שתף קטע נבחר

משחק חדש: ופטרייה כבר הייתם?

לאחר הריון ארוך של ארבע שנים, חוגג היום הסטודיו הניו יורקי של איתי קרן את יציאת המשחק Mushroom 11. אנחנו אהבנו

 Mushroom 11  הוא משחק פאזל פלטפורמה דו מימדי בגלילה צידית. הוא משלב חשיבה וקצת זריזות והוא קודם כל מאוד מקורי. הסיבות שאני כותב עליו: נהניתי לשחק בו, הוא יוצא היום (ה') ובונוס: הקשר הישראלי.

 

 

(זמין ללינוקס, ווינדוס ומאק ועולה 15 דולר - דרישות החומרה שלו נמוכות. ניתן לקנות אותו החל מהשעות הקרובות ב- Steam, GOG ,Humble)

 

אז הכירו את איתי קרן, שהקים את האולפן שלו Untame בישראל לפני שבע שנים. המשך: ב-2009 הוא עבר לניו יורק, התחתן ופיתח עם אשתו ג'וליה, מעצבת ומאיירת, ושותפה באולפן, את Rope Rescue (ועם עוד מעצב ישאלי בשם ינון כהן, שיצא ב-2012. לפני כן הוא היה במירבליס (ICQ) ומתכנת בחיל מודיעין.

 

המשחק מציג עולם לאחר קטסטרופה אקולוגית. אנחנו מגלמים אורגניזם רב תאי חסר צורה מוגדרת. התכונה החשובה ביותר שלנו היא שברגע שנמחוק באמצעות העכבר תאים, הם מיד יופיעו בצד אחר שלנו. דמיינו לחיצה על שקית מים סגורה, שמנפחת את צידה השני.

 

באמצעות המכניקה הזו אנחנו נזיז את הגוש שלנו לאורך שלבים ומעבר למכשולים. נניח, אם נרצה לדלג מעל בור, נצטרך ליצור מעין גשר. נוזל קטלני שמתפשט בתוכנו ייאלץ אותנו לחתוך חלק מעצמנו כדי להיפטר ממנו.

 

 

מימין: סיימון וקארה קונו, ג׳וליה ואיתי קרן  ()
מימין: סיימון וקארה קונו, ג׳וליה ואיתי קרן

 

שני זוגות

על Mushroom 11 חתומים עליו מלבד הזוג קרן, גם הזוג קונו - סיימון וקארה, מעצב ומפיקה והם עובדים עליו כבר ארבע שנים. זה התחיל בתור פרויקט ב-Global Game Jam, אירוע שבו מפתחים נפגשים לסופ״ש אחד ועובדים על משחקים שקשורים לנושא המרכזי של האירוע. ב-2012 הנושא היה אורובורוס - הסמל של הנחש שאוכל את הזנב. קרן קיבל משם השראה לכיוון של דמות שיכולה להתקדם על ידי מחיקה.

 

מאז אותו שבוע המשחק נחשף בעשרות כנסים ואירועים, זכה לשבחים באתרי גיימינג וגם פרסים. למשל: המשחק העצמאי הטוב ביותר בכנס טוקיו.

 

 

סובל מפטרייה?  ()
סובל מפטרייה?

 

בראיון בהתכתבות מספר קרן כי "כמעצב זה תענוג ליפול על מכניקה כל כך מגוונת שמשלבת מיומנות פיזית עם חידות לוגיות, תזמון וכולי. לקח לי שנים להבין את הפוטנציאל שלה, ויש עוד הרבה שפשוט לא נכנס למשחק."

 

קרן מספר שכל הפיתוח נעשה מהדירה שלו ושל ג'וליה בפארק-סלופ ברוקלין (ו"כמובן מבתי קפה בסביבה"). שאר הצוות, סיימון וקארה אפילו יותר ניידים, והם טיילו מסביב לעולם מעל שנה תוך כדי עבודה על המשחק.

 

הפטרייה שלך חזרה ()
הפטרייה שלך חזרה

 

תכננת לעבוד עליו 4 שנים?

"לא, אבל זה מה שהמשחק רצה. הוא דרש סוג מסוים של גרפיקה, סאונד ועושר גדול של שלבים ואתגרים, וזה לוקח זמן. זמן זה כסף, וההכנסות מהמשחק הקודם הספיקו לחלק גדול. בנוסף קיבלנו מימון מקרן של משחקים עצמאיים. התוצאה היא משחק עם 7 שלבים ארוכים שלוקחים כ-8 שעות לסיים.

 

 

איזה משחקים השפיעו עליך בדרך למאשרום 11?

"המשחק מושפע מהרבה משחקים שאני אוהב ואהבתי כילד. מ-The Incredible Machine שסיפק עולם פתוח של חידות, דרך Shinobi, Super Mario Bros., Wonder Boy ומשחקי פלטפורמר קלאסיים אחרים. לאחרונה, משחקים כמו Braid, World of Goo וכמובן Limbo ו-Portal משלבים מיומנות, לוגיקה, מכניקה וסיפור באופן מעורר השראה".  

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כמו פטרייה על גלגל שיניים.
מומלצים