שתף קטע נבחר

צפו: 10 הפרסומות הטובות כרגע בעולם

במציאות של זיפזופ בלתי פוסק, משווקים צריכים להתעלות על עצמם כדי למשוך את תשומת ליבנו הצרכנים. ערן יסעור צפה במאות פרסומות מכל העולם ובחר את אלו שהכי כדאי לכם לראות. אז צאו להפסקה של 10 פרסומת

אחד המשווקים הגדולים בעולם רצה לדעת אם מישהו בכלל צופה בטלוויזיה בפרסומות שלו. כדי להבין את התמונה האמיתית, הוא השיג את נתוני צריכת המים במדינה, מעודכנים דקה אחר דקה. הוא גילה, שצריכת המים עולה בזמן שבטלוויזיה משודרות פרסומות, ואז היכתה בו ההכרה שכל כספי הפרסום שלו זרמו בעצם לביוב. מדוע? כי צריכת המים המוגברת העידה על כך, שבזמן הפסקת הפרסומות, צרכנים ניצלו את ההזדמנות כדי להתרוקן מלחצים בשירותים (ואחר כך "להוריד את המים").

 

לכתבות נוספות של ערן יסעור :

שקרים בפרסום: נעל שעושה סלפי ובושם-זיעה

המוצרים המיותרים בעולם - עשרת הגדולים

הזיפ של ילדותנו: מותגים ישראלים שנעלמו

 

>>> רוצים להתעדכן בחדשות הכלכלה והצרכנות? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו

 

ה"מלחמה" הבלתי פוסקת על תשומת הלב שלנו, הצרכנים, מכריחה את המשווקים ואת משרדי הפרסום שלהם להצטיין, כשה"דיל" הוא פשוט: הם ישדרו פרסומות שכיף לנו לראות, ואנחנו נצפה בהן (ואולי נשתכנע לקנות).

 

לאחרונה, הסתיים בעיר קאן שבצרפת פסטיבל הפרסום העולמי, שמהווה בעצם תחרות בין כל הפרסומות שמופקות ברחבי העולם. לתחרות בקאן מגיעות הפרסומות הטובות, המצחיקות, המקוריות והמיוחדות ביותר בעולם. מבין מאות הפרסומות שהוגשו לתחרות, בחרתי להציג לכן את עשר הטובות ביותר לדעתי, אלו ששווה לכן לצפות בהן משום שהן ממתק טלוויזיוני מקסים, מיוחד או מרגש.

 

מה שמעניין לראות הוא, שחלק גדול מהפרסומות הן ארוכות מאוד. מדובר בתהליך שעובר על תעשיית הפרסום העולמית, שמפיקה לעתים פרסומות שברור שלא יוקרנו בטלוויזיה אלא דווקא ייצרו באזז באינטרנט. אבל במקום לדבר כל כך הרבה, נעבור ישר לפרסומות. אל תלכו לשום מקום!

 

עקיצה בשלוש שניות

ספקית הסלולר היפנית, דוקומו, השיקה רשת סלולרית חדשה, מהירה במיוחד, שנוצרה מחיבור של שתי רשתות קיימות. במקום לצאת בקמפיין שגרתי שמספר עד כמה הרשת החדשה מהירה, יצרה הרשת קמפיין מטורף ומופרע, שמדגים כיצד מכינים תבשילים מוכרים במהירות. למעשה, בתוך 3 שניות. למשל, שרימפס בטמפורה:

 

 

או כיסוני בצק ממולאי בשר מטוגנים:

 

 

ובתפקיד האוקיינוס: הריסון פורד

כדי להעביר את המסר, עד כמה חשוב לשמור על הסביבה וכדי לשכנע אותנו שהטבע לא צריך את בני האדם, אלא בני האדם צריכים את הטבע, גויס לקמפיין הבא הריסון פורד (אינדיאנה ג'ונס מ"שודדי התיבה האבודה"), שמדבר בשמם של האוקיינוסים, ושמסביר לנו מדוע אין להם – לאוקיינוסים – שום בעיה איתנו בני האדם: הם כבר כיסו את כל פניו של כדור הארץ בעבר, ואין להם שום בעיה לעשות זאת שוב ולקחת את כולנו ביחד איתם למצולות. מסר מקפיא דם, שמוגש בצורה משכנעת באמצעות האיכות של הריסון פורד לשלוט בקולו הרדיופוני.

 

 

Old Spice, New commercial

הבושם של אולד ספייס ממשיך לייצר פרסומות מבריקות. בקמפיין החדש, המסר של הבושם: "התזה אחת שהופכת כל ילד לגבר" היא הנושא המרכזי של ה"מחזמר" ההו-כה-משעשע, שמציג זוג הורים שמתקשה להתרגל לעובדה שהילד שלהם הפך לגבר-גבר.

 

 

37 ימים של שיכרון חושים

הפרסומת הבאה קצת ארוכה, אבל עצה שלי: אל תעזבו אותה באמצע והישארו עד לסופה, כדי לראות את הדרך שבה חברה שמייצרת מתקני חימום מראה מה קורה כשלוקחים מבנה עשוי זכוכית, ממלאים אותו בקרח, מחממים אותו לאט לאט, ומחכים 37 ימים. התוצאה לא יותר ממדהימה, במיוחד כשלוקחים בחשבון את העובדה שאין כאן שום טריק קולנועי. זה בדיוק מה שקרה.

 

 

כלבים תמיד גונבים את ההצגה

מה שאני אוהב בפרסומת של GEICO - שהיא חברה ממשלתית לביטוחי רכב, זה את העובדה שלמרות שהם הפיקו פרסומת של דקה, הם גורמים לנו לחשוב שהיא נגמרת אחרי 15 שניות. אבל האמת היא, שרק החל מהשנייה ה-16 הפרסומת הזו ממש מתחילה להצחיק ולגרום לנו לחשוב: איך השחקנים מצליחים להישאר רציניים כל כך הרבה זמן, וכמה פעמים הם היו צריכים לצלם את הסצנה הזו רק כדי להגיע לתוצאה מושלמת אחת.

  

 

המסך המפוצל של הונדה

מה שמעניין בפרסומת הטלוויזיה הבאה הוא שבכלל לא מדובר בפרסומת טלוויזיה. כדי להציג את שני הצדדים השונים של הדגם החדש של הונדה, שיכול להיות גם רכב משפחתי וגם סוג של מכונית לחובבי נהיגה, הונדה השיקה אתר, שמנצל את הטכנולוגיה האינטרנטית בצורה מושלמת.

 

אני לא רוצה לעשות לכם ספוילר. רק מציע לכם ללחוץ על הקישור הזה, להתחיל להריץ את הסרט, ו"לדפדף" בין הגרסאות המצולמות באמצעות לחיצה ועזיבה של המקש R על המקלדת שלכם, ולחכות לסוף המאוד מפתיע (מצטער קוראי ynet בסמארטפון, אבל שווה להגיע הביתה בשביל זה).

 

המיטה המעופפת

יש בעולם הרבה מוצרים שהם יותר נחשקים ממיטה במחיר אטרקטיבי. אבל יש רק רשת שיווק אחת בעולם - וקוראים לה איקאה - שיכולה לקחת מוצר די משעמם כמו מיטה זולה ולהפוך אותו לכוכב של פנטזיה בטעם של עננים. קדימה, עופו על זה.

 

 

הופעה בהפתעה

בז'אנר ה"החלטנו לעשות מעשה טוב והפכנו את זה לפרסומת מהסוג הדוקומנטרי" זוכה ללא ספק הפרסומת הבאה, שמציגה בפנינו משפחה ארגנטינאית, שאחד מבניה הוא פסנתרן מחונן, שסובל מפחד ממקומות פתוחים, ושהחלום של אימו הוא לראות ולשמוע אותו מנגן (מה שהוא לא עשה בפניה מעולם). הבחור, שחושב שמזמינים אותו לכוון פסנתר ונכנס למה שהוא חושב שהוא חדר סגור, זוכה להפתעת חייו ברגע שהוא מסיים לנגן את האקורד האחרון וקירות החדר "נופלים". הכינו את הממחטות.

 

 

(אגב, הדבר היחיד שמשאיר טעם לא משהו בפה היא העובדה, שכל הפרויקט הזה נועד לקדם מותג אלכוהולי, שנראה שהחליט לגזור קופון שיווקי מפרויקט, שנעשה במקור למטרה טובה).

 

אז איך זה לרוץ כמו ילדה?

טרנד ההעצמה הנשית הוא טרנד עכשווי חזק מאוד (שנקווה שיהפוך בקרוב לשגרת חיים ויפסיק להיות רק טרנד). אולווייז, יצרנית תחבושות היגייניות, שמנסה להתחבר למה שחשוב ומעניין נערות ונשים, הפיקה פרסומת, שנראית כמו אודישן, שמטרתה לגרום לילדות, נערות ונשים - להיות גאות במה שהן, ולגרום לנו לחשוב - נשים וגברים כאחד - מה קרה לנו כחברה, שמשפטים כמו "לרוץ כמו ילדה", "לזרוק כמו ילדה" ו"לריב כמו ילדה" - הפכו למשפטי גנאי במקום להיות פשוט מה שהם.

 

 

לשבור את הגלים

לפעמים, משרדי פרסום מקבלים משימה מאוד משעממת כמו "שימו לב, סאמסונג החליטה לתת חסות לאיגוד הבינלאומי לגלישת גלים, וכחלק מהעסקה היא התחייבה להפיק פרסומת שתספר לכולם על זה. עכשיו, תעשו מזה פרסומת". מה שמרשים במיוחד בפרסומת של סאמסונג היא היכולת של פרסומאים מבריקים לקחת משימה משעממת ולהפוך אותה לדבר הכי קוּלי בעולם.

 

 

נכון שזה עושה חשק לעזוב הכל ולרוץ עם הגלשן לים? לא יודע מה אתכם, אבל אני כבר בדרך לחוף.

 

ערן יסעור הוא מומחה לשיווק, פרסום ומיתוג, ומייצג בישראל את ארגון ה-Superbrands הבינלאומי

 

ואיזו פרסומת אתם הכי אהבתם? שתפו אותנו בטוקבקים!

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים