שתף קטע נבחר

לשדרג את המכשיר

לא, לא את האייפון, את יכולת ההקשבה שלנו לאדם איתו אנחנו מדברים

יש משהו קסום בתחנת הרכבת גרנד סנטרל. אני עובר במקום הזה מדי יום בדרך למשרד שממוקם ממש ממול לתחנה, ומדהים שאפשר בכל יום ללמוד משהו חדש על המקום הזה. כשהטלפון שלי התחיל לזייף ולסנן שיחות בעצמו, ביררתי איפה יש חנות ‘אפל’ קרובה למקום עבודתי. הסתבר שיש חנות בגרנד סנטרל. הגעתי אליה, אבל המראה שלה היה קצת לא שיגרתי. לא בדיוק חנות אפל כמו שאני מכיר, אלא יותר אולם פתוח שבו אנשים יושבים ליד שולחנות עם מחשבים וטאבלטים. כנראה שזה עשוי כך שלא לפגוע במראה המיוחד של התחנה.

 

קיבלה אותי בכניסה בחורה נחמדה ואמרה שהתור שנקבע לי מתאחר טיפה. היתה לי הזדמנות לבחון מכשירים וטאבלטים מעודכנים ולבדוק אותם עד שתורי יגיע. למקום זרמו אנשים ללא הפסקה, כל אחד עם בעיה אחרת במכשיר הנייד שלו או המחשב. כולם נראו מכשירים חדשים לגמרי.

 

כשהגיע תורי הנציגה לקחה את הטלפון, הסתכלה עליו ושאלה: “אני רואה שהמכשיר שלך מסדרת ה-5, אבל אתה יודע שיש כבר מכשירים חדשים מסוג 6 ואפילו 6 פלוס, אתה אולי רוצה לשדרג?".

 

מה המכשיר החדש יודע לעשות שזה לא יודע?

 

"זה מסובך להסביר, הסדרה החדשה היא עם טכנולוגיה מעודכנת, הטלפון יודע לתקן את עצמו במקרים מסויימים ויש הרבה פחות תקלות, כדאי לך, יש לך אפשרות לקבל זיכוי על המכשיר הישן ולצאת מכאן עם מכשיר מעודכן ואפס תקלות. יש לך את הטלפון כמעט שנתיים, הגיע זמן לחדש. איזה צבע אתה רוצה?”

 

איך היא מספיקה לנשום. ללא מחשבה אמרתי ‘בסדר, בסדר, איזה יש?’

 

"במקרה הכינותי מראש”, אמרה ופתחה את הקופסאות שהיו לידה. יש לך כאן אפשרות לבחור שחור או לבן, אני מאוד אוהבת את הלבן”. היא הגישה לי אותו, "תרגיש כמה הוא קל ואלגנטי והעיקר מעודכן”.

 

אני לא בטוח?

 

"אז תנסה את השחור, הוא מאוד קלאסי”.

 

האמת שבאתי לתקן את הטלפון, אפשר לתקן או שאני חייב להחליף?

 

היא נתנה בי מבט ספק זועף ספק מזלזל.

 

"אתה לא חייב, אבל מאוד מקובל שטלפון מעדכנים כל שנה”.

 

אם טלפון זה משהו שמעדכנים כמעט כל שנה, אז כל כמה זמן צריך לדעתך לעדכן את התקשורת שלנו?

 

"מה זאת אומרת לעדכן את התקשורת שלנו?”

 

לדוגמא: מתי בפעם האחרונה בדקת את יכולת ההקשבה שלך, או מתי בפעם האחרונה עדכנת את הכלים התקשורתיים שקשורים בטיפול באכזבה או טיפול בדעה שונה או בהתנגדות?

 

היא שתקה לרגע, "אני לא חושבת שעשיתי כזה דבר אי פעם. כאן בחברה מלמדים אותנו דרך תסריטי שיחה מה לומר. למדתי את הדברים בעל פה וזה מאוד טבעי לי. אני לא חושבת שמעדכנים לנו את התקשורת. אז איפה היינו? אתה רוצה את השחור?"

 

אני אקח את השחור.

 

לקחתי מכשיר חדש שיעשה לי את התקשורת יותר פשוטה ויותר זורמת, אבל מה עם האיכות? זה כמעט עצוב שרבים מאיתנו מייחסים חשיבות כל כך גדולה לאמצעי התקשורת ולא לאיכות התקשורת, אז אני רוצה להסביר כיצד נראית הקשבה איכותית.

 

הקשבה איכותית, זאת הקשבה שיש בה הפרדה מוחלטת בין שידור לקליטה. רוצה לומר שאני מקשיב לצד השני, אני לא מנהל שיחה עם עצמי על מה אני הולך לענות לו, אלא שומע את מה שהאדם אומר וגם את מה שהוא לא אומר. אני סבלן ופתוח להבין שזה לגיטימי שלצד האחר יכולה להיות דעה אחרת, ואני מקשיב על מנת ללמוד מה כואב לצד האחר ואיפה אני יכול לעזור לו.

 

אני מזמין אתכם בשבוע הקרוב ובכלל לבדוק עם עצמכם מה קורה עם איכות התקשורת שלכם? מה עם ההקשבה שלכם? עד כמה היא מעודכנת? אם לא, אז יאללה לשדרג, זה השדרוג היחיד שלא יעלה לכם כסף, אלא יכניס לכם מה שכסף לעולם לא יכול לקנות.

 

שלמות זה מבחירה.

הכותב : ניסים שדהM.A מטעם אוניברסיטת תל אביב, בעל ניסיון בתחום הניהולי בסקטור הפרטי והציבורי. מוסמךMastery University מטעם Anthony Robbins מאמן בכיר למנהיגות ותקשורת בתחום האישי והעסקי מעביר הכשרת מאמנים בעיר ניו יורק יחד עם סדנאות ייחודית בתחום תקשורת והעצמה אישית. nissimsade@gmail.com

www.nissimsade.con

917-225 8549

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים