שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    75, 70, 60 או 50 גרם? חטיף קליק המתכווץ
    כשיוניליוור משיקה סדרה חדשה של קליק - היא מקטינה את משקלה. משקל החטיפים הוותיקים: 75 גרם. חטיפים חדשים יותר: 70 גרם ו-60 גרם וכולם נמכרים באותו המחיר - הורדת משקל שמשמעה התייקרות. משקל החטיף הכי חדש, שהושק לאחרונה: 50 גרם ומחירו גבוה בהרבה. בעבר, אגב, מכרו קליק במשקל של 100 גרם. יוניליוור: "לא קיים גודל אחיד למוצרי המותג"

    שימו לב לתמונה הבאה. מה אתם רואים בה? על גבי מדף אחד בסופר, 4 חטיפי קליק, בשקיות שנראות לכאורה זהות בגודלן. כולם נמכרים ברוב רשתות השיווק, וברשת זו, כמו ברשתות אחרות, הם מתומחרים באותו מחיר, במקרה זה: 5.90 שקלים, למעט אחד, "יוקרתי" יותר שמתומחר ב-7.90 שקלים. שמים לב למשהו חשוד?

     

    מימין: החטיף הוותיק ביותר: 75 גרם. החטיף הוותיק פחות: 70 גרם. חטיף די חדש: 60 גרם והחטיף הכי חדש: 50 גרם. כל סדרת חטיפים חדשה מגלמת הקטנת אריזה ועליית מחיר ()
    מימין: החטיף הוותיק ביותר: 75 גרם. החטיף הוותיק פחות: 70 גרם. חטיף די חדש: 60 גרם והחטיף הכי חדש: 50 גרם. כל סדרת חטיפים חדשה מגלמת הקטנת אריזה ועליית מחיר

     

     

    משקלו של החטיף הוותיק ביותר (בתמונה: קליק כדורים, אבל גם: קליק עוגיות, עוגי, מיני וופל שוקולד, מיני כריות וקורנפלקס הוותיקים): 75 גרם. לצידו חטיף חדש יותר (בתמונה: דג דג שוקולד לבן, אך גם דג דג שוקולד חלב) במשקל 70 גרם. לצידם, חטיף חדש עוד יותר (בתמונה: גליליות שוקולד חלב, אבל גם גליליות שוקולד לבן וקליק דבש) שמשקלו 60 גרם ועל גבי אריזתו אף מצויין "משקל חדש". כולם כאמור, נמכרים באותו המחיר.

     

    בעצם עם כל השקה של סדרת קליק חדשה, נראה שביוניליוור, לפחות בשנים האחרונות, הורידו משקל ובעצם מחיר קליק לצרכן עלה. הורדת משקל שמשמעה התייקרות. חשוב להבין: ההקטנה הזאת היא לא במקרה. אם 3 אריזות נמכרות באותו מחיר: 5.90 שקלים (בשופרסל) או 5.50 שקלים (ברמי לוי), אבל כל אחת מכילה משקל שונה של חטיף, זה אומר שמי שקונה את החטיף במשקל הקטן ביותר – משלם ביוקר. וזו המטרה: החדש יותר – הוא תמיד יקר יותר. הקטנת משקל טובה גם למשקל של הצרכן - אבל אם מקטינים אריזה, חשוב להקטין בהתאם את המחיר וזה לא המקרה שלפנינו.

     


     

    בעוד שאין באמת סיבה שהקליקים הקיימים - חדשים וותיקים - יימכרו במשקלים שונים, למעט העלאת מחיר סמויה, החטיף הכי חדש בסדרה, ממותג כיוקרתי יותר ומכיל קפאין ושוקולד מריר. משקלו? 50 גרם ומחירו גבוה בהרבה: 7.90 שקלים בשופרסל: וברמי לוי: 6.90 שקלים. כלומר, כאן מדובר בעליית מחיר עוד יותר גדולה, והיא לכאורה יותר גלויה לצרכן.

     

    השוואה ל-100 גרם חושפת התייקרות של עשרות אחוזים

    אפשר לראות את ההתייקרות, בהשוואה ל-100 גרם. שופרסל (כמו גם רמי לוי וכך גם רשתות אחרות לפי אתר מיי סופרמרקט) מתמחרת את שלושת המשקלים במחיר זה. נשווה את המחיר ל-100 גרם:

     

    • החטיף הוותיק שמשקלו 75 גרם, מתומחר על המדף ב-5.90 שקלים ועולה 7.86 שקלים ל-100 גרם.

     

    • החטיף הפחות ותיק שמשקלו 70 גרם, מתומחר על המדף ב-5.90 שקלים ועולה 8.43 שקלים ל-100 גרם - כלומר התייקרות של 7.25% לעומת הגודל הוותיק.

     

    • החטיף הדי חדש שמשקלו 60 גרם, מתומחר על גבי המדף ב-5.90 שקלים ועולה כ-9.84 שקלים - כלומר התייקרות של כ-25% לעומת החטיף הוותיק ושל 16.7% לעומת החטיף הפחות ותיק.

     

    המסקנה: שלושה חטיפים, שעל גבי המדף, לעין הצרכנית הבלתי בוחנת וחושדת, נראים באותו משקל ובאותו המחיר (ההבדל בין גדלי השקיות זניח לעין) בעצם מגלמים הפרש מחירים של עד כ-25%. כשהחטיף החדש ביותר הוא היקר ביותר.

     

    החטיף החדש יקר בכ-100%

    החטיף הכי חדש, שמשקלו 50 גרם, כבר לא מתומחר על גבי המדף ב-5.90 שקלים. הוא יוקרתי יותר במוצהרף לכן הוא מתומחר ב-7.90 שקלים, כלומר 15.80 שקל ל-100 גרם.

     

    כלומר החטיף הכי חדש, מגלם עליית מחיר של כ-101% לעומת חטיף קליק הוותיק ביותר ועליית מחיר של 60% לעומת חטיף קליק החדש ביותר לפניו. ניתן לומר שזה חטיף אחר, משובח יותר ועל כן מובחן גם במחירו. כדי לא להפחיד את הצרכנים במחיר, מוכרים אותו באריזה קטנה. נניח. ובכל זאת, זו מגמה. לרוב, חטיפי קליק החדשים יצאו במשקלים שהלכו וקטנו ובכך, הם פשוט הצניעו עליית מחירים. הצרכן חושב שהוא קונה את המוצר באותו מחיר ובעצם משלם יותר על פחות.

     

    קליק ותיק במשקל ותיק: 75 גרם (אם כי בשנות ה-90 תחילת האלפיים נמכר באריזות 100 גרם) ()
    קליק ותיק במשקל ותיק: 75 גרם (אם כי בשנות ה-90 תחילת האלפיים נמכר באריזות 100 גרם)

    קליק ותיק: 75 גרם. פעם "חדש" היה באותו משקל ()
    קליק ותיק: 75 גרם. פעם "חדש" היה באותו משקל

    שימו לב לכיתוב מעל המשקל, 70 גרם, באותיות שחורות: "משקל חדש" ()
    שימו לב לכיתוב מעל המשקל, 70 גרם, באותיות שחורות: "משקל חדש"



    משקל עוד יותר חדש: 60 גרם ()
    משקל עוד יותר חדש: 60 גרם


    והמשקל הכי הכי חדש: 50 גרם ()
    והמשקל הכי הכי חדש: 50 גרם

     

    יוניליוור: "לא נעשתה הפחתת משקל במוצרים קיימים"

    מיוניליוור נמסר בתגובה: "תחת המותג קליק קיים מגוון רחב מאוד של מוצרים, אשר חלקם שונים זה מזה באופן מהותי. בהתאם, לא קיים גודל אחיד לכל המוצרים תחת המותג.

     

    לדוגמא, סדרת קליק לייבל המושקת בימים אלו, הינה סדרת פרימיום המיועדת לקהל בוגר לצריכה אישית ומשכך מוצעת במשקל של 50 גרם.

     

    חשוב לציין כי לא נעשתה הפחתת משקל במוצרים קיימים של קליק".

     

    נוסטלגיה: קליק ב-1999: 100 גרם

    למרות תגובת יוניליוור, אולי לא יפתיע אתכם לקרוא, שגם חטיפי קליק הוותיקים ביותר, כמו קליק כדורים, הוקטנו בעבר הרחוק. חובבי ממתקים בעלי זיכרון טוב עוד זוכרים שקליק היה שייך פעם לוורד הגליל. החטיף נמכר אז באריזות של 100 גרם. בשלב מסויים, הן הוקטנו ל-75 גרם, בתקופה בה צרכנים לא שמו לב לטריק.

     

    רוצים הוכחה? בבקשה, דצמבר 1999. מדור ברכה בודקת בידיעות אחרונות. קליק קורנפלקס וקליק עוגיות. המשקל: 100 גרם. (הקליק הראשון שיצא היה קליק כדורים, ששרד עד היום. גם הוא נמכר בעבר ב-100 גרם). וכמה שילמנו אז על 100 גרם? 5.15 שקלים בלבד, לעומת 7.33 שקלים ל-100 גרם ברמי לוי או 7.86 שקלים ל-100 גרם בשופרסל היום ו-15.8-13.8 שקלים לחטיף היוקרתי יותר. יחי ההבדל הקטן.


     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים