שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    למי שייך שלט רחוק של yes שלקוח תיקן?

    לקוח טוען שרכש בכסף שני שלטים של חברת yes בדואר ישראל, אחרי ששני השלטים הישנים שלו התקלקלו. כשהתנתק - החזיר ל-yes את השלטים הישנים ועל החדשים דרש מהחברה החזר כספי. כעת yes דורשים ממנו לשלם קנס. למה לקוח צריך לתקן מוצר מושכר?

    כששניים מהשלטים של yes התקלקלו, עדי הלך לסניף דואר להחליפם, שם אמרו לו שהוא יכול לזרוק את השלטים הישנים שברשותו ומכרו לו חדשים. כעבור מספר שנים, עדי התנתק מ-yes ונתבקש להחזיר את השלטים שתיקן. עדי אמר לחברה שיחזירם רק אחרי שיקבל החזר כספי על התיקון. עדי שילם בזמנו 61 שקל לשלט. 

     

    יש לכם תלונה על חברה? חויבתם ביתר? כיתבו לנו >>

      

    למה שלקוח ישלם על תיקון ציוד מושכר?

    לעדי יש טענה שכבר נדרשנו אליה בעבר: למה שלקוח ישלם על תיקון של ציוד שחברה משכירה לו? כך למשל, כשהממיר של yes מתקלקל, החברה לא דורשת תשלום מהלקוח על תיקון או החלפה, שכן זה ציוד מושכר. כך גם בעת תיקון והחלפה של ממיר של HOT או סלקום - לא דורשים השתתפות מהלקוח וכן בעת תיקון ראוטר של בזק. כיוון שהמכשירים האלה מושכרים - החברות לא דורשות כסף על תיקון או החלפה. זה הציוד שלהן.

     

    מצד שני על השלט של yes אין תשלום חודשי כמו על הממירים (בדרך כלל אחד מהם בחינם) או על ראוטר, אבל זה לא בהכרח מצדיק את נטילת התשלום על תיקון. לדוגמא: אם המזגן בבית שכור התקלקל - מי שמתקן אותו זה המשכיר לא השוכר. גם אם השוכר לא שילם "שכירות" על המזגן.

     

    ב-yes טוענים ובמידה מסוימת של צדק, ששלט זה מוצר יותר שביר ונוטה לקילקולים בשל השימוש הרב שנעשה בו בידיים. כך שיתכן שלעיתים קרובות יש ללקוח אחריות לקלקול. זה בהחלט יתכן, אך בחברה לא מתחקרים את הלקוח המתלונן על שלט תקול ולא בודקים אם הוא "אשם" בקלקול, אלא פשוט מחליפים לו את השלט, תמורת כסף.

     

    זה הגיוני מצד yes לא לתחקר כל לקוח באשר לאחריותו בעניין קלקול השלט. גם משום שזה בזבוז משאבים על "חקירה" שקשה לערוך וגם כי מדובר בפריט לא מאוד יקר וגם כי יותר קל שהלקוח יישלם וזהו.

     

    נדרשנו לסוגייה הזאת בעבר. בשנים עברו, גם HOT גבתה כסף על תיקון שלט רחוק. מועצת הכבלים והלוויין בדקה את העניין וקבעה כי על HOT להוזיל את התיקון.

     

    שנה אחרי ההתנתקות: קיים חוב

    לעדי התהיות הלגיטימיות האלה, כנראה לא יעזרו, כיוון ש-yes פועלת לפי תנאי הרישיון שלה. עדי סיפר ל-ynet שהתנתק לפני שנה מחברת yes. מספר שנים לפני הניתוק, התקלקל אחד מארבעת השלטים של yes שהיו ברשותו ואחרי זמן מה, התקלקל גם השלט הרחוק השני שברשותו. עקב כך הוא פנה לחברה.

     

    "החברה הפנתה אותי לדואר לרכוש שלטים חדשים, בטענה כי השלטים אינם חלק מהעסקה והם לא מחליפים אותם - יש לרכוש חדשים", סיפר ל-ynet. "הלכתי לדואר וקניתי שני שלטים חדשים מכספי (במחיר מסובסד, שעמד דאז על 61 שקל לשלט רחוק. כיום המחיר עומד על 48.52 שקל לשלט רחוק. מ.ק). באף שלב של השיחות עם החברה לא נאמר לי לשמור את השלטים הישנים וכי יש להחזירם. לכן זרקתי אותם. כעת, לאחר הניתוק, הם מתכחשים לכך שהשלטים אינם חלק מהעסקה. אם יואילו להקשיב לשיחה עם נציגם, יווכחו שכך אכן נאמר בה".

     

     

    בעת תהליך הניתוק, כשהגיע טכנאי לביתו לנתקו, ליטול את הממירים והשלטים, אמר עדי לטכנאי שברשותו 4 שלטים רחוקים. "אמרתי לו: אני מחזיר את שני השלטים הישנים המקולקלים שקיבלתי מ-yes. את השניים האלה החדשים קניתי בכסף. רוצים אותם? אמכור לכם אותם. הרי אם לא חלק מהעסקה - למה שאחזיר אותם בחינם? ואם הם כן חלק מהעסקה כלומר, ציוד מושכר, אז למה הם לא תיקנו את השלטים כשדיווחתי שהתקלקלו? למה לא החליפו אותם ללא השתתפות שלי?

     

    "מסתבר שבטופס הניתוק yes ציינו שהחזרתי שני שלטים והתנתקתי מהחברה. מאז הם רודפים אחרי. הם דורשים את השלטים הנותרים. כאמור, הצעתי להם לרכוש אותם במחיר עלותם אך הם סרבו. לפני מס' ימים קיבלתי מהם מכתב בו מצוין כי קיים חוב 97 שקל בגין התקנה שבוצעה בחודש מאי 2014 (חודשיים לאחר שהתנתקתי מהם!!), בשיחה עם נציגה שלהם, היא טענה שהחוב הוא עבור השלטים ולא התקנה, ושמדובר בטעות במחשב (עוד טעות שלהם). הסברתי לה את הדברים והיא רק אמרה שהדבר יועבר לטיפול עו"ד".   

     

    מחברת yes נמסר בתגובה: "החברה פועלת בהתאם לרישיון ולהחלטת מועצת הכבלים והלוויין, ועל פי הסכם ההתקשרות לפיו השלט הינו חלק מציוד הקצה אותו יש להשיב בעת סיום ההתקשרות. יש לציין שכבר בשנת 2011 קיבל הלקוח האמור, לפנים משורת הדין, הטבה שירותית בגין עלות תיקון השלט עליה התלונן".

     

    מהמועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין נמסר בתגובה: "בעבר, הסכם המנוי קבע כי חברת yes אינה אחראית לתקלות בשלטים. המועצה שינתה הוראה זו בחודש דצמבר 2006 וקבעה כי חברת yes תהיה אחראית לתקינות השלטים למשך שנה.

     

    "אחרי שנה החברה רשאית לגבות בעבור החלפת שלט עלות בלבד. לאחר בדיקת המועצה, התעריף הוזל מ-65 שקל ל-48 שקל בלבד.

     

    "באשר -HOT: "החל מ-1 בינואר 2008 רשאי בעל הרישיון לחייב מנוי בתשלום עבור שירותי אחזקה ותיקון בגין נזקים שגרמו לשלט הרחוק שבידי המנוי, שלא כתוצאה מרשלנות החברה, וזאת בחלוף 12 חודשים ממועד אספקת השלט לידי המנוי.

      

    "בישיבתה מיום 22 בספטמבר 2011, החליטה המועצה כדלקמן: 'עלות שלט רחוק, המוכרת על המועצה לעניין סעיפים 46.1, 46.9 ו 46.9 א לרישיון לרבות עלות תיקון שלט, ועלות החלפת שלט לא תעלה על 33.1 שקל, לפני מע"מ - 39.058 שקל אחרי מע"מ'".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    צילום: גבי מנשה
    אילוסטרציה
    צילום: גבי מנשה
    מומלצים