שתף קטע נבחר

ישראכרט: ההוצאות על נופש ובילוי גדלו ב-10%

אוהבים לבלות? היקף העסקאות שביצעו לקוחות ישראכרט, המחזיקים ב-4.5 מיליון כרטיסים, גדל ב-6% והסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-60 מיליארד שקל. ההוצאה על תיירות ונופש גדלה ביותר מ-10% והוצאות על בילויים גדלו בכ-9%. וכמה עמלות שילמנו?

לא מפסיקים לגהץ: היקף העסקאות שביצעו לקוחות קבוצת ישראכרט, הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב - 60.4 מיליארד שקל, גידול בשיעור של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מהדו"חות הכספיים של החברה שפורסמו היום (ה').

 

  • כרטיס האשראי נגנב בחו"ל?  זה יעלה לכם ביוקר

 

היקפי העסקאות של הקבוצה, המפעילה גם את המותג אמריקן אקספרס בישראל, הסתכמו ברבעון השני של השנה ב- 30.8 מיליארד שקל, גם כן גידול בשיעור של כ- 6%, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2014.

 

מנתוני החברה עולה כי הגידול המשמעותי ביותר בהיקפי הרכישות, נרשם בתחום התיירות והנופש – גידול של יותר מ-10%, שנובע בעיקר מגידול בהוצאה של ישראלים על חופשות בחו"ל. בנוסף נרשם גידול משמעותי בתחום הבילוי ובתי הקפה (9%) .

 

הרווח הנקי של החברה במחצית, עמד על 154 מיליון שקל בהשוואה ל- 176 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה אשתקד, ירידה של 12%. הרווח הנקי ברבעון השני, עמד על 89 מיליון שקל בדומה לרבעון השני אשתקד.

 

על פי נתוני החברה, הנמצאת בבעלות בנק הפועלים, מספר הכרטיסים נכון לסוף חודש יוני, עמד על כ- 4.5 מיליון, גידול של כחצי מיליון כרטיסים (12%) לעמת יוני 2014.

 

מספר כרטיסי ישראכרט עמד על 3.84 מיליון מתוכם 855 אלף כרטיסים לא פעילים (שלא בוצעה בהם פעולה במשך 3 חודשים) ומספר הכרטיסים של אמריקן אקספרס עמד על 617 אלף, מתוכם 175 אלף כרטיסים לא פעילים.

 

סך העמלות שגבתה ישראכרט ממחזיקי הכרטיסים הסתכם ב- 242 מיליון שקל במחצית ומבתי עסק גבתה בתקופה זו 528 מיליון שקל. באמריקן אקספרס הסתכמו העמלות מבתי עסק ב- 154 מיליון שקל וממחזיקי הכרטיסים ב- 31 מיליון שקל.

 

הריבית על האשראי בקבוצת ישראכרט, עמדה, נכון לסוף יוני, על 8.2%, כאשר סכום האשראי שניתן ללקוחות הסתכם ב- 1.3 מיליארד שקל, גידול של יותר מ-60% בהשוואה לאשתקד.

 

הצמיחה האוטומטית נחלשה

יש לציין כי מכלול של הוראות והנחיות חדשות מטעם הפיקוח שחלקן כבר נכנסו לתוקף וחלקן יכנסו בחודשים הקרובים, עשוי להשפיע לא מעט על פעילות חברות האשראי ובמיוחד על קבוצת ישראכרט, המחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר מבין החברות. בנוסף, ממתינים בשוק להמלצות ועדת שטרום לבחינת הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים, שגם להם, אם יאומצו, תהיה השפעה לא קטנה.

 

מנכ"ל ישראכרט, רונן שטיין (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
מנכ"ל ישראכרט, רונן שטיין(צילום: סיון פרג')

"תוצאות הרבעון השני משקפות את התגברות התחרות בענף אשר התבטאה, בין היתר, בהמשך הירידה של כ- 3% בהכנסות מגזר הסליקה מבתי עסק, וזאת על אף הגידול במחזורי הפעילות בתקופה המדווחת.", אומר מנכ"ל ישראכרט רונן שטיין.

 

בשיחה עם ynet הוסיף שטיין כי "כל הנהלים החדשים ביחד, ולוחות הזמנים שמתכנסים לקראת 2016, זה אתגר גדול. זה משפיע על צד ההוצאות וכן בצד ההכנסות. כבר היום להשיג גידול של 6% זה לא משהו אוטומטי. הצלחנו בעיקר בעזרת הגידול במועדונים (בין הייתר לישראכרט שיתוף פעולה משמעותי עם רמי לוי – א.ר.) והגידול בכרטיסים החוץ בנקאיים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים