שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    "פיקסלים": גיים אובר, אדם סנדלר

    זה יכול היה להיות סרט מקורי, משעשע ונוסטלגי השואב מעולם המופלא של משחקי המחשב של האייטיז. הכל טוב ויפה, אלא שאדם סנדלר שמככב ב"פיקסלים" (וגם מפיק) דאג להחריב כהרגלו גם את קומדיית המדע בדיוני הזאת

    בשנת 2010 יצר האנימטור הצרפתי פטריק ז'אן אפוקליפסה מלבבת והומאז' למשחקי 8 ביט. לסרט קראו "Pixels" והוא נדרש לקצת יותר משתי דקות כדי לתאר תהליך השתלטות של דמויות ממשחקי המחשב הישנים על ניו יורק, עד ההפיכה המוחלטת של כדור הארץ לקוביית פיקסל. כצפוי, הוליווד קנתה את הרעיון והפכה אותו לבסיס לפיצ'ר.

     

    יחסית לעיבודים למשחקי לוח ("באטלשיפ") מתקנים בפארק שעשועים ("הפיראטים של הקריביים"), שלא לדבר על סרט האימוג'י, שחברת סוני הכריזה בשבוע שעבר על תחילת הפקתו - נדמה כי ביסוסו של פיצ'ר על סרט אנימציה (שבעצמו מסתמך על משחקי מחשב) הוא כמעט מעשה של העזה ומקוריות יצירתית. 

     

    הטריילר של "פיקסלים"

    הטריילר של "פיקסלים"

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    מותר לחלום שהתקציב, התסריטאים המקצועיים, והשחקנים, יהפכו את "פיקסלים" ("Pixels") לסרט מהנה לצפייה. אם הקונספט הוא של גיימרים נלחמים נגד מתקפה של יצורי משחקי מחשב, אז למה לא לקוות ל"מכסחי השדים בגרסת 8 ביט"? התשובה הקצרה והברוטאלית מסתכמת בשתי מילים: אדם סנדלר.

     

    מה עוד אפשר לומר על הקומיקאי היהודי שהקריירה בת 20 השנים שלו מהווה הוכחה ניצחת לגלישת התרבות הפופולארית האמריקאית לתהומות של טמטום אינפנטילי. סנדלר בן ה-48 הוא כוח משחית. באמצעות חברת ההפקות שלו האפי מדיסון, ונבחרת במאים, תסריטאים ושחקנים/חברים, הוא אחראי לעשרות סרטים שרק בודדים מתוכם ראויים למאכל אדם.

     

    ב"פיקסלים" יש ריכוך של הוולגריות הסנדלרית הנובע, כך ניתן לשער, מנוכחותו של הבמאי כריס קולומבוס. מעלתו היחידה של הסרט היא היעדרם של כמה מהמוטיבים הסנדלרים הקלאסיים: בדיחות מיזוגיניות על נשים מבוגרות או כבדות משקל, בדיחות נפיחות והפרשות, והבלחות של אברים אינטימיים כעורים. אך על המגרעות שאין בסרט יש פיצוי באמצעות שימוש נצלני ועצלני בדימויי משחקי המחשב, עיצוב דמויות הבז לקהל היעד, וסרט המצליח לקחת רעיון בעל פוטנציאל ולהפוך אותו לשיעמומון מייגע.

     

    פיטר דינקלג', ג'וש גאד, אדם סנדלר ומישל מונהאן ב"פיקסלים" ()
    פיטר דינקלג', ג'וש גאד, אדם סנדלר ומישל מונהאן ב"פיקסלים"

    הסרט מתחיל בשנת 1982 - חנון בשם סם ברנר מגיע לטורניר משחקי מחשב, מלווה בחברו השמנמן וויל קופר. השניים מתיידדים עם עוד חנון מחשבים שמנמן (אבל גם ממושקף ושרוט) בשם לאדלו למונסוף, ומפתחים איבה למתחרה שחצן ונמוך קומה בשם אדי פלאנט, שלאכזבתם מנצח את סם בשלב הגמר. תחרות זו מצולמת ועתידה להישלח לחלל על ידי נאס"א כמסר מאנשי כדור הארץ לצורות חיים אפשריות בחלל החיצון. לרוע המזל, החייזרים שיתקלו במסר יפענחו אותו כהכרזת מלחמה, וישלחו כוח הרס בצורת הדמויות ממשחקי המחשב של האייטיז.

     

    בקפיצה להווה סם (סנדלר) הוא טכנאי התקנות של מוצרים אלקטרוניים. גבר שהגיע לגיל העמידה ללא הצלחה מקצועית או רומנטית. כישרונו הייחודי בזיהוי תבניות צורניות במשחקי מחשב לא סיפק לו אפיק בעל ערך בחייו הבוגרים. בתחילת הסרט הוא מנסה לחזר אחר גרושה שבביתה הוא מתקין טלוויזיה. יש ביניהם כימיה, אך האישה המתגלה כלוטננט קולונל ויולט ואן פאטן (מישל מונהאן) השייכת לליגה מאוד שונה מזו של הלוזר שהוא הפך להיות.

     

    פקמן רודף אחרי ג'וש גאד ב"פיקסלים" ()
    פקמן רודף אחרי ג'וש גאד ב"פיקסלים"

    בינתיים חברו וויל (קווין ג'יימס) הפך לנשיא ארצות הברית, אך כעת עומד לביקורת ציבורית על סיטואציות שבהן הפגין מידה לא מבוטלת של טמטום. במתכונת המוכרת מ"היום השלישי", הפלישה החייזרית היא אמצעי המאפשר לדמויות לתקן את הלקוי בחייהם ולהוכיח את ערכן.

     

    עוד ביקורות סרטים בערוץ הקולנוע:

     

    כשהפלישה תתחיל יצטרפו לכוח המשימה גם למונסוף (ג'וש גאד) שהוסיף לשומן ולמשקפים גם פרנויות קונספירטיביות, ואדי פלאנט (פיטר דינקלג'), שהצלחתו בכוח המשימה תבטיח את שחרורו מהכלא על שלל פשעי סייבר. יחד הם אמורים להיות, ברמת ההבטחה, חבורת הגיקים הקרועים שיצילו את העולם ממתקפת ספייס אינוויידרז, דונקי קונג ופקמן.

     

    דונקי קונג. גם הוא פה ()
    דונקי קונג. גם הוא פה

     

    ניכר כי הסרט תוכנן בהשראת "מכסחי השדים". קל לראות כיצד הדמות שמשחק סנדלר עוצבה כמקבילה לדמות של פיטר

    ונקמן עם התנהגותו הגבולית, לעיתים אגרסיבית, לעיתים שחצנית. אבל בזמנו ביל מארי גרם לצופים לחבב את דמותו, וסנדלר נראה כמי שעושה את הסרט בנמנום משועמם ואפתי, של מי שכבר מזמן שכח איך להשקיע גרם מאמץ בסרטיו.

     

    האלמנטים הוויזואליים אמורים להיות תחליף לכל דבר אחר - הומור, יחסים בין דמויות, הגיון עקבי בהצגת האיום. היכולת לקחת את הסיטואציה הסוריאליסטית ולעשות איתה משהו מעבר ליצור ממשחקי מחשב תוקף והופך משהו לפיקסל.

     

    ניתן לחוש בהשפעה אותה שואב "פיקסלים" מכמה סרטים טובים שנעשו על משחקי מחשב: מהסרטים המוקדמים של תחילת שנות ה-80 ("לוחם הכוכבים האחרון"), סרטים המערבבים דמויות ממשחקי מחשב שונים ("ראלף ההורס") וסרטים שעוסקים בדמויות הבעייתיות של גיימרים, כמו הסרט התיעודי המצוין ("The King of Kong: A Fistful of Quarters"). היחס למקורות אלו הוא נצלני, משטח ויתכן מאוד שאף מעליב עבור גיימרים מושבעים.

     

    אדם סנדלר נשאר במרכז. "פיקסלים" ()
    אדם סנדלר נשאר במרכז. "פיקסלים"

     

    עד שנזכה לראות את סרט האימוג'י של סוני, ללא ספק בכיכובו של האימוג'י הפופולארי "קקי שמח", נאלץ להסתפק בפסולת המפוקסלת המוקרנת בימים אלו על מסך הקולנוע. האם מותר להתפלל שהדבר הזה לא יזכה לסרטי המשך?

     

    "פיקסלים" (ארצות הברית) - במאי: אדם סנדלר, שחקנים ראשיים: אדם סנדלר, קווין ג'יימס, ג'וש גאד, מישל מונהאן, פיטר דינקלג' ובריאן קוקס. אורך הסרט: 105 דקות.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים