שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    חדש מקנדה: סטריפים לכביסה במקום ג'ל ואבקה
    חברת דיזולב (dizolve) הקנדית החלה לשווק דפים לכביסה שעשויים מחומרים צמחיים: מכניסים למכונה רצועה דקה ומכבסים עד 7 ק"ג. המכירה: בינתיים ברשתות הטבע ודרך האינטרנט. המחירים: גבוהים

    האם תחליפו את הג'ל או אבקת הכביסה שלכם, שהם כבדים, מלכלכים לעיתים, כוללים כימיקליים לא טבעיים ותופסים מקום; ברצועות דמויות דפי נייר, העשויות מחומרים טבעיים? התשובה תלויה במחיר ובאיכות. חברה קנדית, בשם דיזולב (dizolve), החלה לשווק בארץ מוצר שהמציאה, שלתקוותה, עשוי להחליף את הג'לים והאבקות, בסופו של תהליך היכרות ארוך עם צרכנים.

     

     

    שקיות קטנות וקלות לנשיאה ()
    שקיות קטנות וקלות לנשיאה

    לטענת החברה, הסטריפים שהיא מוכרת, באריזות של 32 יחידות ו-22 יחידות (לתינוקות), מרוכזים פי 20 מג'ל כביסה לא מרוכז. יש להם ריח נעים (עניין של טעם), אבל לפי החברה, הריח מתפוגג אחרי השימוש, שכן החומר לא נשאר בבגדים - הוא מתמוסס לחלוטין, בניגוד, כך לטענת החברה, לדטרגנטים בהם אנו משתמשים כיום.

     

    מדובר ברצועה קטנה של סבון כביסה, שנראית כמו דף נייר, שיש להכניס לתוף מכונת הכביסה, לפני שמכניסים אליו את הבגדים. הרצועות מתאימות לכל מכונות הכביסה (סטריפ אחד מתאים לעד 7 ק"ג כביסה), לכביסה במים חמים או קרים, לכביסה ביד ומתאימות למים הקשים בישראל. הן לא נוסו על בעלי חיים, הן היפואלרגניות, הן בעלות הקצפה נמוכה והן מתכלות, כלומר: הזיהום לסביבה מינימלי, ולא משאירות שאריות במכונה.

    שני סטריפים מחוברים ()
    שני סטריפים מחוברים

    סטריפ שמספיק לכביסה אחת ()
    סטריפ שמספיק לכביסה אחת


     

    בשלב זה הושקו בארץ שלושה מוצרים: דיזולב קלאסי - מותאם לכל סוגי הכביסה; בייבי דיזולב – עדין יותר וללא תוספת בישום; ודיזולב נטורל- ללא בישום. בעתיד יושקו מוצרים נוספים כמו רצועות לניקוי הבית. המוצרים מותאמים לכביסה רגילה (לבנה, צבעונית, שחורה), כלומר, הם יסירו כתמים, אך לא כתמים קשים.

     

    המחיר: גבוה, אך יש קפסולות ג'ל יקרות יותר

    כמה זה עולה? המחיר המומלץ לצרכן עומד על 39.90 לאריזה של 32 סטריפים, כלומר 1.24 שקלים לכביסה. בנוסף אריזות בייבי, שמכילות 22 סטריפים, יימכרו ב-37 שקל, כלומר, 1.68 שקלים לכביסה. בשלב הראשון יהיה ניתן להשיגן באתר dizolve.co.il (עוד לא עלה), באתרים "הביתה", ו"בלה", וברשתות וחנויות הטבע: עדן טבע מרקט, green, אניס, ניצת הדובדבן וטבע קסטל.

     

    איך המחיר לעומת אבקות וג'לים לכביסה? גבוה. לשם השוואה: אבקת כביסה אבסולוט סנסטיב של טייד, 5 ק"ג, 111 כביסות, עולה 49.8 אג' לכביסה, כלומר דיזולב יקרה יותר ב-149%.

     

    עוד השוואה: ג'ל כביסה 101 מרוכז קולון, עולה ברמי לוי 29.90 שקל ומתאים ל-111 כביסות, כלומר 26.9 אג' לכביסה:, כלומר דיזולב יקרה יותר ב-360%.

    הסטריפים יקרים בטירוף לעומת הג'ל הזה ()
    הסטריפים יקרים בטירוף לעומת הג'ל הזה

     

    לעומת זאת, בקפסולות, התמונה לעיתים משתנה. לדוגמא, מקסימה קפסולות ג'ל מרוכז ביו סנו, 704 גרם, מתאים ל-22 כביסות, עולה 1.13 שקלים לכביסה, כלומר, דיזולב יקרה יותר ב-9.73% - פער מצומצם לעומת ההפרש באבקות וג'לים.

     

    קולון 101 קפסולות ג'ל, המתאימה ל-17 כביסות, עולה ברמי לוי 38.5, כלומר 2.26 שקלים לכביסה, כלומר היא יקרה יותר מדיזולב ב-45%. גם קפסולות קולור של אריאל יקרות יותר מדיזולב. האריזה מתאימה ל-15 כביסות ועולה בשופרסל 26.90 שקל, כלומר 1.79 שקלים לכביסה, יקרה מדיזולב ב-30%.

     

    ואיך המחיר באריזות המיועדות לתינוקות? תינוקלין 3 ק"ג, המתאים ל-66 כביסות, עולה 43.80 שקל ברמי לוי, כלומר 66.4 אג' לכביסה. כלומר דיזולב יקרה ב-153%.

     

    ג'ל כביסה בייבי סוד, 3 ליטר שמתאים ל-50 כביסות, עולה 41.50 שקל ברמי לוי, 83 אג' לכביסה, כלומר דיזולב יקרה ב-102.4%.

     

    בחברה טוענים שבמוצרים הקיימים לא ניתן להעריך שההצעה של החברה לגבי מספר הכביסות, היא כמות שהצרכן משתמש בה בפועל, כך שלא ניתן לדעת באמת את הבדלי המחירים, אך הם מודים שהמוצר שלהם לא אמור להיחשב זול.

     

    ואיך המחירים לעומת העולם?

    "אונליין אנחנו מוכרים את המוצר עבור 25-22 סנט לרצועה", אמר מנכ"ל החברה העולמית נלסון ווד, במפגש שערך עם עיתונאים בישראל. לפי שער של 3.8690 שקלים, זה אומר 85 אג' עד 96 אג' לרצועה. באתר הבינלאומי של החברה מוכרים אריזה של 64 רצועות ב-12.99 דולר, כלומר 78 אג' לרצועה, זול מישראל (המחיר הישראלי כאמור עומד על 1.24 שקלים לרצועה).

     

    בארה"ב ובקנדה, יש משלוח חינם בקנייה מעל 20 דולר. עם דמי משלוח המחיר לאריזה עולה ל-15.99 דולר, כלומר, 96 אג' לרצועה. עדיין יותר זול מישראל. בבריטניה, 24 רצועות עולות 5.49 ליש"ט. לפי שער של 5.9258 – 1.35 שקלים לרצועה, יקר מישראל.


    12.99 דולר + 3 דולר משלוח. ארהב וקנדה ()
    12.99 דולר + 3 דולר משלוח. ארהב וקנדה

    המוצר בבריטניה. יקר יותר מישראל ()
    המוצר בבריטניה. יקר יותר מישראל

       

    5% מהשוק הישראלי תוך 5 שנים

    שוק מוצרי הכביסה בעולם מגלגל כ-60 מיליארד דולר ודיזולב הקנדית שנוסדה ב-2009, חברה פרטית עם 30 בעלי מניות שמחזור המכירות שלה קרוב כיום ל-15 מיליון דולר, רוצה להגיע להגיע ל-10% ממנו. בישראל, זה שוק של חצי מיליארד שקל. המטרה: להגיע ל-5% מהשוק תוך 5 שנים.

      

    "לא באנו בשביל לעשות אקזיט, יש לנו תוכנית עסקית ל-5 שנים", אמרו המשווקים הישראלים, שהקימו יחד את חברת דיזולב ישראל בע"מ. "טוב לנו להיכנס לחנויות טבע בהתחלה, לניו פארם ולא לרמי לוי. אנחנו רוצים למכור את זה בקסטרו ובמנגו ליד הקופה. יש לנו אריזה של שישייה שעולה 10 שקלים. זה מתאים. למכור בדרכים שלא מכרו מוצרי כביסה בישראל".

     

    הבעלים של החברה הם דבי ברויטמן יהב – עצמאית, בעלת משרד קניות בתחום של כלי עבודה בעבור חברות ייבוא והום סנטרים באמריקה לטינית; משה רייך- יועץ פיננסי לחברות גדולות ואהרון גולדצוויג – יבואן דגים מזה 15 שניים, נציג חברת מקורות בסין ובצ'ילה ועוסק בפעילות עסקית בינלאומית.

     

    נמכר בעיקר אונליין

    בעוד שבבריטניה, המוצר נמכר ברשתות קמעונאיות כמו: טסקו, ווייטרוז, סיינסברי'ס ובצרפת הוא עתיד להימכר כמותג פרטי בקרפור, בארה"ב ובקנדה, מכורתו, הוא נמכר בעיקר אונליין.

     

    ווד הסביר: "אנחנו לא מוכרים בקנדה ובארה"ב ברשתות קמעונאיות, כי הקמעונאים מאוד איטיים באימוץ מוצר חדש. אתה כמעט צריך להוכיח להם שיש שוק למוצר, אבל הרי לא יכול להיות שוק למוצר, אלא אם הם מוכרים את המוצר. לכן בצפון אמריקה אנחנו בעיקר מוכרים אותו דרך האינטרנט.

     

    "כיוון שאנחנו מציגים מוצר חדש, שאמור לשנות את ההתנהגות הצרכנית, אנחנו חייבים קודם כל ליצור ביקוש למוצר אצל הצרכנים. אנשים הרי לא מאמינים שפיסת נייר כה קטנה יכולה להחליף אבקה או נוזל אז צריך לגרום להם לנסות את זה. בדרום קוריאה אנחנו מוכרים דרך הטלוויזיה. בסקנדינביה, חברה שמוכרת סכיני גילוח אונליין חיפשה עוד מוצר למכור וכעת דיזולב זו הצלחה גדולה שם.

     

    "בארה"ב אנחנו מוכרים דרך פייסבוק, טוויטר. יש לנו חסות של סיירה קלאב שזה ארגון איכות הסביבה בינלאומי גדולעם מיליון חברים בארה"ב. כך בהדרגה אנחנו משנים את התנהגות הצרכנים ואז נלך לקמעונאים ונאמר להם – עכשיו יש לנו בסיס של צרכנים שדורשים את המוצר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים