שתף קטע נבחר

סקודה פאביה חדשה - החל מ-95 אלף שקלים לאוטומטית

הסופר-מיני החדשה של המותג הצ'כי מגיעה ארצה במספר גרסאות, עם תיבה ידנית או אוטומטית, שתי גרסאות מנוע ומרכב חמש דלתות וסטיישן

יבואנית מותג סקודה לישראל, חברת צ'מפיון, מתחילה היום (א') בשיווק הפאביה החדשה, מכונית הסופר-מיני של החטיבה הצ'כית בקונצרן הגרמני. הפאביה תשווק בישראל עם תיבה ידנית וגרסת 90 כ"ס של מנוע ה-1.2 ליטר TSI טורבו-בנזין. גרסה חזקה יותר (110 כ"ס) תעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים בעזרת תיבת DSG רובוטית עם שבעה הילוכים, ותשכון בחרטום שלוש גרסאות גימור שונות למרכב חמש דלתות ובגרסת סטיישן שימושית. מחיר הכניסה לסופר-מיני החדשה יעמוד על 80 אלף שקלים (ידנית, 90 כ"ס), יטפס ל-95 אלף עבור האוטומטית הזולה ביותר ויגיע ל-110 אלף שקלים עבור הסטיישן.

 

 

 

סקודה פאביה מבוססת חלקית על הפלטפורמה המודרנית של פולקסווגן (MQB), אותה מספק הקונצרן גם לכל המותגים בהם הוא מחזיק - פולקסווגן, אודי וסיאט כמובן. מנוע ה-1.2 יהיה לדברי היצרנית חסכוני מבעבר, ויאפשר תצרוכת דלק נמוכה בעד 12% לעומת הפאביה הקודמת. לפי נתונים רשמיים תעמוד זו על 21.3 ק"מ לליטר בשני המקרים - עם תיבה ידנית ומנוע חלש יותר, או עם התיבה הרובוטית והגרסה החזקה לאותו מנוע, תודות לשילוב מערכת עצור-סע המדוממת את המנוע בכל עצירה. משקל מופחת בכמה עשרות קילוגרם בהתאם לגרסה, רק יסייע בכך.

 

 

הפאביה הנכנסת דומה לזו היוצאת, ואכן שונה במידה זניחה באורך בסיס הגלגלים (ארוך ב-5 מ"מ, 247 ס"מ) ובאורך הכללי (קצרה ב-8 מ"מ מהדגם הקודם). היא רחבה מהדגם היוצא, אך נמוכה ממנו במספר ס"מ. נפח תא המטען דומה, כפועל יוצא של המידות הכמעט-זהות. כאשר המושבים מאחור ניצבים הוא מציע 305 ליטר של נפח (תוספת של 5 ליטר), וכאשר הספסל האחורי מקופל הוא גדל ל-1,125 ליטר. 

 

הפאביה זכתה בחמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של ה-Euro NCAP, ותשווק בארץ עם שש כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית בחלק מרמות האבזור (איתה זכתה לציון הבטיחות), מערכת הגבלת מהירות לפי העדפות הנהג וחיישן המנטר את התנהגות הנהג ומתריע על עייפות. יש אפשרות לניתוק כרית האוויר הקדמית בצד הנוסע, מערכת למניעת גלישה לאחור וניטור לחץ אוויר בצמיגים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים