שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פורשה 911 טורבו - אם אתם ממש ממהרים

    מנועי הטורבו החדשים של פורשה ממשיכים לחלחל לגרסאות ה-911 הבסיסיות, וכעת מגיע תורן של גרסאות ההנעה הכפולה. השיווק - משנה הבאה

    פורשה מגדישה את הקאררה 4. גרסאות ההנעה הכפולה של מכונית הספורט המצליחה, ה-911, מקבלות לראשונה בתולדות המותג מנועי טורבו-בנזין, זאת במטרה לאפשר להציע רמת ביצועים גבוהה, עם תצרוכת דלק נמוכה מבעבר. הגרסאות החדשות יושקו בגרמניה בינואר, וצפויות להגיע לישראל בהמשך השנה.

     

     

     

    הקאררה 4 החדשה תציע מנוע בוקסר טורבו שישה צילינדרים עם 370 כ"ס ו-45.8 קג"מ, בעוד שדגם הקאררה 4S הספק מרבי של 420 כ"ס ו-50.9 קג"מ. ההבדלים בין הגרסאות לא מלווים בגודל שונה - לשני המנועים נפח של 3.0 ליטר, כאשר ההבדל בהספק נובע ממערכת פליטה שונה, כיול לתוכנת ניהול המנוע ומדחס שונה למגדש הטורבו.

     

     

    הוספת המגדש תורמת לביצועים, עם האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות - שיפור נאה לעומת הדור היוצא (4.5 שניות). דגם ה-S מאיץ מעמידה בתוך 3.8 שניות, שיפור של 0.3 שניות. למרות זאת, תצרוכת הדלק דווקא שופרה. פורשה נותנת כדוגמה את דגם הקאררה 4 קבריולה, שתצרוכת הדלק שלו עומדת כעת על 12.6 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, לעומת 11.5 בעבר (שיפור של כ-10%). בדגם ה-4S קבריולה תצרוכת הדלק שופרה מ-10.9 ל-12.5 ק"מ לליטר (שיפור של כ-15%).


     

    כבעבר, דגמי ההנעה הכפולה מציעים שינויי עיצוב לעומת הקאררה בעלת ההנעה האחורית. בין היתר יש מרכב רחב יותר בכ-4 ס"מ בחלקו האחורי, ופס אור אחורי נוסף בין הפנסים האחוריים. בדומה לגרסאות ההנעה האחורית, הקאררה 4 עברה מתיחת פנים עיצובית קלה, הכוללת שינויים לפגושים וליחידות התאורה, כמו גם התקנת מכסה מנוע עם פתחי איוורור ניצבים.

     

    הדגם החדש יציע לראשונה מתלים אדפטיביים מונמכים ב-10 מ"מ ללא תוספת תשלום. אלו, יחד עם מערכת הנעה כפולה חדשה שמבוססת על זו של דגם הטורבו (גרסת העל של ה-911), אמורים להציע שיפור ליכולת הדינמית. את ה-4S ניתן יהיה להזמין גם עם היגוי אחורי אקטיבי, שמשפר את היכולת הדינמית במהירות גבוהה ואת כושר התמרון בפניות פרסה.

     

     

    מפורשה נמסר כי גרסאות ה-911 החדשות ישווקו בגרמניה החל בינואר 2016. מחירן יעמוד על החל מ-104 אלף יורו לגרסת קאררה 4 בסיסית (450 אלף שקל), והחל מ-131 אלף יורו (567 אלף שקל) לדגמי קאררה 4S קבריולה וטארגה. ה-911 המחודשת בגרסאות קאררה וקאררה 4 צפויה לנחות בישראל במהלך שנת 2016. נכון לעתה לא ידוע אם יחול שינוי במחיר הדגם, שעולה בישראל כיום החל מ-900 אלף שקל.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים