שתף קטע נבחר

העתיד הגיע: מלצרובוט נכנס לפעולה בארה"ב

רובוט ראשון שמחליף את צוות שירות החדרים החל לפעול בבית מלון במיאמי. בין פעולותיו: הגשת משקאות ומגבות מתוך ראשו - היישר אל היושבים על שפת הבריכה, תוך שלוש דקות בלבד

אחרי שנים של תכנונים ופנטזיות כמעט קולנועיות, אפשר לומר שהעתיד כבר כאן. בסוף השבוע האחרון נכנס לשירות בבית המלון הראשון בעולם ה"מלצרובוט" או בשמו הלועזי המקורי, "Botlr". מדובר ברובוט בגובה 90 ס"מ שמעתה יגיש בקבוקי מים, מגבות, אביזרי מקלחת ושלל פריטים נוספים - היישר לחדרים ולשפת הבריכה של מלון "Aloft" בסאות' ביץ', מיאמי.

מגבת, מישהו? (צילום: Aloft) (צילום: Aloft)
מגבת, מישהו?(צילום: Aloft)

"המטרה היא לפנות את זמנו של צוות המלון האנושי למשימות המצריכות שירות אישי יותר. את המשימות הפשוטות יחליף הבוטלר", אמר בריאן מקגינס, מנהל המותג של רשת בתי המלון. על פי התכנון והתחייבות החברה המייצרת, הרובוט אמור למלא כל משימה המוטלת עליו בתוך שלוש דקות בלבד, במקום השירות סטנדרטי האנושי העומד על 30 דקות כיום.

 

"בראש ובראשונה זה פשוט מגניב", אמר שון טייסון, לקוח בית המלון שהגיע מוושינגטון. לדבריו, משפחתו עשתה שימוש ברובוט מספר פעמים במהלך השהות. טייסון ציין כי בנוסף לשירות היעיל, כאשר הרובוט הגיע עם המוצר המבוקש,

הוא נשאל אם ברצונו להזמין שירותים נוספים כגון הגשת חטיפים או משקאות - וגם בהם נעשה שימוש. אחד השימושים המעניינים בבית המלון הספציפי בסאות' ביץ' הוא שירות מגבות - אותן הרובוט מוציא היישר מ"ראשו" ומספק אותן לשוהים על שפת הבריכה.

 

בית המלון "Aloft" השייך לרשת "Starwood", עומד בחזית הטכנולוגיה - ולא רק בזכות הרובוט החדשני. גם הבר של בית המלון מצויד באמצעים טכנולוגיים לעידוד תקשורת בין המבלים בו, וכמו כן מוצע צ'ק אין סלולרי לחדרי המלון, כך שהאורחים יכולים לדלג על התור בקבלה עם הגעתם.

 

איך עובד הבוטלר?

הבסיס של הרובוט החדש נמצא בדוכן הקבלה של בית המלון. בכל קריאה לשירות חדרים, מצייד בעל תפקיד מיוחד בקבלה את הרובוט בפריטים המבוקשים. באמצעות מפה אלקטרונית שמותקנת בגוף הרובוט, הוא יודע להגיע בדיוק לחדר המבוקש.

רק תזמינו אותו והוא יגיע תוך שלוש דקות (צילום: Aloft) (צילום: Aloft)
רק תזמינו אותו והוא יגיע תוך שלוש דקות(צילום: Aloft)

כמו כן, הרובוט מסונכרן עם מערכת המעליות של המלון כך שהוא יודע בדיוק מתי יוכל להגיע בדרך הקצרה ביותר אל הלקוחות. מערכת אחרת המותקנת בו דואגת שלא ייתקל בבני אדם ובעלי חיים.

 

עם הגעתו לחדר, הרובוט מתקשר אל הלקוח ומודיע לו כי המשלוח הגיע. עם קבלת המוצר המבוקש, הלקוחות מתבקשים "לשחרר" את המלצרובוט באמצעות הקשה על המסך, שם הם גם יכולים לדרג את רמת השירות. עם סיום התהליך הרובוט יחזור אל שולחן הקבלה.

 

נכון להיום, פועל רובוט אחד בבית המלון אך בשבועות הקרובים ולאחר הכשרה טכנולוגית בסיסית (סדרת בדיקות כי הוא עובד על פי התכנות) ייכנס רובוט שני לשירות. בעתיד הקרוב גם מלונות נוספים של הרשת יכניסו לשירות את המלצרובוט הקטן.

 

"בסופו של דבר זה גם משתלם", אמר מקגינס. "מחירו של רובוט כזה עומד על פחות מ-20 אלף דולר, ולטווח הארוך זה יעיל עבורנו. זה הדור הבא של עולם המלונאות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Aloft
הרובוט בבית המלון
צילום: Aloft
מומלצים