שתף קטע נבחר

אורי אורבך אמר וצדק: "העולם לא שייך רק לצעירים"

אורי אורבך שהלך השבוע לעולמו, היה זה שהגה את הפרויקט המצליח "שלישי בשלייקס" שחוגג בימים אלה חצי שנה. "הוא רצה לשנות את התפיסה כלפי האזרחים הותיקים", אומר מנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים. ההענות הרחבה לפרויקט מוכיחה - אורבך צדק

בסיכום חצי שנה לפרויקט "שלישי בשלייקס" אפשר לומר שאורי אורבך צדק.

 

עדכונים שוטפים - גם בטוויטר של ynet

 

הפרויקט שיזם אורבך הצליח לשנות את התפיסה על פיה "העולם שייך לצעירים" בלא מעט מגזרים עסקיים וחברתיים.

 

עוד כתבות במדור 60 פלוס:

הרקדניות שלא יורדות מהבמה גם בגיל 70

למה התעמלות בגיל מבוגר - טובה עבורכם?

מחקר: תרגול מדיטציה מאט הזדקנות המוח

 

"אורי רצה לשנות את התפיסה הציבורית המוטעית כלפי האזרחים הותיקים", אומר היום גלעד סממה מנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים, "הוא רצה שידעו שלא מדובר באוכלוסייה נזקקת ורווחתית ברובה אלא גם פעילה, חיונית וצורכת תרבות ופנאי".

 

"כך הגה את שלישי בשלייקס וסיסמתו "תופסים אותך נהנה", מוסיף סממה "אורי רצה 'לתפוס' את האזרחים הותיקים נהנים ובאותה פעולה גם 'לתפוס על חם' את התפיסה הרווחת בנוגע לקשישים ולהוכיח שהיא מוטעית. כך אמר אורי וכך אכן קרה".

 

האמין ששלישי בשלייקס ישנה את התפיסה שמדובר באוכלוסייה נזקקת (יח"צ) (יח
האמין ששלישי בשלייקס ישנה את התפיסה שמדובר באוכלוסייה נזקקת(יח"צ)

סיכום חצי שנה מוצלח

המשרד אותו הוביל אורבך הגיע להסכמים עם חברות, רשתות, מוסדות לימוד, בתי קולנוע, מוזיאונים, גני חיות ואתרים רבים לפיו בכל יום שלישי האזרחים הותיקים יוכלו לרכוש הטבות והנחות על מגוון ארועי פנאי, תרבות, קניות ועוד.

 

ההטבות וההנחות מפורסמות באופן שוטף באתר האינטרנט, בדף הפייסבוק של "שלישי בשלייקס" ובאמצעי התקשורת.

 

ואכן המספרים מוכיחים את הצלחת הפרוייקט. מעל 200,000 אזרחים ותיקים מימשו את ההטבה המעניקה כרטיס קולנוע בעלות של 10 שקלים בלבד בכל רשתות בתי הקולנוע בארץ, יותר מ-5,000 ותיקים השתמשו בהטבות שהציעה הרשת "צומת ספרים", למעלה מ-4,000 אזרחים ותיקים ניצלו את ההטבות ב"ארומה ישראל" ויותר מ-3,000 בני הגיל השלישי את ההטבות במשביר לצרכן.

 

כבר לא הקשישים שיושבים בבית עם כוס תה (צלם: יהודה בן יתח) (צלם: יהודה בן יתח)
כבר לא הקשישים שיושבים בבית עם כוס תה(צלם: יהודה בן יתח)

 

כובשים את מעוז הצעירים: אילת 

אחד מאירועי השיא של הפרויקט נערך בסוף חודש ינואר האחרון באילת. אלפי בני הגיל השלישי שטפו את העיר למשך ארבעה ימים. במסגרת הפרויקט באילת הוצעו מחירים אטרקטיביים לנופש בשורת בתי מלון בעיר. במשך שהותם בעיר נהנו הנופשים מפעילויות ספורט, סדנאות והופעות אומנים.

 

עושים יוגה על הדשא באילת (צלם: יהודה בן יתח) (צלם: יהודה בן יתח)
עושים יוגה על הדשא באילת(צלם: יהודה בן יתח)

 

אורבך: "הצלחנו. הפרויקט רק יגדל"

בעבר צוטט אורבך באומרו, "הקמנו את שלישי בשלייקס הן מתוך רצון להעניק לאותם אזרחים שתרמו את כל שנותיהם היפות למדינה, וכעת הזמן שניתן להם בחזרה. והן מתוך רצון ליצור מודעות לכך שגם אזרחים ותיקים יכולים להיות קהל יעד מצוין למבצעים ולהנחות. כי העולם לא שייך רק לצעירים".

 

"הצלחת הפרויקט מוכיחה כי צדקנו", הוא המשיך "הציבור שאליו פנינו מימש את ההטבות שלו והפרויקט קנה לו אחיזה בקרב עסקים רבים. בחודשים הקרובים נרחיב את מספר המוסדות, הרשתות ובתי העסק המשתתפים בפרויקט ואני בטוח כי גם מספר המשתתפים בו ילך ויגדל".

 

קהל יעד מצויין למבצעים והנחות שנהנה לחיות את החיים (צלם: יהודה בן יתח) (צלם: יהודה בן יתח)
קהל יעד מצויין למבצעים והנחות שנהנה לחיות את החיים(צלם: יהודה בן יתח)

 

אנשי העסקים מזהים את הפוטנציאל

אחת ההצלחות המשמעותיות של הפרויקט נעוצה בעובדה שהוא הצליח לשנות את תפיסתם של בעלי העסקים הגדולים לפוטנציאל העסקי הגלום בבני הגיל השלישי.

 

"בתקופה שבה המשק נכנס להאטה והמערכת הפוליטית והממשלתית מתקשה להגיב, המגזר העסקי צריך לפעול בעצמו ולכן זו הזדמנות עבורנו להבין כי יש קבוצות גדולות בקהל הצרכנים שאיננו מגיעים אליהן". מסביר אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים שלוקחת חלק בפרויקט מתחילתו.

 

"כשחושבים על אזרחים ותיקים נדמה שאנחנו מחמיצים לא פעם אוכלוסיות שלמות", הוא מוסיף "מתוך ההנחה שהן ממילא לא קהל היעד המרכזי. אבל מתברר שהדור המבוגר הוא שוק בפני עצמו שרמת הצריכה שלו בתחומי התרבות גבוהה. מהבחינה הזאת, היתרון של הפרויקט הוא שהוא מאפשר לנו לפנות ישירות לפלח שוק הזה ולספק להם הנחות ומבצעים שפונים אליהם באופן אישי. ההצלחה שלו מתבטאת בכך שהוא הביא להנכחה של הדור המבוגר בעולם הצרכני בכלל ובעולם הספרים בפרט".

 

בתי עסק חדשים מצטרפים

את הפרויקט שיזם השר לשעבר אורי אורבך ימשיכו במשרד לאזרחים ותיקים. שם ערים לכך שעסקים גדולים רבים נוספים מבקשים להצטרף ל"שלישי בשלייקס".

 

בין בתי העסק שלוקחים חלק בפרויקט מראשיתו אפשר למצוא היום גם את תאטרון הקאמרי, תאטרון הבימה, תאטרון חיפה, מעריב סופשבוע, רשת החנויות "תיק ותיק" ורשת החנויות "גולד טיים".

 

 




 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
יח"צ
אורי אורבך ז"ל עם חברים לפרויקט "שלישי בשלייקס"
יח"צ
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים