שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    מסיבות פאנג'ויה: הכנסות של מיליונים לאילת
    12 אלף סטודנטים הגיעו לאילת בסופ"ש האחרון ובילו במסיבות בריכה לאורך היום ובשתי מסיבות ענק בלילה. הם ענדו צמיד שהסתנכרן עם אפליקציית האירוע ואיפשר כניסה חופשית לכל האירועים. הסבב השני: בעוד שבועיים. צפי ההכנסות לעיר משני הסבבים: 32 מיליון שקל

    העיר אילת הפכה לקמפוס אחד גדול בסוף השבוע האחרון. 12 אלף סטודנטים לקחו חלק בסבב הראשון של פסטיבל פאנג'ויה (FUNJOYA), שהוא פסטיבל הסטודנטים השנתי המתקיים בעיר מזה עשור. 28 בתי מלון בעיר אירחו את הצעירים שהגיעו לחגוג את סיום השנה האקדמית, לפני תחילת המרוץ למבחני סוף השנה. הזדמנות להתפרק רגע לפני שהם צוללים אל ספרי הלימוד, ומתחברים לכסא למשך חודש.

     

     

    עם מזג-אוויר קיצי של 40 מעלות, השתתפו הסטודנטים במעין מסיבה אינסופית שהתחילה ביום חמישי בצהריים והסתיימה במוצאי שבת. בסך הכל הוזמנו חדרי מלון בשווי של כ-20 מיליון שקל, לשני סבבי הפסטיבל, והסטודנטים עתידים להכניס לעיר הדרומית הכנסות בשווי מצטבר של כ-32 מיליון שקל. 

    פאנג'ויה. הסטודנטים התארחו ב-28 מלונות וחגגו ב-5 מהם במסיבות בריכה ממושכות (צילום: תום סימון) (צילום: תום סימון)
    פאנג'ויה. הסטודנטים התארחו ב-28 מלונות וחגגו ב-5 מהם במסיבות בריכה ממושכות(צילום: תום סימון)
     

    אילת נכבשה (צילום: תום סימון) (צילום: תום סימון)
    אילת נכבשה(צילום: תום סימון)
     

    לא רוצים הופעות, רוצים לרקוד

    נראה שמפיקי האירוע, גיא בסר ומתן מרום, עשו שיעורי-בית לגבי רצונותיהם של הסטודנטים. השנה הם בחרו בקונספט שנלקח הישר מפסטיבל המוסיקה הבינלאומי, Lollapalooza. לקחים נלמדו משנים קודמות, ובמקום להשקיע את הכסף בהופעות של זמרים ידועי שם, שיגרמו להם לרבוץ על מדשאות ולהירדם, הם הבינו שהסטודנטים פשוט רוצים לרקוד. וכמה שיותר. עדיף בלי יותר מדי מילים ברקע, עם די.ג'ייז שינצחו עליהם מלמעלה ועם מקצב שלא יאפשר להם לשבת לנוח.


    המפיקים: גיא בסר ומתן מרום (צילום: בן מזרחי) (צילום: בן מזרחי)
    המפיקים: גיא בסר ומתן מרום(צילום: בן מזרחי)

     

    לסטודנטים נקבע לו"ז צפוף של מסיבות מסביב לשעון במוקדים שונים בעיר, כשגולת הכותרת הייתה שתי מסיבות הלילה הענקיות שהתקיימו בחוף הדקל בחמישי ובשישי בלילה.

     

    מדי ערב בחצות, הרחבה עוד הייתה ריקה ונדמה היה לרגע שהסטודנטים התעייפו מהאלכוהול, מהבריכה וממסיבות הצהריים. אבל כחצי שעה אחרי חצות, הבמה והדציבלים הגבוהים העירו אותם, והשאירו אותם רוקדים וקופצים עד שש וחצי בבוקר.

     

    במה בגובה 15 מטר

    במת האירועים הראשונה מסוגה, שעלותה הקמתה הייתה כחצי מיליון שקל התנשאה לגובה של 15 מטר, כללה מסכי לדים ברוחב של 250 מ"ר, תאורת לייזר והרבה אפקטים ותותחי קונפטי עצומים שהתעופפו מעל ראשי הרוקדים. הדי.ג'יי היה תלוי בין שמיים לארץ בגובה של כ-10 מטרים, ובתנועת יד ניצח על אלפי הרוקדים שרק רצו לאבד שליטה ולהתאחד עם קצב הבאסים. גם מי שעמד לצד המסיבה בתחמי ה-VIP לא יכול היה להרגיש את החוויה העוצמתית והמדויקת של להיות במרכז הרחבה, מוקף באלפי צעירים שבאו לעשות לעצמם שמח. צריך להיות שם כדי להבין למה זה הפסטיבל הכי נכון בעיר, ולמה כל הכרטיסים נמכרו תוך שבוע מיום פתיחת ההרשמה.


     (צילום: אוראל סברן) (צילום: אוראל סברן)
    (צילום: אוראל סברן)

     (צילום: יח"צ) (צילום: יח
    (צילום: יח"צ)

     

    "הקונספט של הפסטיבל הוא להתאים את החוויה לעולמות של הסטודנטים ולרצונותיהם" מסביר גיא בסר, מנכ"ל חברת פלס גרופ, "ב-5 בתי מלון עיקריים התקיימו מסיבות הבריכה לאורך רוב שעות היום, ולכל בריכה היו משויכים מספר מוסדות אקדמיים, כך שאתה מרגיש שיכול להיות שאתה מפספס מסיבה יותר טובה במקום אחר. בשעות הלילה כולם התאחדו למסיבה הראשית בחוף הדקל שגם בה היו שני מתחמים שונים".

     

    הכניסה חופשית - בזכות הצמיד

    החידוש הגדול השנה היה - צמיד. מרגע ההגעה למלון קיבל כל סטודנט צמיד בטכנולוגיית RFID, שהיה מסונכרן און-ליין לאפליקציית Funjoya ושפועל באמצעות גלי רדיו ומכיל מידע על מיקומו של הסטודנט, ומאפשר לו כניסה חופשית למסיבות. כדי שהסטודנטים ירגישו שהם באמת חופשיים מדאגות, ולא יצטרכו להיסחב עם ארנק, דאגו גם לאפשר להם להטעין את הכרטיס בכסף ולשלם באמצעותו בברים השונים, לקבל דרכו הנחות בבתי העסק השונים ולהרגיש מחוברים לרייב במעין ברקוד אישי, שהקל מאוד על סידורי האבטחה הקפדניים שהיו במקום, ולמנוע חדירה של גורמים לא מורשים למתחמי האירוע השונים.



    צמיד חכם (צילום: יח"צ) (צילום: יח
    צמיד חכם(צילום: יח"צ)

     

    באמצעות האפליקציה הם יכלו להתעדכן בלו"ז השוטף, לקבל מידע על מיקום ההסעות ומועדי יציאתם, ולראות מי מחבריהם המתויגים נמצא איפה, ולחבור אליהם. נראה שדור הפייסבוק שינה את האופן שבו יתקיימו מעכשיו אירועים גדולים וכנסים ברחבי הארץ.

     

    "היתרון הגדול של המעבר לטכנולוגיה הזו הוא עצום" הסביר מרום. "הצמיד החדש איפשר לנופשים חיבור מקסימאלי לאירוע וקבלת מידע שוטף בקלות דרך האפליקציה. בנוסף, לנו כמארגנים זה אפשר לתת מענה קל ומדויק, לדאוג לרישום ולקליטה מהירים בהגעה למלונות ובכניסה למסיבות. כשמארגנים אירוע נופש המוני המצריך שליטה ופיקוח על כמות משתתפים עצומה, זה מקנה רמת בטיחות הרבה יותר גבוהה".

     

    כדי לאפשר את החוויה גם לסטודנטים הכורעים תחת נטל שכר הלימוד והוצאות המחייה, ניתן היה להגיע לחגיגה של 'הכל כלול' גם בעלות של 400 שקל לסטודנט, שכללו הוצאות נסיעה מוזלות לעיר, שהות, והסעות מאורגנות שהובילו אותם ממתחם למתחם. בתי העסק בעיר התגייסו לטובת החגיגה והציעו הנחות של 10-30%. מי שרצה להתפנק יכל לבחור במלון יוקרתי ומפנק יותר, ועדיין ליהנות מהנחה, ולשלם כ-1,500 שקל לסופ"ש עבור לינה וארוחות מלאות. כמו כן, בעלות של כ-300 שקל, יכלו הסטודנטים לטוס הלוך-חזור. הסבב השני של הפסטיבל צפוי להתקיים בעוד כשבועיים, בימים 14-16 למאי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים