שתף קטע נבחר

בואי כלה בשמלה ישראלית

שבוע האופנה לשמלות כלה שנערך השבוע המנטן הביא איתו יותר מעשרה מעצבים ישראלים

מזל טוב. הגיע הרגע שלך לצעוד אל החופה, או לפחות אל בית העירייה. עם או בלי האביר או הסוס, העוף או הבשר, מה שבאמת חשוב ברגע שכזה הוא הלוק.

 

השבוע נערך שבוע האופנה לשמלות כלה במנהטן. קניינים, עיתונאים, אושיות אופנה וסלבס לתפארת נחתו ב-pier 94. כולם הצטופפו לראות הרבה לבן, והשנה הם זכו לראות גם הרבה כחול-לבן, עם למעלה מ-10 מעצבי אופנה ישראלים שהגיעו במיוחד לעיר והציגו את הקולקציות המרשימות שלהם.

 

הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה הישראלי בניו יורק, בסיוע משרד החוץ ומשרד התיירות, סייעו להביא את אופנת הכלות הישראלית לניו יורק וסייעו בתכנון תצוגות האופנה.

 

שבוע האופנה של שמלות הכלה בניו יורק נחשב לחשוב מאוד בתעשייה. כפי שיודעת כל ילדה קטנה, שמלת כלה היא הרבה יותר מעוד בגד והחיפוש אחר האחת, מוביל לתחרות וניסיונות אינסופיים לייצר משהו חדש לצד שימור המהות הקלאסית של השמלה שעבור הכלות, מייצגת בדרך כלל כל כך הרבה.

 

שבוע האופנה הוא האירוע המסחרי החשוב ביותר בשוק החתונות בארצות הברית, אשר מוערך ביותר מ-54 מיליארד דולר, כאשר שבעה אחוזים מתוכם, כ-3.2 מיליארד דולר, מושקעים בשמלות כלה.

 

תצוגת האופנה שארגנו בראשון האחרון למעצבים ישראלים יועדה לשבעה מעצבי אופנה צעירים ועכשוויים כאשר בסך הכל במסגרת שבוע האופנה לשמלות כלה בניו יורק הציגו מ–14 מעצבי שמלות ישראליים את הקולקציות שלהם.

 

בין השמות הישראליים המובילים שזכו להתפעלות בקרב המומחים שהגיעו לשבוע האופנה היו פנינה טורנה, שכבר שנים ארוכות נחשבת כאן להצלחה עם המותג היוקרתי שלה תחת השם ׳פנינה׳. המעצב אלון ליבנה שמציג את הקולקציה שלו פעם אחר פעם בשבוע האופנה הרשמי וגם בשבוע שמחות הכלה. כמוהם היו גם ברטה, יקי רביד וגליה להב, שהציגו את הקולקציות שלהם במסגרת שבוע האופנה בתערוכות פרטיות.

 

הציר הכלכלי של משרד הכלכלה הישראלי בניו יורק, נילי שלו אמרה בראיון כי "מכלל 40 התצוגות שיתקיימו בשבוע האופנה בניו יורק, כרבע הן של מעצבים ישראלים. זוהי עדות יוצאת דופן לכשרון הישראלי. המעצבים הישראלים, הנחשבים לחדשנים ונועזים״, הוסיפה, ״הפכו לפופולריים בקרב הלקוחות האמריקאים ואירוע האופנה יאפשר למעצבים הישראליים לחשוף בפני קניינים, שותפים עסקיים ובכירים בעולם האופנה האמריקאי את הפוטנציאל העצום הטמון בתעשיית האופנה הישראלית”.

 

בשבוע האופנה כמה שמות חדשים של מעצבים ישראלים עוררו עניין בעקבות התצוגה. טל כחלון, מרב סולו, לימור רוזן, אורבלה, לי גרבנאו, שלומית אזרד ויואב ריש, שהציגו כולם את הקולקציה שלהם באירוע הייחודי המאורגן על ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי ובשיתוף עם משרד החוץ ומשרד התיירות, בו על פי הדיווחים, לקחו חלק עשרות קניינים, אנשי תקשורת ובכירים בקהיליית האופנה הניו יורקית.

 

״אני לא כאן רק למען החוויה״, התראיינה המעצבת מרב סולו. ״אני כרן כי אני באמת מקווה להצליח להציג את העיצובים שלי בפני כמה שיותר אנשים וכלות״. כמי שעוברת בעיקר בחיפה בישראל, סולו מאמינה שכלה, בכל דת, מדינה ותרבות, רוצה תמיד את אותה הדבר ״שיהיה לה נוח והיא תרגיש יפה״.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים