שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "יציאה מלכותית": רק עד חצי המלכות
    זמן קצר אחרי שהתבשרנו על השיא שקבעה אליזבת השניה כמלכה שכיהנה הכי הרבה זמן, מגיעה אלינו הדרמה התקופתית "יציאה מלכותית" שחוזרת אל צעירותה עם תום מלחמת העולם השניה. המפגש הבלתי אמצעי שלה עם ההמונים שלא הכירה מעולם מעניין, ועם זאת - מעט מזויף

    "יציאה מלכותית" ("A Royal Night Out") ממשיך את מסורת ההיקסמות הבריטית מדמותה של מלכתם הנצחית אליזבת השניה. הפעם חוברת לנסיכה אליזבת בת ה-19 (שרה גאדון), אחותה מרגרט (בל פואלי) שטרם מלאו לה 15 שנים. מרבית העלילה מתרחשת במהלך הלילה של ה-8 למאי 1945, המוכר גם כ"יום הניצחון באירופה" (ה-V Day) הסרט יצא בבריטניה בסמיכות למועד ציון 70 השנה לתאריך זה.

     

    לבתי הקולנוע בישראל הוא מגיע זמן קצר לאחר שאליזבת השניה שברה את שיא הכהונה הממושכת של המלכה ויקטוריה. שני תאריכים המזמינים מבט מצועף, שלא לומר מזויף, על מלכתם הצעירה ביום היסטורי זה.

     

    הטריילר של "יציאה מלכותית"    ( )

    הטריילר של "יציאה מלכותית"    ( )

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    החגיגות הפרועות של "יום הניצחון" זכו למעמד מיתי בזיכרון התרבותי הבריטי. לכך התווספה העובדה ההיסטורית שלפיה בין החוגגים שהציפו את הרחובות היו גם שתי הנסיכות בפמלייה מגוננת של אנשי אצולה וצבא. אך האמת ההיסטורית אינה מעניינת במיוחד. עם קצת רצון ויצירתיות פרט רכילות זה יכול להיות הבסיס להרפתקה פרועה יותר.

     

    עוד ביקורות במדור הקולנוע של ynet:

     

    ב-2013 כתב פיטר ברדשאו, מבקר הקולנוע של הגארדיאן, ספר בשם "Night of Triumph" שניסה לעשות בדיוק את זה. הרפתקאותיה הדמיוניות של המלכה באותו לילה, החיכוך הבלתי אמצעי שלה עם נתיניה, כנקודה מכרעת בגיבוש אופייה העתידי כשליטה מרוחקת מבני עמה.

     

    "יציאה מלכותית" משתמש באותה נקודת מוצא כדי ללכת לכיוון הפוך מזה שבו בחר ברדשאו. כאן זהו הסיפור הרומנטי על האליזבת שמעולם לא היתה, ועל הדרך בה היא לומדת, לראשונה, להכיר את בני עמה - ובמיוחד אחד מהם - חייל בשם ג'ק (ג'ק ריינור) שנלחם במלחמה וכעת הוא עריק.

     

    אליזבת ומרגרט יוצאות מהארמון בלוויית שני קצינים לא יוצלחים שמאבדים אותן תוך זמן קצר. לאחר שמרגרט השובבה נעלמת בחברת קצין אותו היא פגשה, אליזבת יוצאת לבדה לחפש אחריה. העלילה נעה בשני קווים מקבילים - בקו העלילתי הקומי מרגרט עושה כמעט כל מה שנסיכה צעירה לא אמורה לעשות. הסרט מצניע את גילה צעיר ומרבה להראות אותה שותה, רוקדת ומערבבת בחברה מאוד מפוקפקת.

     

     

    בקו העלילתי השני אחותה המבוגרת והבוגרת יותר מבינה את חומרת המצב ומנסה למצוא אותה לפני שעת החזרה שקבעו המלך והמלכה. אין לה כסף, והיא אפילו לא יודעת שבנסיעה באוטובוס יש לצלצל כדי שהנהג יעצור. אך החייל העריק ג'ק נמצא שם, ולמרות שהוא לא יודע מי היא העלמה בצרה, הוא יסייע לה. בדרך היא תשמע את דעותיו הלא נלהבות על מוסד המלוכה, ותהייה עדה לא רק לשמחת הניצחון אלא גם לבניינים ההרוסים והאנשים שנפגעו. אך אין מה לחשוש. סרטו של ג'וליאן ג'ארולד ("קינקי בוטס", "להיות ג'יין") מקפיד למהול את המריר בהרבה מאוד סוכר.

     

    "יציאה מלכותית" הוא כמעט בבחינת סרט משלים ל"נאום המלך" זוכה האוסקר של טום הופר (2010). לא רק שאביה של אליזבת - "ברטי" כפי שכונה בסרט ההוא - מופיע ב"יציאה מלכותית" (בגילומו של רופרט אוורט) יחד עם מלכתו אליזבת (אמילי ווטסון), אלא שיש המשכיות של זמן ונושא בין שני הסרטים.

     

    סרטו של הופר לא עסק רק באופן בו למד המלך המגמגם להשתמש בקולו כדי להנהיג את נתיניו בתקופת המלחמה, אלא עשה זאת במסגרת עלילתית של "באדי מובי" שבו נקשרת ידידות בינו לבין איש העם הפשוט שמלמד אותו להתגבר על המכשול. ב"יציאה מלכותית" ה"באדי מובי" מוחלף בז'אנר המקביל של קומדיה רומנטית.

     

    הקשר בין קומדיה רומנטית וחיבור בין מעמדי נעשה כבר בקלאסיקה "זה קרה לילה אחד" (פרנק קפרה, 1934), שבו, על רקע תקופת המשבר הכלכלי בארצות הברית של שנות ה-30, בת עשירים מפונקת ועיתונאי ציני נקלעים למסע שבאחריתו פורחת האהבה. מקור השפעה בולט נוסף הוא "חופשה ברומא" (וויליאם ויילר, 1953), ובו אודרי הפבורן כנסיכה שחומקת מחובותיה ומסתובבת במשך יום אחד בחברתו של עיתונאי המגולם על ידי גרגורי פק.

     

     

    "יציאה מלכותית" משתמש במודל של "חופשה ברומא" של "יום אחד/ בת אצולה-פשוט העם", אך יש בו גוונים המתיימרים לחרוג משעשוע רומנטי. אליזבת מסיירת ולומדת להכיר את בני עמה כמו בת העשירים ב"זה קרה לילה אחד", ולמסע יש, כביכול, היבטים רציניים יותר הקשורים להכרות ואחריות המלכה לעתיד כלפי נתיניה כמו ב"נאום המלך". יחד עם זאת היבטים אלו כפופים, תמיד, למטרתו העיקרית של הסרט - לייצר דימוי מלאכותי, שלא לומר מזויף, של המלכה לצרכי בידור.

     

    אליזבת כבר זכתה בגילומיה הקולנועיים לשדרוג חיצוני רציני כשגולמה על ידי דיים הלן מירן ב"המלכה" (2006). כעת, הגרסא בת ה-19 שלה מגולמת על ידי השחקנית הקנדית היפיפייה שרה גאדון, שהופעותיה המשמעותיות הקודמות היו בשלושת סרטיו האחרונים של דיוויד קרוננברג. גאדון מעצבת אליזבת חייכנית, נמרצת, נגישה וצנועה. היא עושה עבודה מאוד סימפטית בעיצוב דמות שונה מזו שהתגלתה ב-63 שנות מלוכתה של הדמות המקורית.

     

    "יציאה מלכותית" (בריטניה) - במאי: ג'וליאן ג'ארולד, שחקנים ראשיים: שרה גאדון, בל פואלי, ג'ק ריינור, רופרט אוורט ואמילי ווטסון. אורך הסרט: 97 דקות.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים