שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מכונית השנה 2015 היא פולקסווגן פאסאט

    הזוכה בתואר מכונית השנה הוכרזה בז'נבה, לקראת פתיחת תערוכת הרכב הבינלאומית. המשפחתית הגדולה של פולקסווגן גברה על מכוניות מתוצרת סיטרואן ומרצדס

    מכונית השנה הוכרזה בז'נבה, והיא פולקסווגן פאסאט. 58 עיתונאים ממדינות אירופה השונות בחרו במשפחתית הגדולה של פולקסווגן כמכונית השנה, לאחר תהליך ארוך ומייגע של סינון למעלה מ-30 דגמים חדשים שהציגה השנה תעשיית הרכב. בשלב הסופי נותרו שבע מכוניות, והפאסאט גברה על כולן תוך שהיא צוברת 340 נקודות מחבר השופטים. במקום השני ובפער גדול של כמעט 100 נקודות סיימה סיטרואן C4 קקטוס המקורית (248 נקודות), כשהיא מקדימה את מרצדס C קלאס העדכנית (221 נקודות).

     

    פולקסווגן פאסאט - מכונית השנה 2015 ()
    פולקסווגן פאסאט - מכונית השנה 2015

     

    במקום הרביעי סיימה פורד מונדיאו (203 נקודות), לפני ניסאן קאשקאי (160), ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר (154) ורנו טווינגו שסיימה אחרונה עם 124 נקודות. מערכת ynet אגב לא ניחשה נכון את הבחירה. לטעמנו ובהתחשב בקריטריונים המנחים, רק שתיים משבע המכוניות האחרונות ראויות לתואר - סיטרואן C4 קקטוס ורנו טווינגו. כל אחת מהן מציגה בדרכה חשיבה מקורית (סיטרואן בעיצוב, רנו במנוע והנעה אחוריים למכונית מיני).

     

    סיטרואן C4 קקטוס - סגנית מכונית השנה ()
    סיטרואן C4 קקטוס - סגנית מכונית השנה

     

    ב-2014 זכתה בתחרות פיז'ו 308, אשר גברה על שתי מכוניות חשמליות - ב.מ.וו i3 הקומפקטית וטסלה S היוקרתית. פיז'ו זכתה ב-307 נקודות, ושתי האחרות 223 ו-216 בהתאמה. הזוכות לפניה היו פולקסווגן גולף, שברולט וולט, ניסאן ליף, פולקסווגן פולו ואופל אינסיגניה.

     


    הזוכות במכונית השנה בעשור האחרון

    הזוכות במכונית השנה בעשור האחרון
    שנה מכונית השנה
    2016 אופל אסטרה
    2015 פולקסווגן פאסאט
    2014 פיז'ו 308
    2013 פולקסווגן גולף
    2012 שברולט וולט/אופל אמפרה
    2011 ניסאן ליף
    2010 פולקסווגן פולו
    2009 אופל אינסיגניה
    2008 פיאט 500
    2007 פורד S-מקס
    2006 רנו קליאו
    2005 טויוטה פריוס

     

    איך בוחרים את מכונית השנה

    תחרות "מכונית השנה" נערכת מאז 1964, ובבחירתה של המנצחת לוקחים כיום חלק לא פחות מ-58 עיתונאים שמייצגים 22 מדינות אירופאיות. לא כל מדינה בשוק האירופאי שולחת את אותו מספר עיתונאים, שכן מספר זה נקבע ביחס לגודלה היחסי של המדינה בסך מכירות וייצור הרכב באירופה. החשובות במדינות, ואלה שמשגרות שישה עיתונאים כל אחת, הן צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד ובריטניה - בכולן קיימת כמובן גם תעשיית רכב ענפה.

     

    בלגיה, פורטוגל, הולנד, אוסטריה ואחרות מיוצגות על-ידי עיתונאי בודד או שניים לכל היותר. כל העיתונאים הלוקחים חלק בתחרות נבחרים - כך מארגניה - לפי מקצועיותם, וללא קשר לרייטינג של כלי התקשורת בו הם עובדים.

     

    מכונית מועמדת לתואר רק אם היא חדשה לגמרי (לא מתיחת פנים), משווקת לפחות בחמש מדינות אירופאיות השנה, וצפי המכירות שלה עומד על לפחות 5,000 יחידות בשנה. בתחילה נבחרות למעלה מ-30 מכוניות המייצרות רשימה ראשונית, ובהמשך נקבעות שבע פינליסטיות לכל עיתונאי 25 נקודות אותן הוא מתבקש "לחלק" על-פני חמש מכוניות לפחות מהשבע, כאשר הציון המרבי שניתן להעניק למכונית הוא 10 נקודות.

     

    הקריטריונים המשפיעים על התרשמות העיתונאים מהרכב הם עיצוב, נוחות, בטיחות, חסכון, ניהוג, ביצועים, שימושיות, ידידותיות לסביבה, שביעות רצון נהג ומחיר קניה. מארגני התחרות מדגישים כי מקוריות, יצירתיות טכנולוגית ותמורה למחיר, הם קריטריונים חשובים במיוחד בקביעת הציון.


    פורסם לראשונה 02/03/2015 18:12

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים