שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פולקסווגן עצרה שיווק דגמי אודי, פולקסווגן ופורשה

    קונצרן הרכב הגרמני שמצוי בעיצומו של המשבר הגדול בתולדותיו, מודיע כי טעה בנתוני זיהום של 800 אלף מכוניות נוספות, בהן גם 100 אלף מכוניות עם מנועי בנזין. בנוסף הודיעה היצרנית כי היא משעה מכירות דגמים של פולקסווגן, אודי ופורשה בארה"ב עד להודעה חדשה

    שר התחבורה הגרמני מאשר: "פולקסווגן הודיעה כי 800 אלף מכוניות פלטו במהלך השנים דו-תחמוצת הפחמן (CO2) בערכים גבוהים מהמותר, בהן גם כ-100 אלף מכוניות עם מנועי בנזין". בכך מתרחבת פרשת הזיהום ממכוניות פולקסווגן מעבר ל-11 מיליון המכוניות עם מנועי דיזל, בהן הודתה היצרנית כי התקינה תוכנת הטעיית בדיקות זיהום אויר, אשר אפשרה לכלי הרכב לפלוט במצבי נסיעה רגילים כמות של NOX רעיל עד פי 40 מהמותר על-פי התקן.

     

    "פולקסווגן רימתה בבדיקות זיהום אוויר"

    דאגו לאוויר נקי: הצמד שהפיל את פולקסווגן

    רמאות, זיהום ועונש: הצרות של פולקסווגן גדלות

     

     

    בנוסף לכך, הודתה היצרנית כי גם נתוני תצרוכת הדלק שלה אינם נכונים, והרחיבה את הפרשה גם למכוניות עם מנועי בנזין. במקביל הודיעה פולקסווגן כי היא משעה באופן מיידי את מכירת מכוניות פולקסווגן, אודי ופורשה עם מנועי 3.0 ליטר דיזל בארה"ב.

     

    עבור פולקסווגן מדובר כמובן בחדשות רעות במיוחד, גם אם מדובר בתוספת קטנה יחסית של כ-8% למספר כלי הרכב שפולקסווגן הודתה כי זיהמו את הכבישים מעבר למותר במשך שנים ארוכות. שר התחבורה הגרמני הוסיף כי כל דגמי כלי הרכב של פולקסווגן ושאר מותגי הקונצרן המעורבים, אודי, סיאט וסקודה, יאלצו להבחן שוב כדי לקבוע באופן מדויק כמה זיהום הם פולטים ומה נתוני תצרוכת הדלק הריאליים שלהם. במקביל הודיעה היצרנית כי תזמין למוסכים בארה"ב 92 אלף מכוניות עם בעיות במערכת הבלימה.

     

    החדשות הרעות של פולקסווגן מגיעות בהמשך לחשיפת הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב מתחילת חודש ספטמבר. אז התגלה כי קונצרן הרכב הגדול בעולם (מתחילת השנה ועד חודש יוני) התקין במכוניות מתוצרתו עם מנועי דיזל תוכנת הטעיית בדיקות זיהום, המאפשרת מצג שווא של פליטת מזהמים במסגרת התקן המותר. כאשר תוכנת ניהול המנוע אינה מזהה כי מתבצעות בדיקות זיהום, עובר מחשב ניהול המנוע למצב שונה, בו המנוע הופך למזהם - גם אם חזק יותר.

     

    מדבריו של שר התחבורה עולה כי הממשל הגרמני אינו מתכוון לעבור לסדר היום על שיווק מכוניות עם נתוני תצרוכת דלק וזיהום מטעים. "אנחנו משערים כי עבור 200 אלף מכוניות הנעות על כבישי גרמניה ושווקו עם נתונים מטעים של זיהום אוויר ותצרוכת דלק, יהיה צורך לעשות חישוב מחודש של המסים". בכך אומר למעשה השר כי פולקסווגן תיאלץ להחזיר למדינה חלק מההטבות שקיבלה - אם אכן קיבלה - עבור שיווק מכוניות שהוצגו כ"ירוקות" והפכו בכך זכאיות להטבות מס שונות.

     

    המכוניות שהקונצרן הודה כעת כי גם עבורן תידרש התאמה מסוימת של המפרט הטכני הן פולקסווגן פולו, גולף, פאסאט וטוארג, אודי A1 ו-A3, סקודה אוקטביה וסיאט איביזה.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רועי צוקרמן
    פולקסווגן גולף - גם היא במזהמות
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים