שתף קטע נבחר

פולקסווגן מזהמת? תוך ימים יוצג פתרון

בניסיון נוסף לעצור את הסחף התקשורתי, מבטיח המנכ"ל החדש של הקונצרן להציג תוך מספר ימים פתרון טכנולוגי לבעיית זיהום האוויר, אם כי אינו מכנה זאת קריאה לתיקון. בינתיים: 1.8 מיליון מסחריות מזוהמות ו-700 אלף מתוצרת סיאט, חלקן כנראה גם בישראל

פולקסווגן תכריז תוך מספר ימים על עדכון או החלפת תוכנת ניהול מנוע. מתיאס מולר, מנכ"ל קונצרן פולקסווגן, אמר כי בימים הקרובים תפנה היצרנית לבעלי 10.8 מיליון מכוניות מתוצרתה ששווקו עם תוכנת הטעיית בדיקות זיהום אוויר, ותציע להם להגיע למוסך לצורך התאמת התוכנה, כך שהמכוניות יעמדו בדרישות תקן זיהום האוויר.

 

אלפי מוניות סקודה בישראל חשודות כמזהמות

פולקסווגן על הכוונת - חקירה פלילית נגד המנכ"ל

 

 

האיש שלא ידע? מנכ"ל פולקסווגן המתפטר, מרטין וינטרקורן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
האיש שלא ידע? מנכ"ל פולקסווגן המתפטר, מרטין וינטרקורן(צילום: AFP)

 

סוכנות הידיעות רויטרס המדווחת על התפתחות זו, אינה מפרטת כיצד פעולה זו עומדת להתבצע, אך תוך ציטוט דבריו של המנכ"ל החדש באירוע סגור שנערך אתמול (ב') במטה פולקסווגן עיר וולפסבורג, בו נכחו 1,000 מנהלים בכירים: "אנחנו עומדים בפני מסע ארוך ומפרך והרבה מאד עבודה קשה", אמר מולר. "נתקדם בצעדים קטנים, וללא ספק יהיו גם אכזבות בדרך", הוסיף.

 

בפרשת זיוף בדיקות זיהום האוויר שנחשפה לפני כ-10 ימים, הודתה פולקסווגן כי כ-11 מיליון כלי רכב מתוצרתה צוידו בתוכנת ניהול מנוע המזהה כי מתבצעות בדיקות זיהום לרכב בו היא מותקנת, ובהתאם מקטינה למינימום הנדרש את פליטת ה-NOX, מזהם קטלני לבני אדם. התוכנה עוברת למצב רגיל בעת נסיעה על הכביש, ולפי דיווחים מזהמת כך עד פי 40 מהמותר.

 

עד עתה דיווחה פולקסווגן כי היא אחראית ל-5 מיליון כלי רכב מהמספר הכולל, תחת מותג אודי שווקו 2.1 מיליון מכוניות מזהמות, חטיבת המסחריות שיווקה 1.8 מיליון, מותג סקודה 1.2 מיליון וסיאט 700 אלף מכוניות. מ-3 המותגים האחרונים שווקו כלי רכב גם בישראל, אם כי המספר המדויק לא התפרסם.

 

לקוחות החברה - לא מאושרים (צילום: AP) (צילום: AP)
לקוחות החברה - לא מאושרים(צילום: AP)

 

יש להזכיר כי משרד התחבורה הגרמני העביר לפולקסווגן אולטימטום, לפיו אם לא יציג הקונצרן אמצעים לפתרון בעיית הזיהום עד ה-7.10, יאסור המשרד על שיווק ומסירת כלי רכב מכל המותגים בהם הוא מחזיק. בדבריו של מולר לא מוזכר כי הקונצרן יכריז על "ריקול" (תיקון יזום), שכן לא מדובר בתקלה בטיחותית כלשהי. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד - ואם בכלל - תהיה פולקסווגן מסוגלת להפוך את המכוניות לפחות מזהמות, מבלי לפגוע באופן ברור בכוח שמייצר המנוע ו-או בתצרוכת הדלק.

 

במסגרת ניסיונה של היצרנית הגדולה בעולם להתמודד עם חשיפת הפרשייה, נאלץ המנכ"ל הקודם, מרטין וינטרקורן, להתפטר מתפקידו. וינטרקורן טען כי לא ידע מעולם על תוכנת ההטעיה במכוניות פולקסווגן, אך בחברת בוש, שהודתה באספקת התוכנה האמורה לקונצרן עוד ב-2005, הבהירו כי השימוש בה נועד לניסוי בלבד, וכי ב-2007 הזהירו את הקונצרן מפני שיווק מכוניות המצוידות בה. עוד נחשף כי אחד ממהנדסי פולקסווגן התריע על השימוש בתוכנה ב-2011. סוכנויות הידיעות דיווחו עוד כי ראשי מחלקות הניסוי והפיתוח בשלושת המותגים פולקסווגן, אודי ופורשה, הושעו באופן מיידי מתפקידם.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
11 מיליון מכוניות למוסך
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים