שתף קטע נבחר

כביש מספר 1 - ממחלף מוצא לירושלים, בשתי מנהרות

המדינה ממשיכה לקדם את עבודות כביש מספר 1 בין המרכז לירושלים, ומפרסמת מכרז לסלילת כביש הכניסה לבירה ממחלף מוצא. משרד התחבורה מבטיח נסיעה נינוחה, חסכון של מאות מיליונים בשנה והקטנת הפקק בגינות סחרוב

הכניסה לירושלים תשודרג, תחסוך כסף וזמן. ועדת מכרזים משותפת לאוצר והתחבורה פרסמה היום (ב') מסמכי מיון מוקדם לפרויקט כביש הכניסה החדש לירושלים, האמור לחבר בשני מוקדים בין מחלף מוצא על כביש מספר 1 לירושלים. אורכו המתוכנן של כביש הכניסה לבירה יעמוד על כחמישה ק"מ, עם שני נתיבים לכל כיוון דרך שתי מנהרות. לאורך הכביש צפויים שלושה מחלפים. שר התחבורה החליט לכנות את הכניסה החדשה לעיר על-שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל.

 

לדברי משרד התחבורה, החסכון שיביא עמו הכביש נאמד בכ-100 מיליון שקלים כבר בשנה הראשונה להפעלתו, חסכון שיגדל בהמשך עד כדי פי 4. אומדן החסכון של המשרד מבוסס על חישובי זמן והוצאות תפעול של כלי רכב. בשורה נוספת לפי המשרד - פתיחת הכביש תצמצם את מספר כלי הרכב הנכנסים לעיר דרך גינות סחרוב בכאלף כלי רכב לשעה - או 30% ביחס להיום. לאחר פתיחת קטע הכביש החדש, יושלם שדרוג כביש 1 המתבצע בין המרכז לירושלים.

 

הכניסה החדשה לירושלים, כביש 16, תתבצע בשיטה בה התבצע כביש חוצה ישראל, כביש 431, הרכבת הקלה בירושלים ומנהרות הכרמל - שיתוף המגזר הפרטי בתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ואחזקה. במשרד מעדכנים כי בעתיד הקרוב צפויים להתקדם פרויקטים נוספים שיבוצעו באופן דומה, כמו נתיבים מהירים וחניוני חנה וסע נוספים בכניסה לגוש דן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ששון תירם
שר התחבורה, במחלף נווה אילן החדש
צילום: ששון תירם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים