שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

פיז'ו 208 במבחן דרכים: הגיעה לצמרת

מתיחת הפנים של הסופר-מיני הצרפתית מסייעת לה להפוך לאיכותית, זריזה וחסכונית מבעבר, עם סיכוי טוב יותר להשתלב בצמרת הקטגוריה. מבחן דרכים

  • שנת השקה: 2012 (מתיחת פנים ב-2015)
  • קטגוריה: סופר-מיני
  • מתחרים לדוגמה: טויוטה יאריס, מאזדה 2, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה
  • מחיר התחלתי: 75 אלף שקל (ידני 82 כ"ס)
  • מחיר לרכב המבחן: 99 אלף שקל (95 אלף במבצע)
  • מערכות בטיחות מתקדמות: אין
  • גלריית התמונות המלאה של פיז'ו 208

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

פיז'ו לא ביצעה שינוי דרמטי לעיצוב ה-208 במתיחת הפנים, ובעוד בחוץ אפשר למצוא סבכה קדמית גדולה ובולטת יותר, בתא הנוסעים תידרשו לזכוכית מגדלת כדי לזהות את השינויים. ובכל זאת, תא הנוסעים נותר מודרני, איכותי ונוח לשימוש. מערכת המולטימדיה למשל, מציעה נוחות תפעול מצוינת, תנוחת הנהיגה טובה - אך מי שאוהב לשבת נמוך עשוי לסבול ממיקום גבוה יחסית של לוח המחוונים הייחודי. איכות החומרים וההרכבה טובה לרוב.

 

המרווח לנוסעים טוב למדי מלפנים ומאחור, ותא המטען גדול יחסית ונוח לשימוש. לכך תורם בין היתר בסיס גלגלים נדיב יחסית של 254 ס"מ, וניצול טוב של הממדים החיצוניים הקומפקטיים.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של ה-208 מוצלח בהחלט, ומאפשר נוחות נסיעה כללית טובה מאוד. המושבים נוחים ומספקים תמיכה ראויה לגב ובהתאם, הנוחות העירונית טובה מהממוצע - כולל בנסיעות ממושכות מאוד ומחוץ לעיר. ה-208 מציעה בנוסף ראות טובה, היגוי קל ורדיוס סיבוב טוב - כולם תורמים לנוחות התמרון העירונית. בידוד הרעשים - מנוע-כביש-רוח - טוב ביחס לקטגוריה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3א'. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של ה-208 גבוהה מאוד, עם אחיזת כביש מרשימה ותגובות מצוינות לפקודות הנהג, יציבות טובה תחת בלימה ותחושת בטחון גבוהה. ההיגוי מעט קל מהרצוי לתפעול - הגם שניכר כאן שיפור קל לעומת ה-208 המקורית. כושר הבלימה טוב, הן מבחינת עוצמה והן מבחינת תחושה. רכב ההדגמה צויד בשש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית, אך נעדר כל אבזור בטיחות מתקדם. למשל מערכת בלימת חירום אוטונומית שמוצעת בשווקים אחרים בעולם. בישראל לא ניתן לרכוש אותה גם לא כאופציה בתשלום. חסכנות זו משפיעה ישירות על הציון במבחן. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכתה ה-208 (ב-2012) בחמישה כוכבי בטיחות.

 

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

 

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

החידוש המשמעותי ביותר במתיחת הפנים, נמצא כאן. יחידת שלושה צילינדרים חדשה עם מגדש טורבו בנפח של 1.2 ליטר (דומה לזו שב-308), כאן בהספק מוחלש עם 110 כ"ס ו-20.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד. וכמו בדגם הקומפקטי שזכה אצלנו לשבחים בתחום זה, המנוע הקטן מציע גם כאן ביצועים מרשימים, עם גמישות טובה לאורך הסל"ד ורמות רעש נמוכות במרבית תנאי הנהיגה. יחד עם תיבת הילוכים יעילה מתקבלת חטיבת כוח מרשימה מאוד.

 

גם תצרוכת הדלק הרשימה לטובה - 16.6 ק"מ לליטר במסלול המבחן, נמוך ב-20% בלבד מנתון היצרנית (20.8 ק"מ לליטר). לכך מסייעת מערכת עצור-סע לחסכון בדלק ברמזורים, שפעולתה חלקה ומהירה.


נתוני פליטת מזהמים פיזו 208

נתוני פליטת מזהמים פיז'ו 208
ציון ירוק 151
דרגת זיהום 4

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

בתמורה ל-95 אלף שקלים ("אקטיב"), תקבלו חישוקי "15 קלים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ("7), חיבורי USB ו-AUX, קישור בלוטות', ושליטה מההגה. מדובר באבזור מספק, ובעיקר בתג-מחיר תחרותי.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ מחיר, נוחות, יכולת דינמית, חסכון בדלק, ביצועים

- מערכות בטיחות מתקדמות, אבזור

 

ולבסוף: פיז'ו 208 המחודשת מביאה איתה שיפור גדול בכל הנוגע ליחידת הכוח - מנוע הטורבו החדש חזק וחסכוני בדלק, ויחד עם תיבת שישה הילוכים יעילה ה-208 מציעה כעת חוויה דינמית משכנעת. הסופר-מיני הצרפתית מתייצבת בראש הקטגוריה, ואיכויותיה הן מהטובות בנמצא, גם אם על הבכורה יש לה תחרות קשה מול מתחרות מודרניות אחרות.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
פיזו 208 | רמת אבזור: אקטיב
פיז'ו 208 | רמת אבזור: אקטיב
מנוע 3 צילינדרים, 12 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
הספק מרבי 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 20.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 397 ס"מ
רוחב 174 ס"מ
גובה 146 ס"מ
בסיס גלגלים 254 ס"מ
משקל 1,090 ק"ג
נפח תא מטען 311 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישוקים 185/65-15 עם חישוקים קלים
100-0 קמ"ש 9.8 שניות
מהירות מרבית 194 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20.8 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 16.6 ק"מ לליטר / 20%-
פליטת פחמן דו-חמצני 110 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 99 אלף שקל (95 אלף במבצע)
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים
דירוג בטיחות משרד התחבורה 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים