שתף קטע נבחר

מרצדס GLC - יורש מודרני ל-GLK, בישראל השנה

רכב פנאי חדש למרצדס: GLC, שיחליף את ה-GLK הוותיק ויציע עיצוב חדש וגם גרסת כלאיים נטענת משקע חשמלי. השיווק בישראל יחל השנה

מרצדס חשפה את ה-GLC, רכב פנאי חדש עם מרכב חמש דלתות וחמישה מושבים. הוא יתחרה בב.מ.וו X3 ואודי Q5, ומחליף את ה-GLK - רכב ששווק מאז שנת 2008 ולא זכה בישראל להצלחה. ה-GLC מקבל את שמו במסגרת שינוי מדיניות השמות של מרצדס, במסגרתה שונו שמות דגמים רבים.

 

אירוע השקת ה-GLC בגרמניה: 

 

הרכב החדש גדול מקודמו - אורכו 466 ס"מ (12+), רוחבו 189 ס"מ (5+) גובהו 164 ס"מ (1+) ובסיס הגלגלים שלו צמח ב-12 ס"מ ל-287. כל אלו משפרים משמעותית את המרווח בתא הנוסעים, כך על-פי מרצדס, שנוקבת לדוגמה בשיפור של 5 ס"מ במרווח הכתפיים מלפנים (3 מאחור) ו-6 ס"מ במרווח הברכיים ליושבים מאחור.

 

 


 

ה-GLC יוצע במספר גרסאות עיצוב, בהן "עירונית" ו"שטח", וגם בגרסת AMG הכוללת שינויי כיול מתלים ועיצוב, אך ללא תוספת כוח. בהמשך הגרמנים צפויים להציג גם גרסת "קופה" עם גג נמוך בדומה לב.מ.וו X4. שיווק ה-GLC יחל בישראל לקראת אוקטובר 2015, וגרסת הקופה תגיע לקראת הרבעון השלישי של 2016, כך נמסר ל-ynet מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס.

 

 

לדגם החדש תהיה לראשונה גם גרסת כלאיים נטענת משקע החשמל, שתציע טווח חשמלי של 34 ק"מ בין טעינות (בין שעתיים לארבע שעות בהתאם לסוג השקע). לדגם זה, שמכונה GLC 350e, מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 211 כ"ס ו-35.7 קג"מ ב-1,200 סל"ד, ומנוע חשמלי עם 116 כ"ס ומצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 8.7 קילו-וואט שעה. שני המנועים מספקים יחד 320 כ"ס ו-57 קג"מ.

 

גרסת הכלאיים - GLC 350e: 

 

גרסת ה-350e מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות, ותציע מהירות מרבית של 140 קמ"ש ללא בנזין (235 קמ"ש עם). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה, כולל הטווח החשמלי, תעמוד על 38.5 ק"מ לליטר.

 

מרצדס תציע את אותו מנוע בנזין גם בלי סיוע חשמלי, בגרסת GLC 350. זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות ולמהירות מרבית של 222 קמ"ש. תצרוכת הדלק עומדת על בין 14 ל-15.3 ק"מ לליטר בממוצע בהתאם למידת הגלגלים. הבדל נוסף - הדגם הרגיל יציע תיבת תשעה הילוכים אוטומטית, בעוד שגרסת הכלאיים תסתפק בשבעה יחסי העברה.

 

 

לצד דגמי הבנזין, מרצדס תציע גם שתי גרסאות טורבו-דיזל: ה-GLC 220d תספק 170 כ"ס ו-40.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד, 8.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש, לצד תצרוכת דלק ממוצעת של בין 18.2 ל-20 ק"מ לליטר בהתאם למידת הגלגלים. דגם ה-GLC 250d יפיק מאותו מנוע 2.2 ליטר טורבו-דיזל 204 כ"ס ו-50.95 קג"מ ב-1,600 סל"ד. הביצועים כאן - 7.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-222 מרביים, תצרוכת הדלק זהה ל-220d. לשתי הגרסאות תיבת תשעה הילוכים אוטומטית.

 

 

כל דגמי ה-GLC מוצעים בשלב ראשון עם הנעה כפולה קבועה. מרצדס תציע מספר כיולי וסוגי מתלים, שיכללו מלבד הבדלים לנוקשות (רך או ספורטיבי) גם גרסאות מוגבהות לטובת כושר עבירות משופר. בנוסף יש גם מתלי אוויר מתכווננים שיוצעו בתוספת תשלום, ומאפשרים הנמכת המרכב בעד 15 מ"מ או הגבהתו בעד 50 מ"מ לנסיעת שטח.

 

שיווק ה-GLC צפוי להתחיל בישראל בחודש אוקטובר הקרוב, כך נמסר מחברת כלמוביל. ברבעון השלישי של 2016 יצטרף אליו ה-GLC קופה, גרסה מסוגננת של הדגם החדש עם גג מונמך, שתתחרה בב.מ.וו X4. זו נחשפה רק בגרסת תצוגה, אך צפויה להופיע בדגם סדרתי כמעט זהה לכל המאוחר בינואר הקרוב.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים