה שלח לשר התחבורה מכתב ובו ביקש לסיים את כהונתו ולהקדיש זמן לטיהור שמו. השר כץ הוא זה שמינה את ויז'ניצר לתפקיד
    אלכס ויז'ניצר המכהן כיו"ר דירקטוריון נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) כמינוי של שר התחבורה ישראל כץ ביקש הבוקר (ה') לסיים את תפקידו בעקבות חקירתו בפרשת השחיתות שבמסגרתה חושדת המשטרה כי בכירים בישראל ביתנו היו מעורבים בקבלת שוחד וקבלת הטבות וג'ובים. הוא חשוד בתיווך לשוחד.

    אלכס ויז'ניצר  (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
    אלכס ויז'ניצר (צילום: ירון ברנר)
     

    ויז'ניצר נעצר עם התפוצצות הפרשה בחשד לתיווך בדמי השוחד שלכאורה הועברו בין הגופים השונים. הוא נשלח לתשעה ימי מעצר. הוא נחשב למקורב של שר החוץ, אביגדור ליברמן, ובעבר שישמ כמנכ"ל מע"צ החדשה ויו"ר חברת מקורות. על פי החשד, ויז'ניצר נמנה עם החשודים שתיווכו בין סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום לגופים שונים שאליהם הועברו כספים מהמדינה. בתמורה לכך קיבלו לכאורה קירשנבאום ומקורביה מינויים והטבות שונות.

     

    מינה את ויז'ניצר. שר התחבורה כץ (צלם: מרק ישראל סלם,  ג'רוזלם פוסט) (צלם: מרק ישראל סלם,  ג'רוזלם פוסט)
    מינה את ויז'ניצר. שר התחבורה כץ(צלם: מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט)

     

    בסביבת משרד התחבורה טענו שהפרישה הייתה צפויה, לנוכח מעצרו וחקירתו של ויז'ניצר בחשד למעורבות

    בפרשת הכספים הקואליציוניים. שר התחבורה חלק באחרונה שבחים ליו"ר נת"ע המתפטר ואמר שהוא "איש מקצוע מעולה". על נחקר אחר בפרשה, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, אמר: "הוא אדם שתואם את האידיאולוגיה שאני מאמין בה".

     

    במכתב ששלח ויז'ניצר לשר התחבורה ישראל כץ הוא מבקש לסיים את כהונתו ולהקדיש זמן לטיהור שמו. ויז'ניצר מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון נת"ע לפני כשנתיים וחצי וזאת לאחר פרישתו של היו"ר הקודם מיכאל רצון. נת"ע אמונה על בניית מערכות הרכבת הקלה בתל אביב ובימים אלו היא מנהלת מכרזים להקמת הקו הראשון ("הקו האדום") שאמור לחבר בין פתח תקווה תל אביב ובת ים.

     

    מחברת נת"ע נמסר: "חברת נת"ע מקבלת בצער את החלטתו של היו"ר לסיים את תפקידו בחברה. בתקופה בה שימש ויז'ניצר כיו"ר החברה קודם באופן משמעותי הפרויקט הלאומי להקמת רכבת קלה ומערכת הסעת עתירת נוסעים במטרופולין תל-אביב ועל כך אנו מודים לו. חברת נת"ע ממשיכה לקדם במרץ רב את הקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב, הפתרון הטוב ביותר למצוקת התחבורה הקיימת ואשר צפויה להחמיר בגוש דן".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים