שתף קטע נבחר

דוגמנים או דוגמניות: מי יגרום לכם להסתכן?

מה חושבים גברים סטרייטים על תמונות של דוגמנים, ומה הקשר להימורים? מחקר חדש מראה שלא התקדמנו הרבה מאז ימי המערות

אם חשבתם שפרסומת בה בר רפאלי מתרוצצת בבגד ים מינימלי היא זו שתקנה את קהל היעד הגברי, אולי כדאי שתחשבו שוב. גדולי המפרסמים יתהפכו בקברם כשישמעו על המחקר האוסטרלי החדש שטוען שדווקא גבר חתיך וחשוף חזה הוא זה שיעשה את העבודה.

 

ד"ר יוג'ין צ'אן, מרצה לשיווק באוניברסיטה לטכנולוגיה בסידני, חילק 180 גברים ונשים הטרוסקסואלים לקבוצות, והראה להם תמונות מפרסומות של רשתות אופנה. לכל קבוצה הוצגו תמונות של בעלי מראה ממוצע מחד, ודוגמנים מושכים במיוחד בפוזות מגרות מנגד. קבוצת המשתתפים הגברים זכתה לצפות בתמונות של דוגמני רשת "Abercrombie & Fitch" הנחשקים, ואילו הנשים זכו בתמונות של דוגמניות ויקטוריה סיקרט הנאוות.

 

לאחר מכן, התבקשו הנחקרים לבחור בין שתי אפשרויות בחירה בעלות רמות שונות של סיכון אך עם תוצאה זהה: הם נשאלו האם הם מעדיפים לזכות בסכום של 50 דולר בוודאות, או להמר על סיכוי של 50 אחוז ואולי לזכות בסכום של 100 דולר. ד"ר צ'אן, מנהל המחקר מסביר: "מתמטית, שתי האפשרויות זהות אך השנייה יותר מסוכנת".

 

מבין שתי הקבוצות הגבריות, הגברים שדרגו את עצמם פחות אטרקטיביים מהדוגמנים החתיכים בפרסומות, בחרו באופן מובהק את הבחירה המסוכנת יותר ואילו הגברים שדירגו את עצמם כמושכים יותר מהדוגמן בפרסומת לקחו פחות סיכון כלכלי מהממוצע. אצל הנשים, התוצאות היו שונות לחלוטין: מלכתחילה הן היו בעלות נטייה יותר גדולה להמר מהגברים, אך לא היה שום שינוי בהחלטות שלהן כאשר הציגו בפניהן תמונות של דוגמניות.

 

יגרום לכם לקחת סיכונים. דוגמן לוהט (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
יגרום לכם לקחת סיכונים. דוגמן לוהט(צילום: shutterstock)

 

התשובה נמצאת באבולוציה

הסיבה לכך לפי דבריו של צ'אן היא אינסטינקט אבולוציוני קדום המושרש בגברים עוד מימי קדם. הוא מסביר: "תוצאות המחקר מראות שכולנו עדיין חיים במערה, ובין אם נודה בכך או לא, גברים עדיין מתחרים זה בזה על הגדלת ההצלחה שלהם להתרבות. אם למשל אני רואה גבר אחר שהוא יותר מושך ממני, אני מרגיש שהוא מהווה עבורי מתחרה להשגת נשים. במקרה כזה, כדי להצליח מבחינה אבולוציונית, הגבר הפחות מושך ייקח סיכון יותר גדול כדי לנסות להגדיל את ההון שלו, זאת משום שנשים מחפשות לא רק גבר מושך פיזית אלא גם מוצלח מבחינה כלכלית".

 

"גירויים מיניים שכיחים כל כך בחיי היום-יום שחשוב להבין כיצד הם משפיעים עלינו וגברים צריכים לשים לב לאופן בו צורות שונות של פרסום משפיעות על המוכנות שלהם לקחת סיכונים כלכליים. פרסום בעל אופי מיני עלול להגביר את התיאבון לסיכונים, והמחקר הזה מוכיח שאפילו פרסומות אופנה שלכאורה אינן קשורות לנושאים כספיים, עלולות להשפיע על ההחלטות הכלכליות שלהם".

 

ולכן, נשים יקרות, בפעם הבאה שתרצו לשכנע את בן הזוג שלכן לקנות רכב או דירה חדשים, תנסו להראות לו תמונה של גבר חטוב ושרירי סוחב חביות. לכו תדעו, אולי זה יעבוד.

 

המחקר פורסם במגזין Evolution & Human Behavior

 

ל"ערה?" – דף הפייסבוק של עדי רם

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
תודו שהוא עושה לכם את זה
צילום: shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים