שתף קטע נבחר

לידיעת עידן עופר: טסלה רודסטר חדשה ב-2019

מכונית הספורט החשמלית, שאחת ממנה יובאה לישראל על-ידי איל ההון בימי בטר פלייס, צפויה לחזור בדור חדש לקראת סוף העשור. וגם: טסלה משיקה מצב ביצועים בשם "אבסורדי"

טסלה רודסטר תחזור בדור חדש בשנת 2019, ויצרנית החשמליות האמריקאית מפגינה שוב חוש הומור עם מצב "אבסורדי" (Ludicrous) - שיאפשר האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות.

 

הרודסטר, שהייתה המכונית הראשונה של טסלה והושקה במקור בשנת 2006, התבססה בעבר על לוטוס אליז. היא הציעה שני מושבים, הנעה אחורית ומנוע חשמלי ללא זיהום בזמן הנסיעה. טווח נסיעה קצר יחסית ותג מחיר גבוה הגבילו את המכירות, וטסלה תפסה תאוצה של ממש רק מספר שנים מאוחר יותר עם השקת המודל S המשפחתית.

 

טסלה רודסטר. תחזור ב-2019? ()
טסלה רודסטר. תחזור ב-2019?

 

כעת ביצרנית רוצים לחזור לשורשים, ולהציע שוב רודסטר - כך על-פי דיווחים בתקשורת האמריקאית. למרות שלא שווקה מעולם בישראל באופן סדיר, רודסטר אחת דווקא הגיעה לארץ הקודש תודות ללקוח בשם עידן עופר, שרכש אותה במהלך הימים בהם היה עסוק בהקמת מיזם המכוניות החשמליות הכושל בטר פלייס, יחד עם שי אגסי. המכונית, שהאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך כארבע שניות, הגיעה לישראל בשנת 2009 תחת היתר מיוחד למטרות ניסוי, ובתום שנתיים עזבה את המדינה. לא ברור כיצד בדיוק תרמה למיזם בטר פלייס, שכן לא היה כל קשר בינו לבין מכוניות טסלה.

 

מצב "אבסורדי"

טסלה, שנודעה בדרך השיווק הייחודית - בעיקר באמצעות חשבון הטוויטר של מייסדה אלון מאסק - הודיעה לאחרונה גם על ערכת מצברים משודרגת למודל S. הערכה, שתוצע בגרסת ה-P85 D החזקה ממילא עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה, תכלול מצב ביצועים שמכונה "אבסורדי" (Ludicrous) - כן, ממש כמו בסרט "שגעון בחלל" (Space Balls) של מל ברוקס.

 

לטובת קוראינו הצעירים: מצב אבסורדי, המקור 

 

מצב זה מאפשר האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות בלבד, תודות להעלאת מתח המערכת מ-1,300 ל-1,500 אמפר. הוא מקצר גם את זמן ההאצה מעמידה ל-250 קמ"ש ב-20%, ל-10.9 שניות. למקרה שמצאתם את עצמכם על מסלול מירוץ או באוטובאן בלי הגבלת מהירות. לערכת המצברים החדשה גם קיבולת גבוהה מבעבר (90 קילו-וואט במקום 85), והמכונית תציע טווח נסיעה של 483 ק"מ בין טעינות - בתנאי שתקפידו לשייט במהירות של 105 קמ"ש.

 

עלות הוספת מצב האבסורד ל-P85 D קיימת תעמוד על 5,000 דולר (כ-19 אלף שקל), ואילו רוכשי רכב חדש יידרשו להוסיף 10,000 דולר (כ-38 אלף שקל). מחיר הבסיס של ה-P85 D, אגב, עומד על החל מ-105 אלף דולר (כ-402 אלף שקל).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
טסלה מודל S
צילום: AFP
צילום: AFP
מייסד טסלה, אלון מאסק. שומר על חוש הומור
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים