שתף קטע נבחר

קו 982 של נתיב אקספרס. הציון: גרוע

קובעי המדיניות חוזרים פעם אחר פעם על ההבטחה לשפר את השירות בתחבורה הציבורית, כולל בישובי הפריפריה. נסיעת מבחן בקו 982 בין צפת לירושלים מוכיחה שדיבורים לחוד, ומעשים לחוד

תושבי העיר צפת הנאלצים להשתמש בתחבורה ציבורית, מרגישים שלא במקרה כמו במצור, ומתקשים לצאת מהעיר ולהגיע ללב המדינה. הקו שכן עושה זאת משתרך בדרך כארבע שעות, עובר באינספור תחנות מיותרות, עורך מספר בלתי מבוטל של סטיות בלתי נחוצות מהנתיב, ומציע שירות גרוע. סיבה טובה לערוך לו מבחן קו.

 

יש לכם תלונה בנושא תחבורה ציבורית? שלחו את הטופס

לאתר ארגון 15 דקות

 

 (ישי אליהו) (ישי אליהו)
(ישי אליהו)

 

תחנות: חלק ניכר מהתחנות לאורך המסלול הן "תחנות עמוד" בלבד. במילים אחרות, ללא מחסה נאות מהשמש או מגשם, או מרוח. בפשטות, לא מצב שצריך להשלים איתו בשנת 2015, וממש לא משנה לנו מי האשמים בכך- הרשות המקומית או המדינה. לנוסעי התחבורה הציבורית מגיע מחסה ראוי, גם אם הם גרים בצפת, או ירושלים. אגב, מוזר היה לגלות כי הקווים הבין עירוניים מתנהלים ארוכות בתוך העיר עד יציאתם לכיוון היעד המרוחק. מדוע בעצם?

 

 (ישי אליהו) (ישי אליהו)
(ישי אליהו)

 

האוטובוס של נתיב אקספרס מסתובב בצפת בערך 15 דקות, ואז פונה לכיוון מירון, בסטייה האורכת חצי שעה נוספת. בנוסף, כשהוא מגיע למירון הוא כבר עמוס כהוגן, באופן שלעיתים לא מאפשר אפילו לנוסע אחד לעלות. ממירון האוטובוס ממשיך לכביש 65 אך במחלף גולני הוא ממשיך לכיוון עפולה, במקום לשים פעמיו לכיוון כביש 6. סטייה נוספת של כחצי שעה, באוטובוס מלא עד אפס מקום. בנסיעה מירושלים לצפת האוטובוס עושה סיבוב ראווה בעיר הקודש שעלול לקחת שעה. באחת התחנות שם המתנתי לאוטובוס שאיחר לא פחות מ-50 דקות, ביום שישי לוהט. תענוג מאד מפוקפק. ציון: 5

 

מהלך הנסיעה: ראשית נבהיר, נסיעה ברכב מצפת לירושלים אורכת שעתיים ו-45 דקות בקצב סביר. לקו 982 בו נסענו לקח ארבע שעות. במהלך הזמן הארוך הזה חווים הנוסעים לא רק צפיפות בלתי נסבלת לעיתים, אלא גם נסיעה הררית, מפותלת ואיטית באזור מירון. כעת מתבצעות בכביש 65 עבודות, ויש פקקים, וגם זה לא מוסיף לתענוג. אם זה לא מספיק, בהמשך הדרך יש הפסקה של 20 דקות בתחנת הדלק מגידו. נו באמת. ציון: 3

 

 (ישי אליהו) (ישי אליהו)
(ישי אליהו)

 

העדפה בדרך: סעיף קצר, מדי. שכן רק בכניסה לירושלים נוסע הקו האמור בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית בלבד. כדאי אולי לתת על כך את הדעת במקביל לתנופת הסלילה העוברת כיום על אזור הצפון. ציון: 3

 

כרטוס ועליה לאוטובוס: סעיף קשה, תרתי משמע. העלייה לקו 982 של נתיב אינה פשוטה, בלשון המעטה. צריך רק לראות את ההסתערות על האוטובוס בתחנות הראשונות והעמוסות, כדי להבין את גודל הבעיה. ועוד לא הזכרתי כלל את מצבו של האוטובוס ואת העדפת הנהגים לעצור שלא בתחנה, אולי כדי למנוע התנפלות מסוכנת. בתחנות הביניים המצב גרוע עוד יותר, שכן האוטובוס פשוט אינו עוצר שכן הוא מלא. ציון: 2

 

 (ישי אליהו) (ישי אליהו)
(ישי אליהו)

 

מצב הנהיגה והאוטובוס: התוואי אינו פשוט, האוטובוס אינו חדיש ומספר הנוסעים אדיר כך שספינת התחבורה הזו מטלטלת ללא הרף בעיקר בכבישי הצפון. המשמעות היא שאנשים מוטחים זה בזה, שכן רבים מהם עומדים. באופן מפתיע, לנהגי נתיב יש כנראה גם סף עצבים נמוך, ומספר הפעמים בהם נוסעים נתקלו בנהג עצבני, גדול מדי. האוטובוס חדש יחסית וכולל אפילו שקעי USB ושכלולים נחמדים, אך מרביתם שבורים ו-או סתם בלתי שמישים. האוטובוס רועש, והמיזוג אינו מצליח לפנות את הריחות המצטברים בחלל המחניק. בקיצור, מאד לא נעים. ציון: 2

 

 (ישי אליהו) (ישי אליהו)
(ישי אליהו)

 

סיכום: קבלו התייחסות של נוסעים ותיקים לקו הזה: "באסה של החיים", "זוועה אבל אין לי דרך אחרת להגיע", "כשאגיע לשמיים אלך ישירות לגן עדן, כי בגיהינום כבר הייתי". מדובר בקו תחבורה ציבורית כושל, ברמה בלתי מקובלת בעידן הנוכחי. כשנתיב אקספרס נכנסה לצפת והחליפה את אגד, הבטיחו לתושבי העיר כי יהיו יותר אוטובוסים חדישים, המסלולים יהיו יותר הגיוניים ולא יהיה צורך לעמוד בזמן הנסיעה. אז אולי יש יותר אוטובוסים וקווים, אבל אלה לא מספיקים. כדאי לזכור כי האוכלוסייה שמשתמשת בתחבורה הציבורית גדלה משמעותית עם השנים, והשירות לציבור פשוט גרוע. כך, בפשטות. ציון: 3

 

תגובת חברת נתיב אקספרס: בנוסף לקו 982 מפעילה חברת נתיב אקספרס שני קווים ישירים - 991 ו-992 שנוספו השנה. לנוסע בתחבורה הציבורית יש לכן אפשרות בחירה בין קו מאסף לקו ישיר, ולא כפי המשתמע שיישנו קו אחד בלבד מצפת לירושלים. האוטובוסים הבינעירוניים של חברת נתיב אקספרס הם בני ארבע שנים לכל היותר, ידידותיים לסביבה ונגישים לבעלי צרכים מיוחדים. כל האוטובוסים מתקדמים טכנולוגית ונמצאים בחוד החנית של התחבורה הציבורית. לצערינו, נוסעי התחבורה הציבורית לעיתים יוצרים נזקים לאוטובוס, כגון נזק לחיבורי ה-usb כפי שאוזכר, לעיתים בתום לב כאשר מכניסים מכשירים שאינם מתאימים. נתיב אקספרס עומלת כל הזמן לתקן ולשפר את השירות ואת האביזרים בתוך האוטובוס לטובת הנוסעים.

 

הכותב מתנדב ב-"15 דקות", ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישי אליהו
הדרך לצפת - לא בתחבורה ציבורית
ישי אליהו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים