שתף קטע נבחר

חיוב כפול על נסיעות באגד תעבורה

נוסעים התלוננו ל-ynet שבימים האחרונים, הם חויבו שוב כשעברו מאוטובוס של אגד או מהרכבת הקלה, לאוטובוס של אגד תעבורה, בעוטף ירושלים. לפי חוק, במשך 90 דקות יש לחייב פעם אחת בלבד. למרות שבחברה מודעים לתקלה, איש לא הודיע עליה מראש ללקוחות. בשירות הלקוחות אמרו לנו שבקרוב תוקם עמדה נודדת, בה אפשר יהיה לבדוק אם חוייבתם פעמיים

כל מי שנוסע באופן קבוע בתחבורה ציבורית יודע: במשך 90 דקות ניתן לנסוע מספר רב של נסיעות במחיר של נסיעה אחת. כלומר במשך שעה וחצי, לא משנה כמה פעמים תיסע בתחבורה הציבורית "נסיעות המשך", זה ייחשב כנסיעה אחת.

 

קרה לכם מקרה דומה? יש לכם תלונה על חברות התחבורה הציבורית? כיתבו לנו >>>

 

זו אחת ההטבות הבודדות לנוסעים, במדינה בה התחבורה הציבורית יקרה, לא פועלת בסופי שבוע ותדירותה לוקה בחסר. רק שנוסעי אגד תעבורה (50% אגד, 50% קבוצת תעבורה), גילו בימים האחרונים שהטבה זו נלקחה מהם: הם חויבו פעמיים (ואולי יותר) על נסיעות שנערכו בפרק הזמן הזה, שכללו מעבר בין חברה אחת (אגד או הרכבת הקלה), למתחרה (אגד תעבורה).

 

  

למרות שבתחילה, נהגי החברה לא היו מודעים לתקלה ובשירות הלקוחות הכחישו אותה, כך לטענת נוסעים, נכון להיום (ג') בשירות הלקוחות כבר מודעים לתקלה. ובכל זאת, עד כה, לא ניתנה שום הודעה לנוסעים, כך טוענים מתלוננים שפנו ל-ynet. בשירות הטלפוני אמרו לנו שניתן לשלוח תלונה בפקס או במייל אם חוייבתם ביתר ושבקרוב תוקם עמדה נודדת, בה אפשר יהיה לבדוק דרך הרב-קו אם חוייבתם פעמיים או יותר מכך ויינתן החזר כמובן.

 

"ניתן לך פיצוי באופן חד פעמי"

נעמה שלחה ל-ynet סרטון וידיאו שצילמה אחרי שגם היא חויבה פעמיים. בודק כרטיסים אמר לה שמדובר בתקלה הקשורה לשדרוג מערכות. נוסעים ברקע מתלוננים שכבר חודש וחצי שיש תקלות במערכת.

 

נעמה סיפרה ל-ynet: "עליתי לאוטובוס של אגד תעבורה מירושלים למבשרת ציון, אחרי שנסעתי קודם לכן באוטובוס של אגד. יש לי רב קו ושמתי לב שהמכשיר חייב אותי פעמיים. במקרה שמתי לב לזה. שאלתי את הנהג: למה פעמיים? הרי עליתי מייד אחרי נסיעה באוטובוס אחר. הוא אמר לי: 'לא יודע תתקשרי לחברה. אני לא יכול להחזיר לך כסף, כנראה שהמכונה מקולקלת'.

  

נעמה התקשרה מייד לשירות הלקוחות של החברה. "נציגה אמרה לי: 'את בטוחה? שילחי קבלות מאגד בפקס ונפצה אותך במקרה שזה אכן מה שקרה'.

 

"אמרתי לה: 'זו הפשלה שלכם, אני לא צריכה לטרטר את עצמי. אין מצב שאני עושה את הדבר הזה', היא אמרה שאלה הם הנהלים. נזכרתי במה שאמר לי הנהג ואמרתי לה: 'אפילו הנהג אמר שיש מצב שהמכונה מקולקלת'. היא ענתה: 'חכי רגע' ושמה אותי על המתנה. כשחזרה אלי אמרה: 'באופן חד פעמי ניתן לך פיצוי'".

 

אם זה ידוע, למה הנהג לא מזהיר ולמה בשירות הלקוחות לא מכירים?

לטענת נעמה, תוך כדי שיחת הטלפון עם נציגת שירות הלקוחות, שני אנשים שישבו בסמוך לה אוטובוס, אמרו לה: 'רגע גם לנו זה קרה'. "הפצרתי בהם: 'תתקשרו לחברה עכשיו, שידעו שזו תופעה'. הם השיבו: 'לא, עזבי, לא משנה'", סיפרה. 

 

"או אז הגיע מבקר הכרטיסים. הנוסעים האלה שאלו אותו לגבי החיוב הכפול והוא ענה: 'זו בעיה ארצית, אנחנו מודעים לזה'. צילמתי אותו בוידיאו. ביקשתי ממנו: 'תסביר לי שוב: אתם יודעים את זה ולא רק שאתם לא מסבירים לאנשים שיש תקלה, אלא שגם הנהג לא אומר לי שזה ידוע וגם בשירות הלקוחות אומרים לי שהם לא יודעים על זה. אלה לא שבעת השקלים שכואבים לי, אלא זה שאנשים שנוסעים באוטובוס משלמים פעמיים".

 

הנהגים התכחשו, התנצלו ואז החלו לתשאל את הנוסעים

נוסע אחר, בשם מרדכי, סיפר ל-ynet: "בימים האחרונים אני נתקל מספר פעמים בבעיות תיקוף במכשירי האוטובוסים של חברת אגד תעבורה בעוטף ירושלים. אני נוסע בבוקר בקו מעלה אדומים. קודם לכן, אני נוסע ברכבת הקלה. אני אמור לעלות לאוטובוס בחינם, כי שילמתי על הנסיעה ברכבת הקלה וזו נסיעת המשך.

 

"בפעמים האחרונות שנסעתי באגד תעבורה, משום מה קיבלתי קבלה אחרי שהעברתי את הכרטיס. שאלתי את הנהג למה יוצאת לי קבלה, אז הנהג אמר לי: 'מה זאת אומרת? כי לא השתמשת בתחבורה בשעה וחצי האחרונות'. כלומר, מבחינתו: זו נסיעה ראשונה שלי. בפעם הראשונה שזה קרה, הנהג מאוד הצטער ולא החזיר לי את הכסף ובפעם שנייה, אמר לי נהג: 'לי אין שום הוכחה שנסעת ברכבת'. אמרתי לו: 'אתה מכיר את הרכבת. אתה יודע שהיא לא מוציאה קבלה על נסיעה'.

 

"אתמול זה שוב עמד לקרות, אבל הנהגים כבר מודעים לבעיה. הפעם הנהג חסם את המכשיר בידו ושאל את האנשים אחד אחד: 'העברת את הכרטיס כבר ברכבת'? אבל הוא שאל את זה רק בתחנות העמוסות, שם נוצרו הרבה בעיות. יחד עם זאת, זו לא העבודה של הנהג לשאול את האנשים שאלות כאלה.

 

"התקשרתי לשירות הלקוחות ושם אמרו שיבדקו את זה. אדישות, אדישות ושוב פעם אדישות, זה מה שגרם לי לפנות אליכם. ולצערי, זה פוגע בהמון נוסעים".  

 

מאגד תעבורה נמסר בתגובה:

"בעקבות פניות שהתקבלו במוקד שירות הלקוחות של החברה התברר, כי ישנה תקלה במערכת הכרטוס, אשר גורמת לחיוב כפול בחלק מהמקרים. אנו מתנצלים על התקלה. אגד תעבורה רואה חשיבות רבה בזכות המעבר ומכירה בערכה של זכות זו ללקוחות החברה ולכן ברצוננו להודות ללקוחות שהתקשרו למוקד והסבו את תשומת לבנו לנושא.

 

"לא מדובר בתקלה גורפת ועל כן אנו עדיין פועלים לאיתור הגורמים לתקלה ולתיקונה, דבר אשר יאפשר לנו גם למצוא את הדרך לזכות את הלקוחות שחוייבו שלא בצדק, כפי שעשינו במקרים קודמים. אנו מזמינים את הלקוחות שנפגעו מהתקלה לפנות למוקד השירות שלנו, שמספרו: כוכבית 3133, בפירוט מספר כרטיס הרב קו שבו הם עשו שימוש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים