שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אודי Q3 במבחן דרכים: אוחז בכתר

    רכב הפנאי היוקרתי הנמכר ביותר בישראל עבר עדכון קל, וזכה למנוע 1.4 ליטר מוגדש. לקחנו אותו למבחן כדי לבדוק אם הכתר בסכנה

    • שנת השקה: 2011 (מתיחת פנים ב-2014)

    • קטגוריה: פנאי קומפקטי יוקרתי
    • מתחרים לדוגמה: ב.מ.וו X1, מרצדס GLA
    • מחיר התחלתי: 235 אלף שקל
    • מחיר לרכב המבחן: 266 אלף שקל

     

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    מתיחת הפנים הקלה שעבר ה-Q3 אשתקד, לא עשתה רבות כדי להסתיר את גילו. ובכל זאת, ה-Q3 מציע איכות חומרים מכובדת ואיכות הרכבה טובה. המרווח בתא טוב מלפנים ומאחור, ותא המטען מספק נפח טוב ונוח לשימוש. תנוחת הנהיגה אינה מושלמת. הנדסת האנוש היא הסממן הבולט ביותר לגיל - חלק מהמתגים אינם ממוקמים באופן אידאלי ומערכת המולטימדיה אינה מהנוחות לתפעול.

     

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    למרות שצויד בצמיגים נמוכי חתך (235/50-18), ה-Q3 הציע נוחות טובה בעיר, עם כושר ספיגה מרשים של מרבית השיבושים. הנוחות נשמרת גם מחוץ לעיר, בין היתר בסיוע מושב נהג נוח ובעל תמיכה מספקת. לרכב רדיוס סיבוב גדול שמפריע בתמרון עירוני באזורים צפופים, וההיגוי דורש הרבה יחסית עבודת ידיים אך קל לתפעול. הראות החוצה טובה, וכך גם בידוד הרעשים בכל המדדים - רוח, כביש ומנוע.

     

     

    3א'. יכולת דינמית ובטיחות

    לרכב המבחן הייתה הנעה קדמית. תודות לצמיגים רחבים יחסית, ל-Q3 אחיזת כביש גבוהה ומעוררת בטחון, ותחת נהיגה מהירה הוא נוטה לתת-היגוי (החלקת החרטום החוצה מקו הפנייה) באופן בטוח וצפוי. בסך הכל למרות היגוי קל מדי ולא מדויק, ניתן לצבור איתו מרחקים באופן נינוח ונעים. כושר הבלימה ברכב המבחן היה לוקה בחסר - הן מבחינת העוצמה והן מבחינת תגובת הדוושה לפקודת הנהג.

     

    רכב המבחן צויד בשש כריות אוויר, בקרת יציבות וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. כדאי לציין כי למרות מחירו הגבוה וקטגוריית היוקרה אליה הוא משתייך, ה-Q3 נעדר במפתיע מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות אשר היו מעניקות לו ציון גבוה יותר הן בדירוג משרד התחבורה והן בסעיף זה. במבחן הריסוק של ה-Euro NCAP זכה לציון חמישה כוכבים מרבי (לדגם שלפני מתיחת הפנים).

     

     

     

     

    3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

     

    4. מנוע ותיבת הילוכים

    נהגנו בגרסת הבסיס של ה-Q3, עם מנוע 1.4 ליטר מוגדש, 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד ומניע את הגלגלים הקדמיים. יחידת הכוח מציעה גמישות מכובדת, ובתנאי יומיום תזכו לביצועים נאים מבלי להידרש לעלות בסל"ד - ובתמורה לחווית נהיגה שקטה ונעימה. עם זאת, כשתרצו ביצועים של ממש תצטרכו לסחוט את המנוע הקטן, אז חולשתו היחסית וסלידה מסל"ד גבוה - שם הוא חנוק ורועש - מהווה חסרון בולט.

     

    תיבת השישה הילוכים תפקדה למשעי, והוכיחה שוב את עליונותה על אחותה בעלת השבעה הילוכים. למעט רעידה קלילה ביציאה מהמקום וזחילה בחנייה ופקקים, היא מהירה וחלקה מאוד ומגיבה מצוין לפקודות הנהג. מערכת עצור-סע לחסכון בדלק תפקדה היטב, עם כיבוי (לעיתים כבר בגלישה לפני עצירה) והתנעה מהירים וחלקים. תצרוכת הדלק במסלול המבחן הייתה רחוקה מלהרשים - 9 ק"מ לליטר, רחוק בפער חריג של 45% מנתון אודי (16.4 ק"מ לליטר).

     


    נתוני פליטת מזהמים אודי Q3

    נתוני פליטת מזהמים אודי Q3
    ציון ירוק 210
    דרגת זיהום 12

     

     

    5. אבזור ומחיר

    מחיר הבסיס של ה-Q3 עומד על 235 אלף שקל, תמורתם תקבלו מערכת מולטימדיה עם מסך "6.5, קישור בלוטות' וחיבור AUX, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי "17 קלים, פנסי קסנון, חיישני חנייה וחלון גג. תמורת 25 אלף שקלים נוספים רכב המבחן צויד בחישוקי "18 קלים, דלת תא מטען חשמלית וכניסה והנעה ללא מפתח. ובתמורה ל-6,000 שקל נוספים (266 אלף סך הכל), במצלמת נסיעה לאחור ומערכת ניווט מבוססת ווייז. האבזור סביר, ותג המחיר אינו צנוע - גם ביחס לחלק מהמתחרים בפלח היוקרה.

     

     

    ציון כולל וסיכום

    + נוחות, איכות, יכולת דינמית, מרווח

    - ביצועים, הנדסת אנוש, תצרוכת דלק

     

    ולבסוף: אודי Q3 אינו צעיר, וסימני הגיל ניכרים - בעיקר בכל הנוגע לממשק המשתמש בתא הנוסעים. למרות זאת, מדובר ברכב פנאי איכותי, נוח ונעים שמצליח להמשיך ולהציע חבילה מוטורית מהודקת. המתחרים כבר נושפים בעורפו וחלקם צעירים ממנו, אבל נכון לעתה ה-Q3 מצליח לשמר את מעמדו בקטגוריה. ובהתאם, אין כרגע סיבה נראית לעין בגללה לא ימשיך להוביל את המכירות בה.

     


    אודי Q3 | רמת אבזור: לקשרי

    אודי Q3 | רמת אבזור: לקשרי
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1.4 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 150 כ"ס ב-5,000 סל"ד
    מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד-כפול, 6הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
    אורך 439 ס"מ
    רוחב 183 ס"מ
    גובה 161 ס"מ
    בסיס גלגלים 260 ס"מ
    משקל 1,480 ק"ג
    נפח תא מטען 460 ליטר
    מידת גלגלים וסוג חישקים 235/50-18 עם חישוקים קלים (אופציה)
    100-0 קמ"ש 9.2 שניות
    מהירות מרבית 204 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.4 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (מבחן) / פער 9 ק"מ לליטר / 45%-
    פליטת פחמן דו-חמצני 141 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 12 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
    דירוג בטיחות משרד התחבורה 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)
    מחיר לגרסה שנבחנה 266 אלף שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

     

    הערה: עקב תקלה טכנית הופיעה במקור טבלת נתונים שונה ולא זו המתאימה

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים