עשו סוויץ' - כלמוביל השיקה מיזם תיווך רכב
יבואנית הרכב הוותיקה החליטה להגדיל את מעורבותה בעסקאות רכב משומש, ולתווך בין מוכרים לקונים בדרך מקורית. תמורת עמלה יקבל המוכר שירות שיחסוך כאבי ראש, הקונה יזכה לשקיפות ואחריות
יש לכם מכונית מבעלות פרטית בת שמונה שנים לכל היותר, שצברה עד 150 אלף קילומטרים ונראית טוב חיצונית ובתא הנוסעים? במיזם סוויץ' (Switch) של חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מרצדס, סמארט ומיצובישי ובניהולו של אסף חרל"פ, מציעים למכור אותה הלאה עבורכם. כפי שהם מכנים זאת, "החזון שלנו הוא להפגיש מכוניות מעולות מבעלות פרטית עם קונים רציניים, ולחסוך לכל הצדדים את הבלאגן וכאב הראש". בסוויץ' נמנעים מהערכות מדוייקות לגבי מספר העסקאות הצפויות במהלך השנה הקרובה, אך מוכנים לנקוב באומדן כללי של אלפי לקוחות.
מדובר במיזם - אשר הופעל בעבר תחת השם קארטר כגרסת ניסוי - המונה כ-30 עובדים ומציע לנטרל את העיסוק המתסכל לעיתים, בעיקר כאשר מדובר ברכב פחות מבוקש, של תקשורת בין מוכרי ורוכשי רכב משומש. בעל רכב המעוניין למכור את רכבו פונה למיזם, ועובר תהליך פשוט בבסיסו שעלותו 2.5% מהעסקה הסופית. בדיקת הרכב במכון על-ידי סוויץ' (מכונים מסוימים, על חשבון החברה) בדומה לבדיקת קניה מוכרת, ייעוץ לקביעת - על-ידי המוכר - המחיר הריאלי הנדרש על בסיס מחיר מחירון לוי יצחק, צילום הרכב וכמובן חשיפתו לכל המבקרים באתר החברה.
המעוניין לרכוש את הרכב לפי פרטיו המופיעים באתר יוצר קשר עם סוויץ', ואלה בתורם מחברים בינו לבין בעל הרכב. אם העסקה יוצאת לפועל, תסייע החברה בהעברת הבעלות והכסף המשולם, תעניק שישה חודשי אחריות (של כלמוביל) על המנוע ותיבת ההילוכים ותאפשר לרוכש להתחרט תוך פרק זמן של חמישה ימי שימוש ברכב. אם אכן כך יקרה, תחזיר לעצמה כלמוביל את הרכב ותמכור אותו בעזרת רשת כלמוביל.
האם למיזם החדש יש סיכוי להצליח? הרעיון נשמע מפתה, אך רק ימים יגידו, שכן ציבור בעלי הרכב הישראלי - השמרן באופיו - מתבקש להתאים עצמו לשיטה חדשה של מכירה וקניה. ויש גם שאלות לא מעטות. כך למשל, דו"ח הבדיקה של המכון אותו מציגים בסוויץ' לרוכש הרכב, מייצג רק את מצבו בעת הבדיקה. מכיוון שמדובר ברכב שאינו נמצא במגרש סגור, אין לדעת מה יהיה מצבו בעת המכירה עצמה. למרות חובת גילוי נאות, יתכן ובעל הרכב לא מודע לתקלות חדשות. בדיקה חדשה ועדכנית לא תתבצע על-ידי כלמוביל, אלא תעלה כמה מאות שקלים נוספים עבור רוכש הרכב.
וכמובן נשאלת השאלה מה מונע מלוחות מכירת רכב קיימים להתאים עצמם לתחרות החדשה באמצעות הרחבת השירות שהם מעניקים כיום, וכך גם לגבי מגרשי טרייד-אין ותיקים ומבוססים. אחרי הכל, מדובר בשוק שמגלגל מיליארדים רבים, פועל יוצא של העברת בעלות על כ-200 אלף כלי רכב מדי שנה, לפי הערכת חרל"פ. וזו עוגה פיננסית שאף אחד לא יהיה מוכן לוותר עליה.

