שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

אופל אדם במבחן דרכים: 500 פלוס

מתכנני מכונית המיני המסוגננת של אופל למדו היטב את מה שעשתה פיאט 500 לשוק הרכב, והלכו על נוסחה דומה - ובדרך כלל משופרת

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

ברמת אבזור גבוהה וצביעה רב-גוונית, תא הנוסעים של האדם מושך ועושה רושם יוקרתי למדי. הוא מודרני מזה של המתחרה העיקרית - פיאט 500, וגם איכותי ממנו משמעותית. למעשה, ה-500 היא מתחרה ישירה-יחידה כמעט בתת-קטגוריית המיני היוקרתיות בישראל, שכן מיני One ואודי A1 גדולות ויקרות בהרבה, ואילו מכוניות מיני "רגילות" זולות משמעותית.

 

איכות החומרים וההרכבה טובה, אך הנדסת האנוש אינה מרשימה. כך למשל, תגובת מסך מערכת המולטימדיה איטית ולא מדויקת, ותפעול מחשב הדרך בעזרת מנוף האורות הגבוהים כמקובל באופל, לא אידאלי. המרווח בתא טוב לזוג, אך המושבים האחוריים צפופים והגישה אליהם אינה נוחה. תא המטען אף הוא קטן מאוד ואינו נוח לשימוש.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

האדם מתמודדת היטב עם מרבית שיבושי הדרך, גם בתנועה עירונית. למרות שרכב ההדגמה צויד בחישוקי "16 אופציונליים וצמיגי 195/60 (במקום "15 וצמיגי 185/65). בסיס הגלגלים הקצר אחראי אמנם לקופצנות אופיינית, אך הריסון טוב ומושב נהג נוח מסייע לתחושה כללית טובה מאוד. מחוץ לעיר מפגינה האדם נוחות טובה גם בנסיעות ארוכות. ההיגוי קל (כולל מצב "עיר" מתוגבר במיוחד, ומיותר לטעמנו) ובעל דיוק מספק, וכושר התמרון העירוני טוב מאוד.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של האדם מכובדת, עם אחיזת כביש גבוהה יחסית, היגוי בעל דיוק סביר (אך קל מהרצוי) ויכולת לצבור מרחקים גם מחוץ לעיר מבלי להתאמץ. מנגד, התאכזבנו מכושר הבלימה ומתחושת דוושת הבלם במכונית המבחן, שניהם נרפים וחסרי עוצמה.

 

האדם משווקת עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית. במבחן הבטיחות של Euro NCAP זכתה לציון בטיחות מעט מאכזב של ארבעה כוכבים, משום שלא עמדה ברף המינימום הנדרש לכוכב חמישי בציון ההגנה על ילדים.

 

בכל הנוגע למערכות בטיחות, האדם זוכה לציון צנוע, שכן יש בה מספר מערכות בסיסיות אך היא אינה מציעה למשל בלימה אוטונומית בחירום, מצלמת נסיעה לאחור או זיהוי רכב בשטח מת - כולן מערכות המשפרות את הציון.

 


מערכות בטיחות אופל אדם

מערכות בטיחות אופל אדם
דירוג בטיחות לפי משרד התחבורה - 1
מערכות עזר לבלם
חיישני לחץ אוויר בצמיגים
חיישני חגורות
תאורה אוטומטית בנסיעה קדימה

 

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

רכב המבחן צויד במנוע 1.4 ליטר עם 87 כ"ס, ובתיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית עם חמישה יחסי העברה. המנוע אינו שיא החדשנות, ומציע אופי פעולה בהתאם - הוא מעט גס ורועש ביחס למנועים מודרנים. אספקת הכוח שלו טובה, והוא מציע ביצועים מכובדים. חבל רק שתיבת ההילוכים אינה עומדת בסטנדרטים הנהוגים כיום, ומזכירה בפעולתה דורות ישנים יותר. העברות ההילוכים בה איטיות מאוד, היא נוטה למהר לעלות להילוך גבוה (ואז מתחרטת ומורידה), כל זאת תוך שהיא מטלטלת את המרכב ופוגעת בביצועים. בזחילה היא יוצרת רעידות חזקות.

 

לאדם מערכת עצור-סע (בתוספת תשלום) שפועלת באיטיות, אינה חלקה ופוגעת בעוצמת המיזוג. תצרוכת הדלק הייתה רק סבירה: 13 ק"מ לליטר, נמוך ב-39% מנתון אופל - 21.3 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

 


נתוני פליטת מזהמים אופל אדם

נתוני פליטת מזהמים אופל אדם
ציון ירוק 148
דרגת זיהום 3

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

רכב ההדגמה הוא המאובזר ביותר במבחר האדם, וכולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חיבורי USB ,AUX ובלוטות', חישוקי "16 קלים, מרכב דו-גווני ובקרת שיוט. מחיר דגם זה 102,500 שקלים. לכך נוספו תושבת לטלפון נייד, חיישנים ומצלמת נסיעה לאחור שעולים כ-2,800 שקלים, ובסך הכל 105,300 - יקר מאוד ביחס למכונית מיני, אך זול בכ-10,000 שקלים מהמתחרה הישירה היחידה, פיאט 500 ברמת אבזור דומה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ נוחות, איכות, אבזור

- תיבת הילוכים, מחיר, תא מטען

 

ולבסוף: אופל אדם היא מכונית מסוגננת, איכותית ונעימה, עם אבזור מכובד, מנוע סביר אך תיבת הילוכים שאינה מחמיאה לה. אז נכון, היא לא מציעה את ההילה הנוסטלגית של פיאט 500 בעלת עיצוב הרטרו (שסובלת אף היא מאותה תיבה רובוטית), אך מציעה לא פחות "סטייל" ואפשרויות התאמה. וחשוב מכך - היא מציגה התקדמות ברורה מול המכונית שאת הצלחתה היא מנסה לחקות, בכל הנוגע לנוחות, איכות, מרווח. בקרב על הקטגוריה שבתוך הקטגוריה, היא ללא ספק המנצחת.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
אופל אדם
אופל אדם
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.4 ליטר / בנזין
הספק מרבי 87 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 13.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית, חמישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים שלוש דלתות, האצ'בק / ארבעה
אורך 370 ס"מ
רוחב 172 ס"מ
גובה 148 ס"מ
בסיס גלגלים 231 ס"מ
משקל 1,120 ק"ג
נפח תא מטען 170 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישוקים 195/60-16 עם חישוקים קלים (אופציה)
100-0 קמ"ש 13.9 שניות
מהירות מרבית 178 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 21.3 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 13 ק"מ לליטר / 39%- מנתון יצרנית
פליטת פחמן דו-חמצני 109 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 3 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
דירוג בטיחות (לחצו להסבר) 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 105,300 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 4 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
אופל אדם
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אופל אדם
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אופל אדם
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אופל אדם
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אופל אדם
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אופל אדם
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אופל אדם
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים