שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אייר ברלין פורשת מארגון החברות האירופיות
    חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה, ש-49% ממניותיה בידי חברת איתיחאד מאבו-דאבי, הודיעה על פרישה מהארגון: "קבוצות לופטהנזה ואייר-פראנס-KLM פוחדות מהנסיכויות"

    אחרי בריטיש איירוויס ואיבריה, גם חברת אייר ברלין, חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה, הודיעה על פרישה מארגון חברות התעופה האירופיות. החברה טוענת כי קבוצת לופטהנזה, המאגדת גם את אוסטריאן איירליינס, סוויס, בריסל איירליינס וג'רמן ווינגס, וכן קבוצת אייר-פראנס-KLM, מנסות לסגור את שמי אירופה בפני תחרות ומונעות הזדמנויות עסקיות שיש בהן גם כדי להיטיב עם ציבור הנוסעים.

    לטענתה של אייר ברלין מצטרפת גם קבוצת התעופה IAG, בעלת חברות התעופה בריטיש איירוויס ואיבריה שהחליטו לפרוש מארגון חברות התעופה האירופאיות AEA הקיים כבר יותר מ-60 שנה ומאגד את 29 חברות התעופה המובילות באירופה, וכן פועל בשיתוף פעולה עם מוסדות נציבות האיחוד האירופאי.

     

    קבוצת IAG היתה הראשונה שפרשה מהארגון כבר לפני שבועיים, וטענה כי קבוצות אינטרסנטיות בתוך הארגון (אייר-פרנס-KLM וקבוצת לופטהנזה) פועלות כדי למנוע כניסתן לאירופה של חברות התעופה מנסיכויות המפרץ הפרסי - האמירויות, קטאר איירוויס וחברת אתיחאד. בסוף השבוע האחרון פרשה מהארגון כאמור גם אייר ברלין, חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה.

     

    נשיא החברה: "פגיעה באינטרס הציבורי"

    לדברי נשיא אייר ברלין, שטפן פיכלר, ארגון חברות התעופה האירופי מובל כיום בידי חברות תעופה הפועלות בצורה נואשת ליצירת חומה סביב אירופה ולמנוע השקעות גופים מאזורים אחרים בעולם בחברות התעופה האירופיות. זאת בניגוד למדיניות השמיים הפתוחים. לדבריו, בשנים האחרונות נוצרו פערים ברורים בין האינטרסים של חברות התעופה הגדולות באירופה לבין האינטרס הציבורי.

    נשיא אייר ברלין, שטפן פיכלר (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
    נשיא אייר ברלין, שטפן פיכלר(צילום: עמית קוטלר)

    "השקעות חדשות בענף התעופה באירופה, מצד אזורים אחרים בעולם, יביאו לשימור של מקומות עבודה רבים באירופה, ליצירת מקומות עבודה חדשים, להגברת התחרות ולהצעת מגוון גדול יותר של מוצרים לנוסעים. לדבריו, למרות פרישתה של החברה מ-AEA היא תמשיך להיות מעורבת במדינות התעופה האירופאית ולקדם יוזמות משלה.

     

    חברות התעופה של נסיכויות המפרץ הפרסי רכשו בשנים האחרונות מניות רבות של חברות התעופה האירופיות. בין השאר חברת קטאר איירוויס רכשה 10% ממניות חברת האם של בריטיש איירוויס ואיבריה ואילו חברת איתיחאד, שבסיסה באבו דאבי, רכשה 49% ממניות של אייר ברלין. החברה מחזיקה גם ב-49% ממניות חברת אליטליה ו-49% מחברת אייר סרביה.

     

    לא מכבר רכשה איתיחאד כ-3% ממניות חברת אייר לינגוס האירית, 40% מחברת אייר סיישל, 24% מחברת ג'טאיירוויס, 10% מחברת וירג'ין אוסטרליה והרכישה האחרונה שלה,

    לפני כחודש היתה 33.3% ממניות חברת דארווין השוויצרית המפעילה טיסות באירופה.

     

    יצוין כי לפני מספר שבועות, בעקבות תלונות של חברות התעופה הגדולות בארה"ב - אמריקן איירליינס, דלתא ויונייטד, החליט הממשל האמריקני לפתוח בבדיקת טענות כי שלוש חברות התעופה של נסיכויות המפרץ הפרסי קיבלו בשנים האחרונות סבסוד בגובה של כ-40 מיליארד דולר מממשלותיהן. סבסוד זה מאפשר הורדת מחירים בקווים בהם פועלות חברות התעופה האמריקאיות ובכך למנוע תחרות אמיתית - זאת לטענת החברות.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים