שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שפיכה מוקדמת: 6 טכניקות שישפרו את המצב
    7 מתוך 10 גברים יסבלו במהלך החיים משפיכה מוקדמת, מה שעלול לפגוע בזוגיות, בדימוי העצמי של הגבר ואפילו בבן או בבת הזוג. הסקסולוג ד"ר דניאל דרי מציע 6 פתרונות לבעיה שאפשר לתרגל בבית

    אחת הסיבות הנפוצות ביותר לפנייה של גברים לרופא סקסולוג היא שפיכה מוקדמת. שבעה מתוך עשרה גברים סבלו או יסבלו במהלך חייהם מקושי לשלוט על השפיכה ומשפיכה מהירה.

     

    מדובר בבעיה אשר משפיעה על שני בני הזוג ומפריעה לא רק לקיום יחסי המין עצמם אלא גם פוגעת בזוגיות ובקשר בין בני הזוג, בדימוי העצמי של הגבר ולעתים גם בזה של בת/בן הזוג.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    קראו עוד

    דקה זה מספיק? מתי שפיכה נחשבת למוקדמת

    שפיכה מוקדמת: פתרון יצירתי לבעיה המוכרת

     

    לעתים קרובות אני נשאל האם שפיכה תוך שתים/חמש/עשר דקות נחשבת לשפיכה מוקדמת. כאן המקום להבהיר כי שפיכה מוקדמת לא מוגדרת במונחים של זמן אלא במונחים של צורך.

     

    אם הגבר או בת הזוג שלו אינם מרוצים ממשך הזמן שנדרש כדי להגיע לאורגזמה או שהם מסיימים את יחסי המין בתחושה שהיו רוצים שיימשכו יותר זמן – מדובר בשפיכה מוקדמת.

     

    מטופלים רבים מרגישים בושה מהצורך לפנות לרופא, ולפעמים הבעיה שלהם קלה וניתנת לפתרון עצמי. הנה הטיפים שלי למניעה ולטיפול עצמי בשפיכה מוקדמת. אני מציע להקדיש לעניין לא יותר מחודש, שכן אם לאחר תקופה זו לא ניכר שיפור במצב, כדאי לפנות לרופא סקסולוג.

     

    1. לתרגל טכניקות להרגעה

    פעמים רבות  שפיכה מוקדמת מתרחשת בגלל רמות ריגוש גבוהות. למרבה האירוניה, זה עלול לקרות לנו דווקא עם בת/בן זוג שמאוד אכפת לנו מהם או שאנחנו רוצים להרשים.

     

    הקדישו את הזמן (מחוץ לחדר המיטות) ללמוד טכניקות שעוזרות לכם להשתלט על ההתרגשות ומרגיעות אתכם, למשל דמיון מודרך או לקחת נשימה עמוקה, להחזיק למשך שלוש שניות ולשחרר לאט, לספירה של חמש.

     

    אם אתם מתחילים להרגיש דפיקות לב מואצות ולנשום נשימות מהירות ושטחיות במהלך יחסי המין זה הזמן ליישם את מה שתרגלתם כדי "להתפקס".

     

    תרגלו שיטות רגיעה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    תרגלו שיטות רגיעה(צילום: shutterstock)

     

    2. לתרגל שליטה

    כדי לעצור את השפיכה בזמן צריך לדעת לזהות את נקודת האל-חזור שאחריה אי אפשר יותר לשלוט עליה. התרגול מתבצע באוננות: יש לאונן באופן סדיר (רצוי אפילו כל יום) כדי לבנות רף מסוים של גירוי. כשמרגישים קרובים לשפיכה יש לעצור את האוננות ולאפשר לזקפה לרדת מעט.

     

    לאחר המתנה של כחמש דקות ממשיכים לאונן וחוזרים על התהליך פעמים אחדות. בפעם האחרונה כמובן מותר לשפוך. עם התקדמות התרגול, נסו להגיע קרוב יותר ויותר לסף השפיכה ולעצור אותה שם.

     

    ביחסי מין, אם מרגישים שמתקרבים לנקודת האל-חזור מוקדם מדי אפשר להאט את הקצב, לשנות תנוחה או לעבור לענג את בת הזוג ידנית למשך כמה דקות עד שממשיכים שוב.

      

    3. להכיר את התחושה

    גברים רבים מאוננים "על יבש" ובכך מתרגלים לסוג מסוים מאוד של גירוי. אולם ביחסי מין התחושה חלקלקה יותר, ועבור גברים רבים מדובר בתחושה מגרה יותר. כדאי להתרגל לאונן עם קרם לחות או חומר סיכה כדי להכיר גם את התחושה הרטובה.

     

    4. לבצע תרגילי קגל

    רבים חושבים שתרגול של רצפת האגן מיועד אך ורק לנשים, אולם זאת טעות. גם גברים יכולים להרוויח מהם, ולא רק בנושאים הקשורים לשליטה על שלפוחית השתן אלא גם בחיזוק הזקפה והשגת שליטה טובה יותר על רפלקס הפליטה.

     

    כדי לזהות את שרירי רצפת האגן ואת התחושה הנדרשת כדי להפעיל אותם עליך לעצור בזמן מתן שתן. הכיווץ שביצעת הוא כיווץ של שרירי רצפת האגן. זהו לא תרגיל שיש לחזור עליו אלא רק דרך לזהות את השרירים הנכונים.

     

    לאחר שמזהים אותם מבצעים את התרגיל: שוכבים על הגב בברכיים כפופות כאשר כף הרגל מונחת על המיטה או הרצפה.

     

    מכווצים את שרירי רצפת האגן למשך כשלוש שניות ומרפים למשך אותו פרק זמן. חוזרים על התרגיל עשר פעמים. זהו סט תרגול. רצוי לבצע 2-3 סטים כאלו ביום. בהמשך מעלים את זמן הכיווץ ובהתאם את זמן המנוחה. את התרגיל אפשר לבצע ראשית בשכיבה על הגב ולאחר מכן בישיבה ואף בעמידה. חשוב לא להפעיל את שרירי הבטן, הישבן או הירכיים וגם להמשיך לנשום נשימה רגועה תוך כדי.

     

     

    דלגו על המשחק המקדים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    דלגו על המשחק המקדים(צילום: shutterstock)

      

    5. להתחיל מהסיבוב השני

    בדרך כלל לאחר הפליטה נדרש לגברים זמן התאוששות מסוים עד שהם יכולים להגיע שוב לזקפה, אבל גם לאחר שהשיגו זקפה נדרש להם זמן רב יותר להגיע לפליטה.

     

    אפשר לנצל את התופעה הפיזיולוגית הזאת כדי ליהנות מזמן חדירה ארוך יותר. פשוט מקפידים להגיע לשפיכה מוקדם בתחילת המגע המיני, במהלך המשחק המקדים. את זמן ההתאוששות מבלים בטיפול בבת הזוג, הבאתה לאורגזמה משלה או קרוב לשם, ורק אז מתחילים את החדירה – כשהאישה מאוד קרובה והגבר יחסית רחוק.

     

    אני תמיד ממליץ על משחק מקדים ארוך אולם אם הדבר בלתי אפשרי, ובמיוחד אם יחסי המין מתקיימים לאחר פרק זמן ארוך של התנזרות, אפשר וכדאי להגיע לשפיכה ראשונית עוד לפני שנפגשים עם בני הזוג, כלומר באוננות בבית.

     

    באופן כללי אפשר להתאים את דפוסי האוננות כך שיתרמו לשפיכה מאוחרת יותר – מחקרים מצביעים על כך שגברים המאוננים בבוקר עשויים להחזיק מעמד יותר בקיום יחסי מין באותו ערב, ולחילופין גברים המאוננים בערב לפני השינה מחזיקים מעמד יותר ביחסי מין המתקיימים בבוקר המחרת.

     

    6. להשתמש בקונדום

    אינני ממליץ על קונדום כפתרון קבוע, אבל במקרה חירום אפשר להשתמש בקונדום ואפילו בקונדום מסוג עבה במיוחד כדי לעמעם את התחושה באיבר המין ובכך לדחות את השפיכה. גם כאן אפשר ליישם הדרגתיות.

     

    אם הקונדום העבה עוזר, אפשר אחרי כמה פעמים להחליף לקונדום רגיל, לאחר מכן לדק ומסוכך ולבסוף לנסות שוב בלעדיו. לפעמים מספיק לחוות כמה פעמים תחושת הצלחה כדי שהבעיה תיפתר.

     

    כאמור, כל אלו הן שיטות ביתיות שנועדו להתמודד עם בעיה קלה יחסית. אם אינכם מצליחים לראות שיפור בתוך זמן סביר, אם בעיית השפיכה מלווה בחרדה או בתסכול מקיום יחסי מין או בבעיות תפקוד אחרות כגון אין-אונות, או במקרה שהשפיכה המוקדמת מובילה למתיחות וכעסים במערכת היחסים – מומלץ לפנות לרופא סקסולוג בהקדם.

     

    ד"ר דניאל דריי הוא רופא סקסולוג, מטפל בין השאר בשפיכה מוקדמת ובעיות אין-אונות. מטפל זוגי ומיני ומנהל את האתר תורת היחסים

     




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים