שתף קטע נבחר

סין כבר לא ביצת זהב? מכירות GM בירידה

יצרנית הרכב האמריקאית, שהשוק הסיני הוא הגדול ביותר שלה, מציגה חודש שני של ירידה במכירות - גם לאחר שהורידה מחירי 40 דגמים

ההוזלה לא בלמה את הירידה במכירות. יצרנית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (שברולט, ביואיק וקאדילק), מדווחת על חודש שני ברציפות של ירידה במכירות בסין. זהו סימן מדאיג בשוק הגדול ביותר עבור היצרנית, ואחד האחרונים בהם ל-GM יש יתרון משמעותי על טויוטה.

 

סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי למרות שהוזילה 40 דגמים ממותגי ביואיק, קאדילק ושברולט, ג'נרל מוטורס ושותפותיה הסיניות ספגו ירידה של 4% במאי - ל-252,567 מכוניות. לטענת היצרנית, הסיבה נעוצה בהחלפת דגמים ישנים ותקופת מעבר.

 

מכונית ממותג באוג'ון ש-GM הקימה לשוק הסיני ()
מכונית ממותג באוג'ון ש-GM הקימה לשוק הסיני

 

סיבה נוספת מקורה בהיחלשות כללית של השוק הסיני, נוכח האטה מסוימת בקצב הצמיחה במעצמה העולה. "מצב הרוח של הצרכנים נמצא בנקודת שפל, וכאשר 80% מהקונים שלך הם רוכשי מכונית ראשונה בחייהם, קל להם לדחות את הרכישה", מסבירה ג'אנט לואיס, אנליסטית בחברת מקוואייר בהונג קונג. בנוסף, היא מסבירה, "ג'נרל מוטורס לא נמצאת במצב טוב מבחינת גיל צי המכוניות שלה".

 

היצרנית האמריקאית חתכה מחירים בשיעור של עד כ-54 אלף יואן (כ-33 אלף שקלים) לשורה של דגמים בחודש שעבר, לאחר שהמכירות ירדו בחודש אפריל. אלא שזה לא סייע - מכירות ביואיק צנחו ב-13%, אלו של שברולט ירדו בכ-2%. מנגד, מכירות מותג היוקרה קאדילק דווקא עלו ב-11%. בשורה טובה נרשמה גם במותג שהקימה GM במיוחד לסין, "באוג'ון", שמכירותיו עלו כמעט פי 4.

 

בחמשת החודשים הראשונים של השנה, ג'נרל מוטורס מסרה 1.47 מיליון מכוניות בסין - עלייה של 5%. ביצרנית הצהירו בעבר כי הצמיחה בשנת 2015 תעמוד על בין שישה לשמונה אחוזים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מטה GM בדטרויט, מישיגן
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים