שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קיה סורנטו במבחן דרכים: צעד נוסף לפנים

    רכב הפנאי הגדול של קיה מציע שבעה מושבים ויכולת שבילים עדיפה על מיניוואן בגודל מקביל. האם הוא מציע גם נוחות ומרווח כמוהו?

    • שנת השקה: 2014
    • קטגוריה: פנאי גדול
    • מתחרים לדוגמה: יונדאי סנטה פה, פורד אקספלורר
    • מחיר התחלתי: 198 אלף שקל
    • מחיר לרכב המבחן: 220 אלף שקל
    • מערכות בטיחות מתקדמות: אין

     

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    בעוד העיצוב החיצוני של הדור החדש אינו מחדש במיוחד על-פני הדור הקודם, הוא מביא עמו עיצוב חדש לחלוטין בתא הנוסעים - כולל מראה מהודר ומודרני יותר. איכות החומרים וההרכבה לא שופרה באופן מורגש ולכן היא מאכזבת מעט לאור תג המחיר - 220 אלף שקל. נוחות התפעול טובה בסך הכל עם מתגים הממוקמים באופן נוח, מערכת המולטימדיה שהותקנה ברכב (התקנה מקומית) הציעה תפריטים נאים ביחס למערכת מסוגה, אך אינה נוחה לתפעול כמו מערכת מקורית.

     

    המרווח בתא טוב לחמישה נוסעים מלפנים ובשורה השנייה - לראש, לכתפיים ולרגליים. הספסל המרכזי נמוך מעט ויוצר תנוחת ישיבה לא אידאלית למבוגרים. הגישה למושבים האחוריים אינה נוחה למבוגרים, והמרווח ותנוחת הישיבה בהם מתאימים לילדים קטנים בלבד. תא המטען קטן כאשר המושבים האחוריים ניצבים, אך הופך לעצום עם קיפולם באמצעות מנגנון נוח ויעיל.

     

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    כיול המתלים של הסורנטו אינו נוקשה, אך הרכב נוטה בכל זאת לקפץ ולהתנדנד על-גבי שיבושים עירוניים ובינעירוניים. בכל מקרה, מדובר בשיפור ביחס לדור היוצא, עם נסיעה "חלקה" יותר. הנוחות בנסיעות ארוכות טובה, אם כי היינו שמחים למושב בעל יותר אפשרויות כיוון. בידוד הרעשים טוב מבעבר, והרכב מציע כעת רמות רעש נמוכות יותר - למעט בידוד רעש מנוע תחת האצה. כושר התמרון סביר לרכב בגודלו, הראות החוצה טובה.

     

     

    3א'. יכולת דינמית ובטיחות

    הסורנטו מציע יכולת דינמית סבירה, עם אחיזת כביש גבוהה וזוויות גלגול ניכרות. ההיגוי אמנם סביר (גם אם אינו מדויק במיוחד) אך למרות השיפור ביכולת, הסורנטו עדיין אינו יכול להתחרות ביכולת של מיניוואן גדול מודרני. כושר הבלימה היה טוב מבחינת העוצמה ותחושת דוושת הבלם, אך הרכב סובל מצלילת חרטום חריפה ויציבות בינונית תחת בלימת חירום.

     

    רכב המבחן צויד בשש כריות אוויר ובקרת יציבות, ותו לא. למרות תג מחיר גבוה (וגבוה מבעבר), הסורנטו אינו מציע מערכות בטיחות מתקדמות כלשהן (גם לא בתוספת תשלום), כולל אלה המשווקות עם הרכב באירופה: למשל זיהוי תמרורים ושלטים והתראת מהירות מבוססת מפה, מערכת סטייה מנתיב. עובדה זו פגעה ישירות בציון שהוענק לרכב במבחן. ב-Euro NCAP נבחן הסורנטו עם מערכות אלו וזכה לציון חמישה כוכבים מרבי. ציון זה אינו רלוונטי למפרט הישראלי, שכן חסרונן של המערכות היה מוריד כנראה את הציון לארבעה כוכבים בלבד.

     

     

     

    3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

     

    4. מנוע ותיבת הילוכים

    מנוע הבנזין של רכב המבחן מציע ארבעה צילינדרים, 2.4 ליטר, 188 כ"ס ו-24.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מדובר בשיפור של 10 כ"ס לעומת המנוע בדור היוצא, אך הרכב החדש גם כבד מקודמו ב-40 ק"ג. המנוע עושה רושם חלש מעט מהנתונים היבשים, ובעיקר חסר כוח בסל"ד נמוך. הפתרון הוא למשוך את הסל"ד מעלה, אלא שאז המנוע רועש ורוטט מדי.

     

    תיבת השישה הילוכים מציעה פעולה חלקה ומהירה יחסית, אך נוטה להעלות הילוך מוקדם ופוגעת כך בביצועים בשם תצרוכת הדלק הטובה יותר. אלא שבביקור בתחנת הדלק הובהר כי לא כך הדבר. הנתון במסלול מבחן ארוך ומתון היה מאכזב - 7.7 ק"מ לליטר, נמוך ב-32% מנתון קיה הלא מרשים מלכתחילה (11.4 ק"מ לליטר). 


    נתוני פליטת מזהמים קיה סורנטו

    נתוני פליטת מזהמים קיה סורנטו
    ציון ירוק 236
    דרגת זיהום 14

     

     

    5. אבזור ומחיר

    הסורנטו בנזין מוצע בשלוש רמות אבזור - אורבן, EX ופרימיום. בחנו את האמצעית, שעולה 220 אלף שקל. תמורתם תקבלו מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם חיבורי USB ו-AUX, קישור בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי איוורור לשתי השורות האחוריות, חלון גג, חיישני אורות, חיישני חנייה היקפיים, חישוקים קלים ("17) וחלון גג. האבזור מכובד בסך הכל, אך אינו מרשים ביחס למחיר וגרסת הבסיס (198 אלף שקל) מציעה לטעמנו תמורה טובה יותר.

     

     

    ציון כולל וסיכום

    + מרווח (לחמישה), יכולת שבילים

    - מחיר, אבזור בטיחות, תצרוכת דלק

     

    ולבסוף: קיה סורנטו החדש נראה מודרני ושרירי מבעבר בחוץ, ומהודר יותר בפנים. על הנייר הוא גם מציע יותר כוח ואבזור משופר. אבל למרות נקודת הפתיחה המרשימה, קיה לא ניצלה את ההזדמנות לביצוע שיפור רחב היקף ביכולת הדינמית, אופי וביצועי המנוע (ובמיוחד תצרוכת הדלק) ובמפרט הבטיחות המאכזב. הסורנטו נותר עם מרבית מגרעות רכבי הפנאי - נוחות, יכולת דינמית ומרווח מאחור - ומיניוואן גדול עדיין עושה טוב ממנו את מטלת הובלת המשפחה, גם אם השכנים יסתכלו עליכם בפחות הערכה.

     

    קיה סורנטו | רמת אבזור: EX
    קיה סורנטו | רמת אבזור: EX
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 2.4 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 188 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 24.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / שבעה
    אורך 478 ס"מ
    רוחב 189 ס"מ
    גובה 168.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 278 ס"מ
    משקל 1,804 ק"ג
    נפח תא מטען 320 ליטר
    מידת גלגלים וסוג חישוקים 235/65-17 עם חישוקים קלים
    100-0 קמ"ש אין נתון
    מהירות מרבית אין נתון
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 11.4 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (מבחן) / פער 7.7 ק"מ לליטר / 32%-
    פליטת פחמן דו-חמצני 205 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 14 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
    מחיר לגרסה שנבחנה 220 אלף שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים*
    דירוג בטיחות משרד התחבורה 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

    * המבחן בוצע במפרט גבוה מאשר בישראל ואינו רלוונטי לרכב המבחן


    פורסם לראשונה 13/09/2015 01:33

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קיה סורנטו
    קיה סורנטו
    קיה סורנטו
    קיה סורנטו
    קיה סורנטו
    קיה סורנטו
    קיה סורנטו
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים