שתף קטע נבחר

10 מפתחות לניהול קריירה במאה ה-21

בעולם בו לא קיים יותר ביטחון תעסוקתי, מסוגלות עסקית היא המפתח להמשך הצלחה בקריירה. לפניכם טיפים קריטיים לשגשוג בעבודה במאה ה-21, בתוספת מבדק אינטרנטי ייחודי הבוחן את יכולותיכם. בהצלחה

בעשור האחרון השתנה העולם הארגוני שינוי עמוק ומשמעותי וממשיך להשתנות בקצב מסחרר. חוקי המשחק שהובילו מנהלים ועובדים להצלחה השתנו באופן חסר תקדים, ושינויים אלו משפיעים על חייהם האישיים והמקצועיים של כל מי שנמצא בשוק העבודה. מה שהביא עובדים ומנהלים להצלחה עד היום - לא יוכל עוד להמשיך לקדם אותם.

 

לטורים אורחים נוספים בערוץ קריירה :

 

רק מי שיכירו את החוקים החדשים וירכשו את מערך היכולות הנדרשות, יוכלו להמשיך להחזיק במשרותיהם ולהתקדם בקריירה שלהם. במילים אחרות, אם בעבר עובדים ומנהלים היו פסיביים וסמכו על הארגון שיפתח אותם, הרי שבמאה ה-21 כל עובד ומנהל חייב לקחת בעלות על הקריירה שלו. 

 

מי אני, מה אני, האם אני

פיתוח קריירה הוא תהליך גמיש המתבסס על שינויים אישיים ומקצועיים. רוב התהליך מונחה למידה עצמית - אני, העובד, בונה תכנית עבודה ומכשיר את עצמי, כשהמטרה הסופית היא לבנות הצעת ערך מנצחת. כך תעשו זאת בעצמכם בעשרה צעדים:

 

1. לאן המקצוע שלי צועד. השלב הראשון הוא להבין לאן צועד המקצוע שלך. הקדש זמן ללמוד ולנתח את המקצוע שלך והתפקיד שלך, או התפקיד הבא שאתה חפץ בו בהסתכלות של חמש שנים קדימה. עשה רשימה של מיומנויות שידרשו על-מנת להצליח במקצוע שלך בעוד חמש שנים. חלק את המיומנויות לשלושה תחומים: המקצועי: כל מה שקשור לידע מקצועי; העסקי: כל מה שקשור לעסק וללקוחות; והתחום הרך: כל מה שקשור לאינטליגנציה הרגשית שלך.

עטיפת הספר ()
עטיפת הספר
 

2. להתבונן באלה שמצליחים. הסתכל על אנשי מקצוע בתחום שלך, שמצליחים מאוד מבחינה מקצועית; אנשים בארץ ובעולם שמעוררים בך השראה. נסה לראות מה הם המאפיינים שלהם, או במילים אחרות - מה היא הצעת הערך שלהם. עשה רשימה של כל המיומנויות וההרגלים, שלדעתך הופכים אותם לאנשי מקצוע מעוררי השראה.

 

3. הכר את עצמך מקרוב. צא למסע מרתק אל עצמך פנימה. תבדוק מה הם הדברים אותם אתה אוהב במקצוע שלך, מה הם החוזקות שלך, באילו ערכים אתה מחזיק, מה הם הדברים החשובים לך בחיים בכלל. כדי לנהל קריירה מצליחה חייבת להיות הלימה בין מי שאתה ובין הקריירה אותה אתה מנהל והשאיפות אליהן אתה שואף. להציב יעדים לניהול קריירה מבלי להכיר את עצמך, דומה למצב בו אתה מזין כתובת ל-Waze מבלי שהוא יודע מה המיקום שלך. כך, כנראה, לא תגיע רחוק.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

4. בנה מפה של הצעת הערך שלך כיום. שאל את עצמך, מה הם היתרונות הגדולים שלי כיום? בשביל מה הארגון או הלקוחות שלי משלמים לי שכר כיום? במה אני ידוע בתור מנהל או עובד מוכשר? ובמילים אחרות - מה הוא ה-WOW שלי כיום. בקש משלושה אנשים אותם אתה מעריך לתת לך משוב ולסייע לך לראות דברים שאולי פספסת במהלך הדרך.

 

5. בנה מפה של הצעת הערך הרצויה בעוד שנתיים מהיום. מהן אותן יכולות שאנשים מצליחים יזדקקו להם במקצוע שלי? מה יש לאותם אנשי מקצוע שציינתי בסעיף שתיים? הוסף לעצמך לפחות חמישה דברים בהם אתה הולך להשקיע ולהפוך למנהל או עובד עם הצעת ערך גבוהה יותר.

 

6. בנה תוכנית מתודולוגית להשגת היעדים שהצבת לעצמך. ניהול קריירה בלי תכנית דומה לארגון שמתנהל ללא אסטרטגיה. באותה מידה שאסטרטגיה עוזרת לארגון לקבל החלטות, לעשות בחירות ולפסול אפשרויות, כך תוכנית לניהול קריירה תאפשר לך למקד את הזמן, האנרגיה והפעולות הארגוניות והאישיות שלך. חשוב שתזכור שניהול קריירה במאה ה-21 איננו השתתפות בהרצאות. מדובר בתהליך יומיומי, שבו כל המשאבים שלנו מכוונים לעבר השגת היעדים שלנו - בניית הצעת ערך אישית גבוהה יותר.

שתה הרבה כוסות קפה עם הרבה אנשים מעניינים. פגוש כמה שיותר אנשים שמשפיעים על תחום העיסוק שלך (צילום: באדיבות קפה שלונסקי) (צילום: באדיבות קפה שלונסקי)
שתה הרבה כוסות קפה עם הרבה אנשים מעניינים. פגוש כמה שיותר אנשים שמשפיעים על תחום העיסוק שלך(צילום: באדיבות קפה שלונסקי)
 

7. כל שבוע למד דבר אחד חדש. לכולנו יש נטייה ללכת אחר הדחוף ולא להעניק מספיק זמן לחשוב. כדי לא ליפול למלכודת הזאת, החלט שכל שבוע אתה לומד, משחיז או מתאמן על יכולת או מיומנות אחת לפחות החשובות להמשך הצלחתך המקצועית. בשבוע אחד זה יכול להיות דיבור בפני קהל; בשבוע שני חיבור לשני מרכזי אסטרטגיה מובילים כדי ללמוד על ארגונים דומים לשלך; ובשבוע השלישי - שיפור ידע או יכולת מקצועית.

 

8. שתה הרבה כוסות קפה עם הרבה אנשים מעניינים. פגוש כמה שיותר אנשים שעוסקים בתחום העיסוק שלך או משפיעים עליו. ככל שתגדיל את רשת הקשרים שלך, כך תגדל גם האפשרות שלך ללמוד מאחרים. חפש קשרים משמעותיים עם אנשים רלוונטיים בתעשייה על מנת להגיע לתובנות חדשות, ללמוד ולהשתפר, ללא קשר לרמת הידע שלך כיום.

 

9. שאף תמיד להיות משמעותי. כדי שאנשים בארגון או מחוצה לו ירצו לעזור לך לבנות הצעת ערך מנצחת, הם צריכים להרגיש את ההתלהבות שלך, הפתיחות והחיוביות. הגד "כן" לכל הזדמנות הנקראת בדרכך, והשתמש בהזדמנות זו כדי להיות משמעותי עבור הארגון.

 

10. אל תעמוד רגע אחד במקום. זכור שבמאה ה-21 מי שלא הולך קדימה, טס אחורה. עשה מעל ומעבר על מנת לחפש תחומים חדשים, לפרוץ את גבולות ההווה, לחפש הזדמנויות חדשות בתחומך וללמוד מיומנויות חדשות. צא מאזור הנוחות שלך לעתים קרובות, אפשר לעצמך להיות יצירתי, חפש את האתגר הבא באופן אקטיבי על מנת להתקדם לשלבים מתקדמים יותר בתחום העיסוק שלך.

 

תוכלו להיכנס למבדק אינטרנטי ייחודי הבוחן את יכולותיכם להצלחה במאה ה-21. המבדק מבוסס על היבשות שבהן מבקר גיבור הספר "לחתור במים לבנים – הצלחה במאה 21" , והתוצאות יוצגו לכם בדוח מפורט. היכנסו לקישור , מלאו את הפרטים וישלח אליכם קוד למילוי שאלון וקישור רלבנטי. את השאלון ניתן למלא ולשלוח עד לתאריך 6 ביוני (יום ראשון) בשעה 08:00 בבוקר. בהצלחה.

 

הכותבת היא מרצה בכירה ומחברת הספר "לחתור במים לבנים - הצלחה במאה 21"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים